اعلام تغییرات قیمت شیرینی شب عید

اعلام تغییرات قیمت شیرینی شب عید

علی بهره مند رئیس اتحادیه قنادان اظهار کرد: اکنون همه قنادی ها و شیرینی فروشی های کشور آمادگی عرضه شیرینی با کیفیت برای مصرف شب عید را دارند.

وی تصریح کرد: از آنجا که به طور معمول در ایام نوروز از شیرینی های ریز همچون نخودچی، برنجی، گردویی، نارگیلی، شیرینی های خانگی و سوهان عسلی مصرف می شود، نرخ این نوع محصولات برحسب کیفیت مواد اولیه و نوع محصول خواهد بود اما نسبت به قیمت شیرینی های مصوب نرخ متفاوتی نخواهد داشت.
وی به نرخ مصوب پنج قلم شیرینی پرمصرف اشاره کرد و گفت: براساس قیمت مصوب، هرکیلوگرم شیرینی برنجی معمولی 125 هزار ریال، شیرینی تر و خامه ای درجه یک 150 هزار ریال، شیرینی گل محمدی 120 هزار ریال، شیرینی زبان و پاپیونی 125 هزار ریال و کیک یزدی 90 هزار ریال است.
رئیس اتحادیه کشوری قنادان، با اشاره به اینکه قیمت پیشنهادی ما تاکنون مورد تایید نهادهای ناظر نرسیده است، اظهار داشت: به طور قطع تا اردیبهشت ماه سال 96 هیچ تغییری در نرخ شیرینی نخواهیم داشت و این محصولات براساس مصوبه سال 93 عرضه می شوند.
بهره مند، درباره نظارت برعملکرد قنادی ها و شیرینی فروشی های کشور، گفت: قیمت های شیرینی شب عید بر اساس کیفیت تعیین می شود بنابراین همه قنادی ها و شیرینی فروشی های تهران و سراسر کشور در نظارت و بازرسی بهداشتی و قیمتی مستمر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بازرگانی، اصناف کشور و اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان کشور قرار دارند.
وی با بیان اینکه رضایت مردم در اولویت برنامه های این اتحادیه ما قرار دارد، افزود: در صورتی که مردم در خصوص قیمت یا کیفیت محصولات عرضه شده در قنادی ها و شیرینی فروشی های تهران شکایتی داشته باشند، می توانند در تهران با شماره تلفن 66944411 و 66944499 و در شهرستان ها با اتحادیه مربوطه تماس بگیرند.
اکنون بیش از 30 هزار واحد قنادی و شیرینی فروشی در سراسر کشور فعال است؛ از این تعداد 2 هزار واحد در تهران فعالیت دارند که از این تعداد یک هزار و 250 واحد دارای پروانه کسب و بقیه در حال اخذ پروانه کسب هستند.
سال گذشته نرخ مصوب هرکیلوگرم شیرینی تر و خامه ای درجه یک 125 هزار ریال، شیرینی دانمارکی 960 هزار ریال، شیرینی زبان و پاپیونی 105هزار ریال، شیرینی برنجی درجه یک 105 هزار ریال و کیک یزدی 80 هزار ریال بود.
سال 1392 نیز قیمت هرکیلوگرم شیرینی تر و خامه ای درجه یک 105 هزار ریال، شیرینی دانمارکی 80 هزار ریال، شیرینی زبان و پاپیونی 90 هزار ریال، شیرینی برنجی درجه یک 90 هزار ریال و کیک یزدی 70 هزار ریال بوده است.
این درحالیست که قیمت انواع شیرینی تر در بخش عمده شیرینی فروشی ها بیش از 18 هزارریال و شیرینی خشک نزدیک 15 هزارریال عرضه می شود که البته در بیشتر قنادی ها برخی شیرینی های خاص را با قیمت های بیش از این به فروش می رسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

16

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها