ایرانیان تا پایان آذر هم به عمره اعزام نمی‌شوند‌

در حالی که حدود ۶ میلیون زائر منتظر برقراری عمره مفرده در پاییز هستند، این سفر معنوی به دلیل فراهم نشدن زیرساخت‌های لازم تا پایان آذرهم از سرگرفته نمی‌شود.

ایرانیان تا پایان آذر هم به عمره اعزام نمی‌شوند‌

با وجود گذشت نیمه آذرماه هنوز خبری از برقراری سفر عمره نیست.

از ابتدای سال جاری با برقراری روابط سیاسی ایران و عربستان، قرار بود زیرساخت‌های ازسرگیری عمره مفرده صورت گیرد و حتی مسوولان از آغاز این سفرها از تابستان و پس از آن آبان و آذر خبر دادند، اما با توجه به اینکه هنوز آمادگی لازم در این زمینه وجود ندارد، یک منبع مطلع می‌گوید: عمره مفرده در پاییز امسال انجام نمی‌شود.

زائران ایرانی به عمره رمضانیه اعزام می‌شوند؟

در جلسات مسوولان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری، به تلاش برای اعزام زائران به عمره در ماه رمضان اشاره شده است، در حالی که زائران منتظر سفرها از پایان آذر بودند.

البته برخی از مسوولان از تلاش برای اعزام زائران در اواسط زمستان خبر می‌دهند. با این وجود آنطور که وزیر ارشاد محمدمهدی اسماعیلی گفته است تا قبل از ایام حج تمتع، حدود ۴۰۰ هزار ایرانی به عمره می‌روند.

تیم کارشناسان سازمان حج و زیارت در عربستان حضور دارند تا امکانات لازم برای برقراری عمره ایرانیان پس از هشت سال را فراهم کنند. البته تاکنون برخی قراردادهای لازم منعقد شده است و سعودی‌ها هم از  حضور زائران ایرانی در سرزمین وحی استقبال کرده‌اند.

انجام روازنه ۲ پرواز به عربستان در مرحله نخست اعزام زوار

با توجه به روند برنامه‌ریزی‌ها، اعزام ایرانیان به عمره از اواخر امسال برقرار می‌شود و در صورت فراهم شدن امکانات ایرانیان نیز می‌توانند به عمره رمضانیه مشرف شوند. عمره رمضانیه طرفداران بسیاری دارد و عربستان هم سعی دارد برخی هزینه‌ها را برای این ماه کاهش دهد.

در حال حاضر هزینه نهایی عمره مشخص نیست. با این وجود قرار است که پس از قطعی شدن هزینه، برای آغاز اعزام‌ها در مرحله نخست هر هفته ۲  پرواز به عربستان صورت گیرد و به مرور این تعداد افزایش یابد.

 حدود ۶ میلیون ایرانی در نوبت تشرف به عمره هستند و از سال ۹۴ هیچ زائری در قالب کاروان حج و زیارت به عمره مفرده اعزام نشده است.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    2

    انشاالله هیچ وقت یک ایرانی هم نتونه بره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها