نبایدهایی برای کاهش مخارج سفر!

قطعا یک برنامه ریزی درست و دقیق می تواند در کاهش هزینه های سفر موثر باشد و دیگر نیازی نباشد برای هر یک از بخش های سفر از اجاره ویلا در شمال تا خرید و خورد و خوراک، هزینه اضافی بپردازید.

نبایدهایی برای کاهش مخارج سفر!

سفر یکی از لازمه های زندگی بشر است و نمی شود از آن گذشت، اما نه لزوما هر سفری. این که بدانیم کجا می خواهیم برویم و برای سفرمان برنامه ریزی داشته باشیم مهم تر از هر چیزی است. قطعا یک برنامه ریزی درست و دقیق می تواند در کاهش هزینه های سفر هم موثر باشد و دیگر نیازی نباشد برای هر یک از بخش های سفر از اجاره ویلا در شمال تا خرید و خورد و خوراک، هزینه اضافی بپردازید. ما در ادامه این مطلب می خواهیم هفت مورد از کارهایی را که نباید انجام دهید تا خرج سفرتان کمتر شود، برایتان می‌آوریم.

1. در رستوران های نزدیک به مراکز توریستی مهم غذا نخورید!

معمولا قیمت مواد غذایی در نزدیکی جاذبه های مهم گردشگری بیشتر از رستوران های محلی است در حالی که طعم و کیفیت آن تفاوتی با جاهای دیگر ندارد. این دسته از رستوران ها معمولا مقصد مسافران هستند و مردم محلی کمتر به آن ها سر می زنند، بنابراین شما قرار است تنها یک بار در این رستوران غذا بخورید و دیگر برخوردی با پرسنل آن نخواهید داشت. حتی در صورت نارضایتی شما هم آن ها قرار نیست مشتری دائمی خود را از دست بدهند. از طرفی مسافران و گردشگران عموما اطلاعی از کیفیت غذاهای محلی ندارند و نمی دانند غذایی که در این رستوران های پر زرق و برق می خورند کیفیت اصلی را دارد یا خیر.

بهتر است برای کاهش هزینه قید رستوران های اطراف مراکز توریستی را بزنید و سری به رستوران های محلی بزنید. در این رستوران ها هم غذای با کیفیت تری می خورید و هم هزینه کمتری می پردازید.

2. زیادی خسیس یا ولخرج نباشید

به قول معروف وقت طلاست! پس حواستان به زمان هم باشد. ممکن است پیاده روی در یک مسیر نسبت به استفاده از تاکسی و یا اتوبوس از نظر اقتصادی به صرف تر باشد ولی این را هم در نظر بگیرید که در این صورت مکن است رسیدن به مقصدتان یک ساعت بیشتر طول بکشد. آیا ارزشش را دارد؟

مسئله فقط صرفه جویی در هزینه ها نیست. مسئله برخورد هوشمندانه با مسائل اقتصادی و نیز زمان است. طوری برنامه ریزی کنید که هم از به هدر رفتن پول جلوگیری کنید و هم از اتلاف وقت.

3. به دلالان بین راهی اعتماد نکنید!

یکی از مواردی که قطعا هزینه زیادی را شامل می شود، اجاره اقامتگاه است. حال اگر در این راه به سراغ دلالان بروید و به آن ها اعتماد کنید که هزینه بیشتری هم باید بپردازید. این دلالان معمولا اقامتگاه هایی بدون امکانات اولیه را با قیمت بالایی در اختیار مسافران قرار می دهند و شما هم بعد از پرداخت مبلغ دیگر آن فرد را نخواهید دید و به عبارتی دستتان به هیچ جا بند نیست، پس اعتماد نکنید و هزینه های هنگفت را به افرادی که نمی شناسید و در مقابل امکاناتی که نمی دانید وجود خارجی دارند یا نه نپردازید.

4. از اجاره ویلا و سوئیت نترسید!

Screenshot_20220319_153718

معمولا اولین گزینه برای اقامت در سفر رزرو هتل و اقامت در هتل های معروف است. اما لازم است بدانید هتل ها هم همیشه ایده آل نیستند و شما می‌توانید به سراغ اجاره ویلا و یا سوئیت های شخصی بروید که امکانات بیشتری در مقایسه با هتل ها در اختیارتان قرار می دهند و آزادی عمل بیشتری هم برایتان قائل می شوند. شما می توانید  در سفرتان به رامسر با اجاره ویلا در رامسر به راحتی هر زمانی که خواستید از ویلا خارج شده و به هر نقطه ای که دوست داشتید بروید، آشپزی کنید، همراه با تعداد بیشتری از همسفرانتان همزمان در یک واحد باشید و از همه مهم تر زمانی که تعدادتان زیاد است هزینه کمتری نسبت به هتل پرداخت کنید.

5. زود هیجان زده نشوید!

لازم نیست از یک ماه قبل برای سفر و بخش هایش برنامه ریزی کنید. چراکه شرایط هیچگاه ثابت نمی مانند و هر روز ممکن است شرایط تغییر کند پس احتمال اینکه بعد از یک ماه برنامه ریزی های شما دیگر به دردتان نخورند کمنیست. پس هیجان زده نشوید و تا زمانی که مطمئن نشدید برنامه ریزی نکنید به خصوص درمورد هزینه ها!

مثلا درمورد بلیط های رفت و آمد ممکن است شما از روی هیجان و با عجله خیلی زودتر از موعد سفرتان اقدام به رزرو بلیط کنید، اما در جریان باشید که معمولا بلیط های چارتری و لحظه آخری ارزان تر هستند و کسانی که اهل سفر هستند و این مسئله را می دانند و در این زمان ها اقدام به رزرو بلیط می کنند.

6. اجاره اقامتگاه را به روزهای آخر موکول نکنید.

همانطور که برای رزرو بلیط نباید زیاد عجله کنید، برای رزرو اقامتگاه بهتر است کمی عجله کنید و حداقل چند روز پیش از سفرتان این کار را انجام دهید. این کار این فرصت را به شما می دهد که با دقت و حوصله بیشتری به دنبال اقامتگاه دلخواهتان بگردید و به این ترتیب می توانید زمان بیشتری صرف کنید و یک اقامتگاه مناسب با قیمت مناسب پیدا کنید.

توجه داشته باشید که در ایام تعطیل و برای سفر به شهرهای پر مسافر این مسئله خیلی بیشتر صدق می کند و هرچه زودتر اقدام به رزرو کنید احتمال پرداخت هزینه اضافی کمتر است. در ایام تعطیل سفر به کردان و دیگر روستاهای گردشگری هم رونق پیدا می کند و اگر دیر اقدام کنید ممکن است برای اجاره ویلا در کردان هم با مشکل مواجه شوید و به جز اینکه ممکن است مجبور به پرداخت هزینه بیشتری شوید، حتی ممکن است اصلا اقامتگاه مناسبی پیدا نکنید.

7. از امکانات شرکت های گردشگری غافل نشوید

بسیاری از ما اعتقادی به استفاده از امکانات شرکت های گردشگری نداریم و معتقدیم همه کارها را باید خودمان انجام دهیم. اما اگر می خواهید هزینه های سفرتان را کاهش دهید یک بار به مجموعه های فعال در این زمینه اعتماد کنیم. برای اولین قدم می توانید از خدمات سامانه های رزرو آنلاین اقامتگاه استفاده کنید.

این بار که می خواهید به تهران سفر کنید به جای اینکه وقتی به تهران رسیدید تازه به دنبال هتل و اقامتگاه بگرید، پیش از شروع سفرتان سری به یکی از وبسایت های گردشگری بزنید و گزینه های موجود برای اجاره سوئیت در تهران را بررسی کنید و از بین آن ها یکی را انتخاب و رزرو کنید. این کار هم از نظر اقصادی به صرفه تر است و شما را از شر دلالان خلاص می کند و هم در زمان صرفه جویی می شود  و دیگر نیازی نیست بخشی از زمان سفرتان را به پیدا کردن اقامتگاه اختصاص دهید.

لیدوماتریپ، سامانه جامع رزرو انواع اقامتگاه

Screenshot_20220319_153646

لیدوماتریپ یکی از سامانه های رزرواسیون آنلاین اقامتگاه است که سال هاست در این حوزه فعالیت می کند و تاکنون توانسته بیش از 7 هزار اقامتگاه در سراسر ایران را پوشش دهد. به این ترتیب مسافران برای اقامت دغدغه‌ای نخواهند داشت و به راحتی می توانند در هر شهر یا روستایی که می خواهند، اقامتگاه رزرو کنند. شما می توانید با مراجعه به وبسایت لیدوما و انتخاب شهر مقصد همه اقامتگاه های موجود در آن شهر را ببینید و از بین آن ها مناسب ترینشان را انتخاب کنید.

همچنین اگر در طول این مسیر مشکل و یا سوالی برایتان پیش آمد، نگران نباشید. تیم پشتیبانی لیدوماتریپ همه روزه و به صورت تمام وقت آماده پاسخگویی به مسافران است.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    اینقدر پولکی نباشید ومردم را به تهران دعوت نکنید درطول سال. مردم. در تهران. تحت فشار هستندبگذارید الان که م دم سفر رفته اند کمی تهران خلوت باشد تا یک نفسی انهایی که ماندهاند بکشندولی بعید می دانم کسب به فکر سلامت روخ وروان وجسم مردم باشد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها