بهترین زمان سفر به ترکیه چه فصلی است؟

بهترین زمان سفر به ترکیه برای تجربه بهترین آب و هوا و ارزان ترین قیمت ها اهمیت زیادی دارد. در ادامه بهترین زمان و فصل سفر به شهرهای ترکیه را بررسی می کنیم.

بهترین زمان سفر به ترکیه چه فصلی است؟

ترکیه مجموعه ای از تمدن های مختلف است و طبیعت زیبایی دارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که بهترین زمان سفر به ترکیه را پیدا کنید و برای رفتن به آنجا برنامه ریزی کنید. وضعیت آب و هوای ترکیه نقش بسیار مهمی در تعیین زمان مناسب برای سفر دارد.


کشور ترکیه از محبوب ترین کشورها برای گردشگران است

بهترین زمان سفر به ترکیه از نظر آب و هوا
بهترین زمان سفر به ترکیه بستگی به علاقه مندی شما دارد. از فروردین تا آبان ماه (آوریل، می، سپتامبر و اکتبر) هوا نسبتا گرم و مناسب برای سفر است و میانگین دمای هوا بین 20 تا 30 درجه سانتی گراد است. البته این میانگین دما در شهرهای مختلف متفاوت است. بنابراین معمولا بهترین زمان برای بازدید از مجموعه بزرگ باستانی ترکیه است.
ماه های تابستان (از ژوئن تا سپتامبر) بسیار گرم هستند و درجه حرارت در سواحل جنوبی به بالای سی می رسد. این زمان برای استراحت در کنار دریا یا استخر مناسب است، اگرچه برای بازدید از جاذبه های گردشگری می تواند کمی گرم باشد.
هوا از اواخر اکتبر شروع به سرد شدن می کند. هتل های ساحلی در این ماه ها بسته می شوند. با این حال، با وجود دمای سرد، این ماه های زمستانی می تواند بهترین زمان برای گشت و گذار در مکان ها باشد، زیرا شلوغی آنها بسیار کمتر است و می توانید مناظر برفی را مشاهده کنید یا به اسکی بپردازید.
شما می توانید برای سفر ارزان به ترکیه در همه فصول سال از پکیج تور ترکیه در آژانس هواپیمایی مهرپرواز استفاده کنید. با توجه به اینکه ترکیه دارای ده ها شهرهای توریستی با ویژگی های منحصر به فرد است قبل از انتخاب مقصد باید تعیین کنید که سفرتان به قصد استراحت است یا خرید و یا بازدید از اماکن دیدنی. یه طور مثال شهر استانبول به دلیل جاذبه های گردشگری آن شناخته شده است و شهرهایی مانند آنتالیا، آلانیا، بدروم، کوش آداسی، مارماریس و... به سواحل زیبای خود معروف هستند. اگرچه جاذبه های گردشگری مختلفی نیز در آن ها دیده می شود.


شهرهای ساحلی ترکیه در فصول گرم سال گردشگران بیشتری دارند.

بهترین زمان سفر به ترکیه از نظر قیمت ها و حضور گردشگران
بهترین زمان برای سفر به ترکیه بین آوریل تا می و سپتامبر تا اکتبر است، زیرا هوا گرم و دلپذیر است ، بنابراین شما می توانید زمان خوبی را برای گشت و گذار در شهرها داشته باشید.
در ماه های بین آوریل تا می و سپتامبر تا اکتبر، جمعیت کمتری از گردشگران در سراسر کشور، از جمله استانبول وجود دارد، بنابراین این بهترین زمان برای سفر است.
فصل های سیزن (High Season) در ماه های ژوئن و آگوست است، بنابراین قیمت ها بسیار بالا خواهند بود و آب و هوا به شدت گرم می شود.
فصل لو سیزن (Low Season) از نوامبر تا مارس است، اما اگر می خواهید از پیست های اسکی زیبا دیدن کنید یا اگر می خواهید با بودجه ی کمی به ترکیه سفر کنید، این دوره بهترین زمان سفر به ترکیه است.
ترکیه برای کسانی که به گردش در فرهنگ های مختلف و طبیعت زیبا سفر می کنند تجربه خوبی است. هتل های ساحلی ترکیه، کوه های زیبا و پیست های اسکی برای ماجراجویی کافی است.
بهترین زمان برای سفر به ترکیه بین آوریل تا می و سپتامبر تا اکتبر است. آب و هوا در ترکیه در این ماهها نسبتاً معتدل است، بنابراین می توانید بدون نگرانی از گرما از جاذبه های گردشگری بازدید کنید. این فصل شولدر سیزن است، بنابراین جمعیت گردشگران کمتری وجود خواهد داشت و خلوت تر خواهد بود.

سفر به ترکیه در فصل بهار
فصل بهار در ترکیه فصل زیبایی است. آب و هوا در ترکیه نزدیک به ایده آل است، زیرا معتدل است و خیلی گرم نیست. گل ها در سراسر کشور شروع به شکوفایی می کنند، بنابراین شما می توانید مناظر دلپذیری را در شهرها و حومه مشاهده کنید. میانگین دما 24 درجه سانتیگراد است.
این زمان بسیار خوبی برای بازدید از اکثر مناطق ترکیه - از جمله استانبول و مناطق داخلی است. اگر در این ماه ها از ترکیه دیدن می کنید، چند جشنواره وجود دارد که شما را مشغول نگه دارد، از جمله جشنواره بین المللی فیلم استانبول در ماه آوریل و جشنواره موسیقی محلی که ورود بهار را از طریق موسیقی جشن می گیرد که در ماه مه اتفاق می افتد.

سفر به ترکیه در فصل تابستان
ژوئن تا آگوست اوج تابستان است که هوا نسبتا گرم است. آب و هوا در سواحل مدیترانه و دریای اژه، مخصوصاً با نسیم دریا می تواند بسیار دلپذیر باشد. اما آب و هوا در قسمت های داخلی ترکیه کمی گرم تر است. بنابراین اگر می خواهید میراث باستانی ترکیه را کاوش کنید، تابستان بهترین فصل نیست. این فصل، به دلیل تعطیلات تابستانی ترکیه و بین المللی، فصل های سیزن و شلوغی است، بنابراین قیمت ها به اوج خود می رسد. توصیه می کنیم بلیط و محل اقامت خود را از قبل رزرو کنید. میانگین دما در این فصل 31 - 34 درجه سانتیگراد است.
بسیاری از کارهای سرگرم کننده برای انجام در طول تابستان ترکیه وجود دارد. پیاده روی یا استراحت در کنار دریا و سواحل گوناگون در ترکیه و اقامت در یک تفرجگاه ساحلی می تواند گزینه ایده آلی برای شما باشد.

سفر به ترکیه در فصل پاییز
در اولین هفته ماه سپتامبر گرمای تابستان کم کم از بین می رود و پاییز شروع می شود. روزها کمی کوتاهتر می شوند اما شما همچنان یک تجربه گردشگری دلپذیر خواهید داشت. در این دوره باران بسیار محدودی وجود دارد که آن را برای کاوش در فضای باز مناسب می کند. این فصل شولدر سیزن است، بنابراین جمعیت گردشگران کمتری وجود خواهند داشت و هزینه اقامت کمتر خواهد بود. با این حال حواستان به هتل هایی در سواحل مدیترانه باشد که ممکن است در فصل قبل از اکتبر بسته شوند. میانگین دما در این فصل 22 - 28 درجه سانتیگراد است.
این فصل زمان بسیار خوبی برای شما بازدید از جاذبه های گردشگری ترکیه است. تعطیلات عید قربان در اوایل سپتامبر می تواند جمعیت زیادی را به شهرها بکشاند بنابراین باید آن را در نظر داشته باشید. شما می توانید برای لذت بردن از جشنواره های بین المللی شگفت انگیز در اواخر اکتبر به کاپادوکیا بروید.
سفر با تور مسافرتی در آژانس هواپیمایی مهرپرواز به کاهش هزینه های شما کمک می کند. قیمت تورهای خارجی آژانس مسافرتی مهرپرواز با توجه به ارائه پکیج های متنوع، بسیار مقرون به صرفه است. زیرا می توانید مناسب ترین هتل را با توجه به بودجه خود انتخاب کنید. شما می توانید برای سفر ارزان، هتل های ارزان قیمت و 3 ستاره را برای اقامت خود انتخاب کنید. همچنین می توانید بهترین هتل های 5 ستاره در شهر های مختلف را از طریق مهرپرواز رزرو کنید.


نمایی از طبیعت ترکیه در فصل پاییز

سفر به ترکیه در فصل زمستان
فصل نوامبر تا مارس به دلیل زمستان، فصل کم گردشگر و لو سیزن در ترکیه است. هوا به جز جنوب شرقی (نزدیک آنتالیا) نسبتاً سرد است. احتمال بارش برف نیز در بیشتر نقاط، از جمله کاپادوکیا به ویژه در ماه های ژانویه و فوریه وجود دارد. لو سیزن به معنای اقامت ارزان تر و گردشگران کمتر است، بنابراین ممکن است این زمان برای برخی از مسافران جذاب باشد. میانگین دما در این فصل بین 4 - 15 درجه سانتیگراد است.
بسیاری از هتل های ساحلی ممکن است در زمستان بسته شوند، بنابراین این بهترین زمان برای تعطیلات ساحلی نخواهد بود. با این حال، این فصل بهترین زمان برای سفر به ترکیه برای اسکی به ویژه در ارزروم یا کارتپه است. استانبول نیز در این فصل بسیار آرام تر است، بنابراین اگر با سرما مشکلی ندارید، این فصل، زمانی عالی برای بازدید از شهر و گشت و گذار در گوشه و کنارهای شهر بدون عجله خواهد بود. جشنواره مولانا نیز در ماه دسامبر در ترکیه برگزار می شود که از جمله جشنواره های این فصل به حساب می آید.

بهترین قیمت تورهای داخلی و خارجی با آژانس هواپیمایی مهرپرواز
آماده هستید تا یک سفر هیجان انگیز را برای خود رقم بزنید؟! از طریق آژانس مسافرتی مهرپرواز می توانید مطمئن ترین خدمات مسافرتی را دریافت نمایید. همین حالا می توانید با خرید تورهای ارزان داخلی و خارجی از قبیل تور ترکیه، تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی و تور مارماریس به زیباترین نقاط جهان سفر کنید. همچنین با خرید تورهای لحظه آخری نیز از آفر های ویژه بهرمند شوید و با رزرو و خرید بلیط هواپیما از آژانس هواپیمایی مهرپرواز سفری مطمئن را برای خود رقم بزنید. تلاش ما در آژانس مهرپرواز این است تا بهترین هتل ها و اقامتگاه ها را با بهترین قیمت ها به شما مسافران گرامی ارائه دهیم که در تورهای سال 1400 می توانید از خدمات آن ها بهرمند شوید. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر با 02188507190 تماس بگیرید یا به آدرس زیر مراجعه کنید:
www.mehrparvaz.com

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها