کشف میراث اشکانیان از یک سمساری در تهران

مأموران کلانتری بهارستان ده‌ها قطعه اشیاء عتیقه مربوط به دوره اشکانیان را از یک سمساری در این محدوده کشف کردند.

کشف میراث اشکانیان از یک سمساری در تهران

اواخر هفته گذشته ماموران کلانتری بهارستان از طریق منابع خبری مطلع شدند که فردی اقدام به نگهداری غیرقانونی ده ها قلم اشیاء عتیقه در مغازه سمساری‌اش کرده و آن را به شکل غیرقانونی به فروش می‌رساند که در همین راستا گروهی از مأموران، رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار داده و متوجه شدند که گزارش واصله صحیح است.
در همین راستا نیز هماهنگی با مرجع قضایی انجام شد و مأموران برای دستگیری متهم به مغازه سمساری اش مراجعه کرده و در جریان بازرسی از آن ۲۶عدد کاسه و بشقاب شکسته، ۹عدد سرامیک کاسه و بشقاب، دوعدد بت گلی، هشت عدد مجسمه طرح تیران سفالی، پنج عدد آب خوری سفالی، پنج عدد بشقاب مفرق، نیم تنه مجسمه نقره، سرمه دادن مفرقی با پایه، دو عددقاب کوچه(جای دعا)، دسته ظرف مفرقی، هفت عددموبند مفرقی، سه عدد دست بند مفرق، کته ظرف مفرقی، تلسم مفرق خط دار را کشف و ضبط کردند.
فروشنده این اشیا نیز دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد که در جریان بازجویی های انجام شده مدعی شد که اجناس را از فردی ناشناس خریداری کرده است.
مرکز اطلاع رسانی پلیس پیشگیری تهران بزرگ با تایید این خبر اعلام کردکه قدمت اشیاء عتیقه مکشوفه مربوط به دوره اشکانیان است و ارزش ریالی آن از سوی کارشناسان در حال بررسی است.

منبع: ایسنا

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها