حراج نقاشی که «وارهول» از «باسکیا» کشید

یک پرتره که در آن «ژان میشل باسکیا» نقاش مشهور توسط «اندی وارهول» دیگر هنرمند نامدار به تصویر کشیده شده است در یک حراجی به مزایده گذاشته می‌شود.

حراج نقاشی که «وارهول» از «باسکیا» کشید

یک تابلو متعلق به «اندی وارهول» هنرمند آمریکایی که در آن «ژان میشل باسکیا» دیگر هنرمند مشهور آمریکایی به تصویر کشیده شده است در حراجی پیش رو آثار قرن بیست و یکم کریستیز که در ماه نوامبر در نیویورک برگزار می‌شود به مزایده گذاشته خواهد شد.

این اثر توسط «پیتر برنت» یک مجموعه‌دار به حراج گذاشته می‌شود و انتظار می‌رود به قیمت ۲۰ میلیون دلار به فروش برسد.

«وارهول» این پرتره از این هنرمند جوان را زمانی که «باسکیا» ۲۲ ساله بود در سال ۱۹۸۲ خلق کرد. در همان سال بود که «باسکیا» در سطح جهانی به شهرت رسید. در این نقاشی چهره «باسکیا» با روش چاپ سیلک و جوهر مشکی رو زمینه نارنجی رنگ به تصویر کشیده شده است. نقاط نقره‌ای نیز در سراسر تابلو به چشم می‌خورند.

مدیر بخش آثار هنری قرن بیستم و بیست و یکم حراجی کریستیز معتقد است «باسکیا» نماد یک نسل جدید بود و این موضوع را «وارهول» زودتر از هر شخص دیگری متوجه شد.

در حراجی ماه نوامبر، این نقاشی برای نخستین‌بار در یک حراجی به مزایده گذاشته خواهد شد. «برنت»، مالک کنونی این نقاشی، این اثر را حدود دو دهه قبل از یک گالری هنری در نیویورک خریده بود.

این تابلو توسط کریستیز از هفتم تا دهم اکتبر در هنگ کنگ به نمایش عموم گذاشته خواهد شد.

منبع: ایسنا

47

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها