نگاهی به مهم‌ترین نمایشگاه‌های هنری سال ۲۰۱۹

نمایشگاه‌های هنری متفاوتی در سال جاری در سراسر جهان فعالیت خود را آغاز کرده‌اند که آثاری از هنرمندانی چون ون‌گوگ، گوگن، داوینچی و رامبراند را به نمایش می‌گذارند؛ در این گزارش سعی داریم به مهمترین و برجسته‌ترین آن‌ها اشاره کنیم.

نگاهی به مهم‌ترین نمایشگاه‌های هنری سال ۲۰۱۹

وب‌سایت «کریستیز»‌ اخیرا فهرستی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های هنری موزه‌ها و گالری‌های هنری سراسر جهان تهیه کرده که در ادامه با برخی از این نمایشگاه‌ها آشنا خواهید شد.

«ون‌گوگ و بریتانیا»

نمایشگاه «‌ون‌گوگ و بریتانیا» بزرگترین نمایشگاه تابلوهای نقاشی ون‌گوگ در بریتانیا محسوب می‌شود. برخی از مشهورترین آثار این هنرمند در کنار دو تابلو نقاشی که در دوران زندگی «‌ون‌گوگ» در آسایشگاه «سنت پائول» خلق شدند نیز در این نمایشگاه برای عموم به نمایش گذاشته خواهند شد.

نمایشگاه «ون‌گوگ و بریتانیا»‌ نشان‌دهنده این حقیقت است که چطور این هنرمند هلندی پس از مهاجرت به لندن با فرهنگ بریتانیا خو گرفت و شیفته «چارلز دیکنز» شد.

در این نمایشگاه آثار هنرمندانی که «ون‌گوگ»‌ الهام‌بخششان بوده نیز به روی دیوار می‌رود. این نمایشگاه که فعالیت خود را از بیست و هفتم مارس در موسسه «تیت» ‌آغاز کرده است، تا یازدهم آگوست به کار خود ادامه خواهد داد.

«فرا آنجلیکو و طلوع رنسانس فلورانسی»‌

نگاهی به مهم‌ترین نمایشگاه‌های هنری سال ۲۰۱۹

این نمایشگاه به نمایش آثار هنری دوره‌های اولیه «رنسانس فلورانسی» (۱۴۲۰-۱۴۳۰) با محوریت اصلی نمایش تابلوهای نقاشی «‌فرا آنجلیکو» هنرمند ایتالیایی اختصاص یافته است.

این نقاش اغلب موضوعات دینی را به عنوان سوژه‌ی تابلوهای نقاشی‌اش انتخاب می‌کرد و همواره به عنوان یکی از مهم‌ترین چهره‌های هنری این دوره شناخته می‌شود. این نمایشگاه از تاریخ بیست و هشتم «می» در موزه «دل پرادو» آغاز به کار کرده و تا پانزدهم سپتامبر ادامه خواهد داشت.

«‌لئوناردو داوینچی»

نگاهی به مهم‌ترین نمایشگاه‌های هنری سال ۲۰۱۹

در راستای پانصدمین سالروز درگذشت «‌لئوناردو داوینچی»، موزه «‌لوور» فرانسه بیشترین تعداد ممکن از تابلوهای نقاشی، یادداشت‌ها و طراحی‌های این هنرمند را گرد هم آورده تا در نمایشگاهی به همین نام به نمایش بگذارد.

مسوولان موزه‌ی «لوور» مدعی هستند، آثار بی‌نظیری که در این نمایشگاه گرد هم آورده شده‌اند کاری است که تنها این موزه توانایی انجام آن را داشته است.

«پرتره‌های پل گوگن»

نگاهی به مهم‌ترین نمایشگاه‌های هنری سال ۲۰۱۹

این نمایشگاه اولین نمایشگاهی است که تاکنون منحصرا به پرتره‌های «‌پل گوگن» اختصاص داده شده است. این نمایشگاه با به نمایش گذاشتن اولین آثار این هنرمند فرانسوی در کنار آخرین آثارش روند پیشرفت «گوگن» در خلق پرتره را ارائه می‌دهد.

نمایشگاه «پرتره‌های پل گوگن»‌ از هفتم اکتبر تا بیست و شش ژانویه در نگارخانه ملی لندن برگزار خواهد شد.

«دیه‌گو ولاسکس، رامبراند، ورمیر»

نگاهی به مهم‌ترین نمایشگاه‌های هنری سال ۲۰۱۹

این نمایشگاه به نمایش آثار استادان چیره‌دست اواخر قرن شانزدهم و اوایل قرن هفدهم اختصاص یافته است. این نمایشگاه در موزه «‌دل پرادو» واقع در مادرید از تاریخ بیست و پنج ژوئن آغاز شده و تا بیست و نهم سپتامبر نیز ادامه خواهد داشت.

«‌ون‌گوگ و گل‌های آفتابگردان»‌

نگاهی به مهم‌ترین نمایشگاه‌های هنری سال ۲۰۱۹

تابلوهای «گل‌های آفتابگردان»‌ اثر «‌ون‌گوگ» این روزها جزو آشناترین تصاویر جهان هنر به شمار می‌روند و این نمایشگاه اطلاعاتی را در اختیار بازدیدکنندگان در رابطه با روش و دیدگاه این هنرمند هلندی قرار می‌دهد. این نمایشگاه در «موزه ون‌گوگ» از تاریخ بیست و یک ماه ژوئن برگزار شده و تا یک سپتامبر نیز ادامه خواهد داشت و در آن ۲۳ اثر از این هنرمند که اغلب آن‌ها مربوط به دوران زندگی او در خانه موسوم به «‌خانه زرد» هستند به نمایش گذاشته می‌شوند.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها