وجود توده عظیم‌ متان در تهران از طرف یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی تایید شد

چندی پیش، تصاویر ماهواره‌ای ناسا، توده ۵ کیلومتری متان در مجمتع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه در جنوب تهران را تشخیص دادند. اما اکنون، یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی، با بررسی داده‌های ماهواره‌ای، وجود چنین توده‌ای را قطعی می‌داند.

وجود توده عظیم‌ متان در تهران از طرف یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی تایید شد

توده عظیمی که از سوی شهردار تهران و رییس شورای شهر با ادعاهای عجیبی رد شد و معاونت سازمان پسماند گفت چنین گزارشی را به او ارجاع نداده‌اند.

اما اکنون، یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی، با بررسی داده‌های ماهواره‌ای، وجود چنین توده‌ای را قطعی می‌داند. شرکت دانش‌بنیان تیزنگر پیش‌تر در تشخیص لکه‌های نفتی خلیج فارس در مسابقه سازمان فضایی اروپا، رتبه پنجم جهان را به دست آورده است؛ در حوزه پردازش تصاویر ماهواره‌ای و استفاده از آن‌ها در بررسی مسائل محیط‌زیستی فعالیت می‌کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که توده عظیم متان در جنوب تهران، در هر ساعت ۸۵۰۰ کیلوگرم متان به هوا می‌فرستد.

منبع: دیجیاتو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • رابی
    8

    شرکت دانش بنیان غلط کرده نظری مخالف نظر شهردار محترم و انقلابی تهران داده است.فردا که درب شرکتش را پلمپ کردند و مسئولین آن را به دادگاه احضار نمودند می فهمد که انتشار اخبار دروغ و تشویش اذهان عمومی چه عواقبی دارد.

  • ناشناس
    1

    مسئولین نادان که تکذیب کردند بعد از اعلام ناسا الان پاسخ مردم رابدهند

  • مش جمعه
    0

    ای وای،آقای زاکانی خیلی خیلی خراب شد.

  • 🐜
    1

    یعنی نظرات دانشمندوپرفسورذاکانی کشک بودهههههههههههههههههههههههههههههههههههه

  • ناشناس
    0

    کامنت میزارم برای اون مسئولی که گفته الان همه تلفن دارن. آخه همین تلفن میلیاردها دلار به جیب شماها ریخته رفاه برای شما آورده در ضمن الان حتی فقیر ترین کشورها هم همه تلفن دارن یعنی چی که با بالا دستی ها مقایسه میکنین. کشورم رو گنج نشسته منتها مسئولین بیسوادی مثل تو داره برای همین پیشرفت نمیکنه. از غار بیا بیرون دنیا رو ببینی دو کلاس درس بخون بفهمی دنیا چه خبره دختر هشت ساله من از تو بیشتر میفهمه

  • ناشناس
    1

    اقای رابی یا هر شخص فیکی که به این عنوان در این صفحه کامنت میگذاری- هر گونه توهین و تهدید به شوخی و یا هر لفظ دیگری به قصد تمسخر اشخاص باشد در فضای مجازی نشر داده شود تبعات حقوقی براتون داره.اگر با این اصطلاحات اشنا هستید میتوانید اگر به اظهارات شهردار تهران معترض هستید با ذکر دلایل فنی و متقن به ایشون اطلاع بدهید و اگر ایشون هم اظهاراتی داشتند که فاقد پشتوانه علمی بوده و از روی قرار داشتن در جوی خاص بوده باید پاسخگو باشند.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      شهردار تهران رو تهدید نکرده، به شوخی شرکت دانش بنیان رو تهدید کرده.
      بعدم، مردم چطوری حرفشون رو به مسئولین برسونن؟ همین خبر فوری کامنت هاشو بسته که مسئولین صدای مردم رو نشنون و به خیال باطل همیشگی بمونن که مملکت گل و بلبله.

    • ناشناس
      0

      به ناشناس ۸:۵۳
      جهت مزید اطلاعتون که این مساله دو جنبه داره
      کتمان حقیقت از سوی یک مسئول، بار حقوقی برای ایشان داره و باید به واسطه مسئولیت پاسخگو باشند. اگر مسئولی پاسخگو نیست در اینجا ابتدا شورای شهر و سپس مدعی العموم در این مسائل باید ورود کند و نسبت به اظهارات سوال کنند.
      شهردار ، مصونیت خاصی ندارد که نازش را بکشند تا پاسخگو باشد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها