ایرلند: اسرائیل نباید حکم دیوان بین‌المللی دادگستری را نادیده بگیرد

وزیر خارجه ایرلند گفت اسرائیل نباید درخواست‌های جامعه بین‌المللی را رد کند و دستور الزام آور دیوان بین‌المللی دادگستری را نادیده بگیرد.

ایرلند: اسرائیل نباید حکم دیوان بین‌المللی دادگستری را نادیده بگیرد

مایکل مارتین در بیانیه‌ای عنوان کرد: «اسرائیل تصمیم گرفته است که این درخواست‌ها را نادیده بگیرد، اما نمی‌تواند دستورات دیوان بین‌المللی دادگستری را نادیده بگیرد. این تصمیمات از نظر قانونی لازم الاجرا هستند و باید رعایت شوند.»

به نقل از آناتولی، مارتین از همه طرف‌ها خواست تا تلاش‌های خود را برای برقراری آتش‌بس، آزادی زندانیان و اجازه ارسال بدون مانع کمک‌های بشردوستانه به غزه تشدید کنند.

وزیر خارجه ایرلند می‌افزاید: زمان برداشتن گام‌های ملموس و غیرقابل برگشت برای اجرای راه حل ۲ دولتی فرا رسیده است. وی همچنین یادآورشد این مساله در دستور کار جلساتی که وی با همتایان اروپایی و عرب خود در روزهای آینده خواهد داشت، قرار خواهد گرفت.

دیوان بین‌المللی دادگستری به رژیم صهیونیستی دستور داد فورا حملات خود به رفح را متوقف کند، کمک‌های بشردوستانه را مسدود نکند و به مقامات سازمان ملل برای بررسی جنایات، اجازه ورود به غزه را بدهد.

در ماه مارس، رهبران اسپانیا، ایرلند، اسلوونی و مالت در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند آماده به‌ رسمیت‌ شناختن کشور فلسطین هستند.

ایرلند مدت‌ها است که اعلام کرده است در صورت مشارکت در روند صلح «خاورمیانه»، اصولا با به‌ رسمیت‌شناختن رسمی کشور فلسطین مخالفتی ندارد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    بالا خره نفهمیدیم سازمانهای بین المللی تحت نفوذ صهیونیستها هست یا نیست !!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها