رویترز:

پوتین خواستار آتش بس در مرزهای فعلی با اوکراین شده است

بنا به ادعای منابع آگاه، رییس جمهور روسیه موافقت خود را با آتش بس در جنگ اوکراین در چارچوب مرزهای فعلی اعلام کرده است.

 پوتین خواستار آتش بس در مرزهای فعلی با اوکراین شده است

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه می‌گوید برای آتش بس در اوکراین آماده است و خطوط مقدم فعلی را به عنوان قلمرو روسیه به رسمیت می شناسد، اگرچه ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین – با حمایت مقامات آمریکایی و اروپایی – از پذیرش شرایط صلح روسیه خودداری کرده است.

منابعی که با پوتین در پست‌های ارشد کار می‌کنند یا با پوتین کار کرده‌اند، به رویترز گفتند که پوتین آماده است تا جنگ روسیه در اوکراین را «جمع» کند، و معتقد است سرزمین‌هایی که روسیه در اوکراین تاکنون به دست آورده برای ادعای پیروزی کافی است. بر اساس گزارش شورای روابط خارجی، یک اندیشکده مستقر در ایالات متحده، روسیه حدود ۱۸ درصد از اوکراین، از جمله بخش هایی از چهار منطقه جنوب شرقی این کشور – دونتسک، لوهانسک، زاپوریژژیا و خرسون را در اختیار دارد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به رویترز گفت که روسیه خواهان جنگی ابدی نیست و افزود که روسیه قلمرو این چهار منطقه را به اوکراین باز نمی‌گرداند زیرا آنها اکنون بخشی دائمی از روسیه هستند.

در همین حال سه منبع گفته‌اند که پوتین با پیشروی بیشتر در اوکراین مخالفت خواهد کرد، زیرا این امر مستلزم بسیج سراسری دیگری است؛ این درحالی است که فراخوان قبلی منجر به کاهش محبوبیت پوتین شد.

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها