پلیس ارمنستان ۴۱ نفر را در اعتراض به امتیازات مرزی به جمهوری آذربایجان دستگیر کرد

پلیس ارمنستان همچنان با معترضان به توافق مرزی با جمهوری آذربایجان درگیر است.

پلیس ارمنستان ۴۱ نفر را در اعتراض به امتیازات مرزی به جمهوری آذربایجان دستگیر کرد

رویترز نوشت: به گزارش تاس به نقل از وزارت کشور، پلیس ارمنستان روز شنبه ۴۱ نفر را در تظاهراتی در ایروان که خواستار استعفای نیکول پاشینیان نخست وزیر این کشور به دلیل تصمیم وی برای واگذاری چندین روستای مرزی به آذربایجان بودند، دستگیر کرد.

ارمنستان ماه گذشته اعلام کرد که روستاهای خالی از سکنه را که هر دو طرف می‌گویند نقطه عطف مهمی در توافق دو کشور است، پس از دو جنگ به باکو باز می‌گرداند. این تصمیم خشم بسیاری را در ارمنستان برانگیخته است. معترضان به رهبری یک کشیش ارشد ارمنی پس از چند روز پیاده روی از روستایی در شمال شرقی این کشور، در فاصله ۱۰۰ مایلی (۱۶۰ کیلومتری) روز پنجشنبه به ایروان رسیدند. اسقف اعظم باگرات گالستانیان در تجمع هزاران نفر از طرفداران خود خواستار استعفای نخست وزیر پاشینیان شد و آنها را تشویق کرد تا اقدامات نافرمانی مدنی را با هدف سرنگونی دولت آغاز کنند.

احزاب اپوزیسیون در پارلمان ارمنستان گفته اند که تلاش خواهند کرد تا روند استیضاح پاشینیان را آغاز کنند.

ارمنستان یکی از متحدان روسیه و به طور سنتی نزدیک ترین شریک مسکو در قفقاز جنوبی است، اما روابط دوجانبه در ماه های اخیر به شدت بد شده است زیرا ایروان به دنبال ایجاد روابط با غرب بوده و روسیه را به خاطر ناتوانی در دفاع از خود در برابر آذربایجان مقصر می داند.

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها