رویترز:

مالزی برای پیوستن به تحریم‌های نفتی ایران تحت فشار آمریکا قرار دارد

مالزی تحت فشارهای وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار است به درخواست‌های این کشور برای پیوستن به تحریم‌های نفتی ایران پاسخ دهد.

 مالزی برای پیوستن به تحریم‌های نفتی ایران تحت فشار آمریکا قرار دارد

رویترز نوشت: مالزی امروز چهارشنبه (۸ مه) اعلام کرد: باید واکنش خود به تحریم های اعمال شده یکجانبه را ارزیابی کند.

این اقدام مالزی پس از فشارهای فزاینده ایالات متحده در مورد نقش واسطه‌ای ارائه دهندگان خدمات مستقر در مالزی در محموله های نفت تحریم شده ایران صورت می‌‎گیرد. یک مقام ارشد خزانه داری آمریکا این هفته گفت که ایالات متحده ظرفیت ایران برای انتقال نفت خود را متکی به ارائه دهندگان خدمات مستقر در مالزی می بیند.

این مقام همچنین گفت که ایالات متحده در تلاش است تا از تبدیل شدن مالزی به یک حوزه قضایی جلوگیری کند که گروه فلسطینی حماس بتواند از این کشور کمک مالی دریافت کند و هم پول به این کشور منتقل نماید.

«فهمی فاضل» سخنگوی دولت مالزی گفت: این کشور آماده تعامل با همتایان آمریکایی خود برای درک بهتر نگرانی‌های واشنگتن است و تاکید کرد که کوالالامپور از تحریم‌های سازمان ملل تبعیت خواهد کرد. وی به خبرنگاران گفت: «ما می‌خواهیم تاکید کنیم که مالزی به عنوان یک کشور مستقل، از تحریم‌های سازمان ملل تبعیت می‌کند. اما وقتی نوبت به تحریم‌های اعمال‌شده یک‌جانبه می‌رسد، فکر می‌کنم باید این وضعیت را ارزیابی کنیم.»

از سوی دیگر انتظار می‌رود «برایان نلسون» معاون وزیر خزانه‌داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی و »نیل مک براید: مشاور کل خزانه‌داری آمریکا در این هفته به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای محدود کردن کمک‌های مالی به گروه‌های شبه‌نظامی که در کشورهای جنوب شرق آسیا فعالیت می‌کنند، از مالزی دیدن کنند.

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    0

    مسولین کج فهم یا نفهم ایرانی فکر می کنند تا ابد میشود با قطع ارتباط با کشور های صاحب نام، ایران را اداره کرد‌. نهایتا به مرحله ای می رسیم که هیچ کشوری حاضر با تبادلات اقتصادی با ایران نخواهد بود. هرچند الان هم شرایط اقتصادی بسیار اسف باری داریم

  • ناشناس
    0

    صبر کنید ترامپ بیاد کار رو یکسره خواهد کرد.هیچ کشوری توان ایستادن در مقابل ترامپ قدرتمند و آمریکا رو نداره وگرنه محکوم به تحریم های سنگین و نابودی کشورش خواهد بود

  • J
    0

    مالزی که هیچ ، حتی شرکت نفت دولتی چین sei هم در پروژه توسعه پالایشگاه آبادان مجبور به کاهش همکاری شد . اونکه چینه و ابرقدرته وای به حال بقیه . البته مموتی به همه گفته تحریم ها کاغذ پاره است ، شمام بگید کاغذ پاره است ، آررره خوبیت نررره . خدا رحمت کنه بهمن مفید رو . این دیالوگ معروفش هر روز و هر ساعت واسه همه جای این مملکت کاربرد داره

  • رابی
    0

    مالزی هم داره مردم ایران را می دوشه. نفت کش ها مسیر یاب خودشان را از ایران تا مالزی خاموش می کنند و در آب‌های مالزی نفت ملت مظلوم ایران را بار نفت کشهای چینی می کنند که مثلا این نفت از مالزی به چین صادر شده است که باعث تحریم علیه کشور چین نشود.جالب اینکه نفتی که در مدت یک سال گذشته از مالزی به چین صادر شده است خیلی بیشتر از تولید نفت این کشور بوده که معلوم است اون مازادش از کجا اومده.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها