رویترز به نقل از رادیو ارتش اشغالگر:

ارتش اسرائیل تخلیه ساکنان رفح را به عنوان مقدمه حمله زمینی آغاز کرد

رادیو ارتش اشغالگر گزارش داد که ارتش پیش از حمله زمینی، تخلیه ساکنان مناطق شرقی شهر رفح در جنوب نوار غزه را آغاز کرده است.

 ارتش اسرائیل تخلیه ساکنان رفح را به عنوان مقدمه حمله زمینی آغاز کرد

 رویترز به نقل از رادیو ارتش اشغالگر گزارش داد که تخلیه به سمت اردوگاه‌های خان یونس و المواصی در جنوب نوار غزه در حال انجام است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد تصمیم برای آغاز تخلیه رفح شب گذشته در جلسه کابینه گرفته شد.

این رادیو ادامه داد که یوآو گالانت، وزیر جنگ روز یکشنبه با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا درباره آغاز تخلیه رفح صحبت کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی از ساکنان و آوارگان حاضر در منطقه شهرداری الشوکه و محله‌های السلام، الجینه، تبه زراع و البیوک در منطقه رفح خواست تا این مناطق را تخلیه کرده و به سمت منطقه «بشردوستانه» در المواصی حرکت کنند.

صبح امروز، ارتش اشغالگر اعلام کرد که ساکنان شرق رفح را «تشویق کرده» فوراً منطقه را تخلیه و به سمت منطقه «بشردوستانه گسترده» در المواصی در خان یونس حرکت کنند تا برای آغاز عملیات خود علیه این شهر آماده شوند.

ارتش اشغالگر در بیانیه خود باز هم تکرار کرد که به تعقیب جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در همه جای غزه تا بازگشت تمامی اسرا ادامه خواهد داد.

سخنگوی ارتش اشغالگر خطاب به ساکنان رفح ادعا کرد: ارتش اسرائیل همانطور که تاکنون عمل کرده با قدرت شدید در مناطقی که شما در آنها ساکن هستید اقدام خواهد کرد.

این سخنگو هشدار داد که شهر غزه همچنان یک منطقه جنگی خطرناک است و خواستار خودداری از بازگشت به شمال، از دره غزه شد.

وی همچنین نسبت به نزدیک شدن به حصار امنیتی شرقی و جنوبی هشدار داد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی چند روز پیش گفته بود که این رژیم حتی در صورت دستیابی به توافق، علیرغم هشدارهای بین‌المللی و مخالفت آمریکا، به رفح حمله خواهد کرد.

در میانه خبرهای ضدونقیض درباره پیشرفت در مذاکرات قاهره، یک رسانه آمریکایی اخیرا خبر داده بود ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه طرح خود برای آغاز تخلیه ساکنان رفح در جنوب غزه را به دولت آمریکا داده است.

مجله آمریکایی پالتیکو نوشت نیروهای اشغالگر نقشه منطقه المواصی را به گروه‌های امدادگر ارسال کردند تا برای حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح آماده شوند؛ اقدامی که حتی متحدان تل‌آویو درباره آن و خطر حمله به رفح برای بیش از یک میلیون آواره‌ای که در این منطقه حضور دارند، هشدار داده‌اند.

یک مقام آمریکایی تاکید کرد ارتش رژیم صهیونیستی به دولت «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا و سازمان‌های امدادی فعال در داخل نوار غزه اطلاع داده است که آن‌ها طرحی را برای انتقال مردم از رفح به منطقه «المواصی» در نظر گرفته‌اند.

این در حالی است که کاخ سفید اعلام کرد طرح جامعی از سوی رژیم صهیونیستی درباره عملیات نظامی در شهر رفح دریافت نکرده و قبل از هر گونه حمله به رفح، خواهان ادامه مذاکرات با تل‌آویو است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    1

    خاک برسر اعراب ومسلمان منطقه چقدر اینها خوار وپست وذلت پذیرند،ننگ برشما خائنین که اگر شما مرد بودید وبا این رژیم جعلی دیوانه وکودک کش مناسبات اقتصادی وسیاسی خود را قطع می کردید در همان اویل طوفان الاقصی فاتحه صهیونیستها خوانده شده بود واین همه زن وکو دک بی گناه کشته نشده بودند،این را بدانید که شما در این جنایت شریک وبیاری خداوند سزایتان راپروردگار عالم خواهد داد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      بن سلمان خودش نتانی را تحریک کرده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها