جروزالم پست:

آمریکا از اسرائیل خواسته است که در آینده، پیش از حمله به ایران، خبر دهد و مشورت کند

تماس مستقیم آمریکا و ایران از یک کانال ارتباطی رسمی که توسط دولت سوئیس راه اندازی شده، ادامه دارد. پیام های ایران که با استفاده از کانال ارتباطی سوئیس منتقل می شوند، ملایمتر از پیام هایی است که بواسطه کشورهای عربی انتقال می یابد.

آمریکا از اسرائیل خواسته است که در آینده، پیش از حمله به ایران، خبر دهد و مشورت کند

باراک راوید در 13 آوریل 2024 در جروزالم پست مقاله ای نوشت که ترجمه آنرا می خوانید: 

 در حالی که هم اسراییل و هم ایران در اندیشه واکنش هایی در پرتو تنش های فزاینده هستند، دولت بایدن اسراییل را زیر فشار گذاشته که پیش از هر حمله ای به ایران، با آمریکا ارتباط بگیرد و مشورت کند.

 دولت بایدن از اسراییل می خواهد که پیش از هرگونه واکنشی به حمله تلافی جویانه ایران، اطلاعات به روزی را در اختیار آمریکا قرار دهد و رایزنی کند.

 یک مقام ارشد آمریکایی گفت که واشنگتن در نظر دارد که در ردیابی و دفع موشک ها و پهپادهای ایران به اسراییل کمک کند اما نگران است که یک واکنش شدید اسراییل، به شعله کشیدن جنگی بزرگتر در منطقه و حملاتی به نیروها و پایگاههای آمریکا در منطقه بیانجامد. به این دلیل، آمریکا می خواهد فرصت اظهار نظر در این زمینه پیش از اخذ هرگونه تصمیمی را داشته باشد.

 حسب گزارش ها، دولت بایدن از این واقعیت خشنود نیست که اسراییل پیش از حمله ای که فرماندهان ارشد سپاه قدس ایران را در دمشق کشت، به آمریکا خبر و فرصت کافی ای نداد در حالی که این حمله می توانست پیامدهایی برای نیروهای آمریکایی در منطقه داشته باشد. 

 واشنگتن پست هم روز پنجشنبه گزارش داد که لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز سوم آوریل در یک گفتگوی تلفنی با یوآو گالانت وزیر دفاع اسراییل نگرانی خود را از نبود ارتباط میان دو طرف ابراز کرده است.

 وزیر دفاع آمریکا در این گفتگوی تلفنی گفت که "اسراییل می تواند بر روی حمایت کامل آمریکا در دفاع از اسراییل علیه حملات ایران حساب کند." گالانت به آستین پاسخ داده که "یک حمله مستقیم ایران به اسراییل، یک پاسخ مناسب علیه ایران توسط اسراییل را ضروری می سازد."

 سه مقام ارشد اسراییلی و آمریکایی، طبق گزارش ها، گفته اند که این هفته، ایران پیام هایی را از گذر چند کشور عربی به آمریکا داده است که چنانچه در نزاع میان ایران و اسراییل دخالت کند، نیروها و پایگاههایش در منطقه مورد حمله قرار خواهد گرفت. یک مقام ارشد آمریکایی گفت: "پیام ایرانی ها این بود- ما به نیروهایی حمله میکنیم که به ما حمله کردند. با ما درگیر نشوید و ما هم با شما درگیر نمی شویم."

 یک مقام ارشد آمریکایی گفت که از پیام ایران روشن نیست که آیا ایرانی ها تهدید میکنند که در صورت کمک آمریکا به اسراییل در ردیابی حمله موشکی ایران، به پایگاهها و نیروهای آمریکایی حمله خواهد شد یا تنها در صورتی این اتفاق رخ می دهد که آمریکا در ضدحمله با اسراییل مشارکت کند.

 به گفته مقام های آمریکایی، ارزیابی جامعه اطلاعاتی آمریکا این است که ایران تنها در صورتی علیه پایگاهها و سربازان آمریکایی واکنش نشان می دهد که یک حمله مشترک آمریکایی- اسراییلی علیه ایران انجام شود.

 یک مقام برجسته دیگر آمریکایی هم گفت که آمریکا و ایران از یک کانال ارتباطی رسمی که توسط دولت سوئیس راه اندازی شده، تماس مستقیم خود را ادامه می دهند. پیام های ایران که با استفاده از کانال ارتباطی سوئیس منتقل می شوند، ملایمتر از پیام هایی است که بواسطه کشورهای عربی انتقال می یابد.

 این دوگانگی پیام ها، همچنین در گفتگوهای پنجشنبه وزرای خارجه بریتانیا، آلمان و استرالیا با وزیر خارجه ایران هم بازتاب داشته است. در این گفتگوها، ایرانی ها علامت داده اند که واکنش آنها محدود خواهد بود به گونه ای که به یک تشدید گسترده تر منطقه ای نیانجامد.

منبع: اخبار روز آزاد
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    خداروشکرامگاربرعکس شد

  • ناشناس
    0

    حاجی دیشب هشتگ بزن اسراییل توایکس ترند شده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها