روسیه: حضور نظامی آمریکا در ژاپن مانع از هرگونه معاهده صلح با توکیو است

روسیه اعلام کرد: حضور نظامی آمریکا در ژاپن مانع از هرگونه معاهده صلح با توکیو می شود.

روسیه: حضور نظامی آمریکا در ژاپن مانع از هرگونه معاهده صلح با توکیو است

رویترز نوشت: کرملین امروز دوشنبه اعلام کرد: حضور نظامی ایالات متحده در ژاپن همیشه مانعی در دستیابی مسکو و توکیو به معاهده صلح بوده است.

فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن قرار است این هفته با جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، دیداری در واشنگتن داشته باشد که اولین سفر دولتی یک رهبر ژاپن در ۹ سال گذشته است. این دیدار قرار است روابط نزدیک امنیتی و اقتصادی خود را به نمایش بگذارد و انتظار می‌رود دو رهبر درباره همکاری در زمینه تجهیزات دفاعی و ارتقای احتمالی ساختار فرماندهی نظامی ایالات متحده در ژاپن گفتگو کنند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: «ائتلاف دفاعی بالفعل در حال حاضر وجود دارد و ما از پتانسیل نظامی ایالات متحده که در ژاپن – اتفاقاً نزدیک مرزهای ما مستقر است – اطلاع داریم. این همیشه یک مانع در تلاش برای حل مشکل اصلی ما، مشکل پیمان صلح بوده است.»

روسیه، کشور جانشین اصلی اتحاد جماهیر شوروی، و ژاپن هرگز معاهده صلحی را امضا نکرده اند که به طور رسمی به خصومت های خود در طول جنگ جهانی دوم پایان دهد. دو کشور بر سر جزایر کوریل اختلاف دارند. اختلاف ارضی بر سر زنجیره جزایر مورد مناقشه اقیانوس آرام که در روسیه به عنوان کوریل و در ژاپن به عنوان سرزمین های شمالی شناخته می شود، یک موضوع کلیدی است.

دیمیتری مدودف، رئیس‌جمهور پیشین روسیه در ژانویه گفت که ژاپن در صورت انعقاد یک معاهده صلح، باید ادعاهای ارضی خود را بر جزایر کنار بگذارد. مسکو از مذاکرات پیمان صلح با ژاپن خارج شد و پروژه های اقتصادی مشترک مربوط به جزایر را در سال ۲۰۲۲ به دلیل تحریم های ژاپن به دلیل جنگ روسیه در اوکراین متوقف کرد.

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    یادت باشه مجمع الجزایر کوریل جز لاینفک خاک کشور ژاپن می باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها