در دیدار اسماعیل هنیه و زیاد النخاله در تهران، مطرح شد

جنبش های حماس و جهاد اسلامی عوامل موفقیت مذاکره با اسرائیل را اعلام کردند

جنبش های حماس و جهاد اسلامی تاکید کردند که موفقیت هر گونه مذاکره غیر مستقیم با رژیم صهیونیستی به چهار عامل اساسی بستگی دارد و بازگشت آوارگان فلسطینی به شمال نوار غزه نیز یکی از آنها است.

جنبش های حماس و جهاد اسلامی عوامل موفقیت مذاکره با اسرائیل را اعلام کردند

بخش عربی خبرگزاری «آناتولی» ترکیه (AA) بامداد امروز (شنبه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با انتشار بیانیه ای در حساب کاربری خود در پیام رسان تلگرام، اعلام کرد که هیئتی به ریاست «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی این جنبش دیروز (جمعه) در شهر تهران، پایتخت ایران با هیئتی از جنبش جهاد اسلامی فلسطین به ریاست «زیاد النخاله»، دبیرکل این جنبش دیدار کرده و در جریان این دیدار نیز دو طرف تحولات جاری سیاسی و میدانی مربوط به تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و پیامدهای مختلف آن را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

بنا بر آن چه در ان بیانیه آمده، هیئت های حماس و جهاد اسلامی در دیدار خود پایداری افسانه ای ملت فلسطین و ساکنان نوار غزه در رویارویی با قتل عام های آشکار و بی سابقه رژیم صهیونیستی در تاریخ معاصر در چارچوب جنگ آشکار نسل کشی و همچنین مقاومت دلاورانه که با این رژیم جناتکار مقابله می کند و خسارت های سنگینی به آن وارد می کند را مورد ستایش قرار دادند.

دو هیئت ضمن بررسی تلاش های صورت گرفته برای توقف تجاوز کنونی، تاکید کردند که موفقیت هر گونه مذاکره غیر مستقیم با رژیم صهیونیستی به چهار عامل اساسی و تعیین کننده یعنی توقف همه جانبه تجاوز این رژیم، خروج کامل نیروهای آن از سراسر نوار غزه، آزادی بازگشت آوارگان به شمال این نوار و ورود کمک های بشردوستانه و نیازمندی های ساکنان نوار در چارچوب یک قرارداد مبادله اسرای دو طرف بستگی دارد.

حماس و جهاد اسلامی با اشاره به این که ملت فلسطین با توجه به حملات و تجاوزگری های رژیم صهیونیستی در بیت المقدس اشغالی و مسجد الاقصی در کنار یورش و ترورهای آن در کرانه باختری رود اردن، در یک رویارویی باز و مستقیم با این رژیم به سر می برد، ضرورت تشدید مقاومت در همه اشکال آن و در همه میدان های رویارویی را مورد تاکید قرار دادند.

هیئت های دو جنبش ضمن تمجید از عملیات های مقاومت پشتیبان نوار غزه در جبهه های متعدد در یمن، عراق و جنوب لبنان، خاطر نشان ساختند که این مسئله مهر تاییدی بر وحدت و یکپارچگی جبهه های مقاومت است و این که ملت فلسطین در رویارویی با رژیم صهیونیستی و حامیان آن تنها نیست.

حماس و جهاد اسلامی ضمن قدردانی از جمهوری اسلامی ایران به دلیل پشتیبانی راهبردی خود از مقاومت و ملت فلسطین و مواضع ثابت آن در حمایت از حقوق ملی این ملت، از همه طیف های امت اسلامی درخواست کردند تا دامنه مقابله با رژیم صهیونیستی با تمامی ابزارهای مشروع را گسترش دهند، در قبال قتل عام های روزانه و تجاوز وحشیانه این رژیم علیه فلسطینیان خشم خود را ابراز کنند و تلاش های همبستگی را به ویژه در ماه مبارک رمضان افزایش دهند.

هیئت های حماس و جهاد اسلامی ضمن استقبال از تلاش های در جریان و رشد آن در سطح مردم، علما و احزاب در بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی به ویژه اردن و محاصره سفارتخانه رژیم صهیونیستی در ان کشور، ملت های مسلمان و علمای امت اسلامی را برای ادامه حرکت، فعالیت و نقش آفرینی ملی و اسلامی خود ترغیب کردند.

این دو جنبش ضمن ارج نهادن به ابراز همبستگی ملت های جهان با ملت فلسطین و راهپیمایی های گسترده در شهرها و پایتخت های مختلف در سطح جهان در راستای انزوای رژیم صهیونیستی و حامیان آن، تاکید کردند که ادامه حمایت نظامی از این رژیم و تامین پوشش سیاسی برای جنایت های آن به معنای مشارکت در جنایت جاری در نوار غزه است.

حماس و جهاد اسلامی ضمن تاکید بر مخالفت خود با هر گونه پروژه سیاسی یا گام هایی که امکان دارد واقعیت های جدیدی در نوار غزه به دور از اراده ملت فلسطین و مقاومت آن ایجاد کند، خاطر نشان ساختند که هر گونه اقدامی باید حاصل اجماع کامل ملی باشد.

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    حرییییفت ممممنم

  • ناشناس
    0

    مردم غزه همینایند که میگند از گرسنگی دارند می میرند ؟؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها