پاپ فرانسیس: اوکراین با شجاعت برای مذاکره پرچم سفید نشان دهد

پاپ فرانسیس در مصاحبه‌ای گفت، اوکراین باید شجاعت پایان دادن به درگیری‌های جاری را از طریق مذاکره با روسیه پیدا کند.

پاپ فرانسیس: اوکراین با شجاعت برای مذاکره پرچم سفید نشان دهد

 پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در گفت‌وگویی با آژانس خبری RSI سوئیس در پاسخ به اینکه یک مباحثه بین مردم اوکراین درباره شجاعت تسلیم شدن و نشان دادن پرچم سفید و اینکه تسلیم یعنی مشروعیت بخشیدن به استفاده از زور در عرصه بین‌المللی مطرح شده، گفت: این نوعی تعبیر است. اما به نظرم، کسی که قدرتمند است، همانی که اوضاع را نظاره می‌کند، به مردم فکر می‌کند و شجاعت نشان دادن پرچم سفید و مذاکره را دارد.

پاپ همچنین با تاکید بر اینکه مذکرات هرگز درباره تسلیم شدن نیست، بلکه شجاعت عدم سوق دادن کشور به سمت خودکشی محسوب می‌شود، افزود: وقتی می‌بینید که شکست خوردید و اوضاع خوب پیش نمی‌رود، باید شجاعت مذاکره را داشته باشید. شما شاید شرمسار باشید اما از کشته شدن مردم جلوگیری می‌شود. به موقع مذاکره کنید و می‌بینید که کشورها میانجی‌گری می‌کنند.

رهبر کاتولیک‌های جهان همچنین خاطرنشان کرد، بسیاری از کشورها به دنبال کمک برای پایان جنگ اوکراین و روسیه هستند که در فوریه وارد سومین سال خود شد.

پاپ فرانسیس همچنین گفت که خودش آماده میانجی‌گری است و البته پیشتر فرستاده صلحی را به اوکراین، آمریکا و روسیه فرستاده تا فرصت روند صلح را فراهم کند.

در این میان رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه اخیرا پیشنهاد داده بود تا اقدامی را برای برگزاری نشست صلح اوکراین فراهم کند، گرچه هنوز مشخص نیست که آیا این پیشنهاد عملی می‌شود یا خیر. اوکراین و حامیان غربی‌اش تاکید دارند که یک سازش صلح‌آمیز تنها بر اساس شرایط کی‌یف به دست می‌آید و قول داده‌اند که به ارسال سلاح به اوکراین تا هر وقت که طول بکشد، ادامه دهند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها