نقشه راه اتحادیه اروپا برای راهکار 2 دولت فلسطین و اسرائیل

یک مسؤول برجسته در اتحادیه اروپا از جزئیات جدیدی درباره تلاش‌های بروکسل برای پیشبرد اجرای راهکار تشکیل دو دولت در اراضی اشغالی فلسطین از طریق کنفرانس مقدماتی صلح با هماهنگی طرف‌های منطقه‌ای ذی‌ربط پرده برداشت.

نقشه راه اتحادیه اروپا برای راهکار 2 دولت فلسطین و اسرائیل

روزنامه «تایمز اسرائیل» نوشت، این طرح بخشی از نقشه راه ۱۰ ماده‌ای است که جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا برای دستیابی به توافق صلح فلسطین-رژیم صهیونیستی آن را ارائه داده است.

این روزنامه به نقل از اسون کوپمانز، نماینده ویژه اتحادیه اروپا در غرب آسیا نوشت که این کنفرانس پیشنهادی اتحادیه اروپا به سطح کنفرانس صلح بین‌المللی که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مدت‌ها به دنبال برگزاری آن بود، نمی‌رسد و آنچه اکنون می‌توان روی آن کار کرد برگزاری یک کنفرانس مقدماتی برای صلح است.

این نماینده ویژه اتحادیه اروپا تاکید کرد که او مأموریت دارد از بسته مشوق‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی که در کنفرانس بروکسل در سال ۲۰۱۳ فاش شد برای کمک به حمایت از مذاکرات صلح به رهبری جان کری، وزیر امور خارجه وقت آمریکا و تحقیق در مورد آنچه می‌تواند به سایر احزاب بزرگ منطقه‌ای در چارچوب بسته مشوق‌های اروپایی ارائه شود، استفاده کند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها