گاردین خبر داد

گفتگوهای فتح و حماس در مسکو برای تشکیل دولت وحدت ملی

مقامات حماس و فتح در مسکو با یکدیگر دیدار می کنند تا درباره دولت واحد فلسطین گفتگو کنند.

گفتگوهای فتح و حماس در مسکو برای تشکیل دولت وحدت ملی

گاردین نوشت: رسانه‌های روسی گزارش می‌دهند که نمایندگان حماس و فتح روز پنج‌شنبه در مسکو دیدار خواهند کرد تا در مورد امکان تشکیل دولت واحد فلسطین در سراسر غزه و کرانه باختری گفتگو کنند.

رویترز به نقل از خبرگزاری دولتی ریا گزارش می دهد که میخائیل بوگدانوف معاون وزیر خارجه روسیه برگزاری این دیدار را تایید کرده است.

این نشست مشترک درحالی برگزار می‌شود که یکی از اهداف جنگی اعلام شده اسرائیل، برچیدن حماس بوده است و مقامات ارشد اسرائیلی بارها گفته اند که حماس نمی تواند نقشی در اداره سرزمین های فلسطینی «روز پس از جنگ»  داشته باشد. با این حال هم قطر و هم مصر از کار برای تشکیل یک دولت تکنوکرات جدید فلسطینی حمایت می کنند. به همین خاطر محمد اشتیه، نخست وزیر فلسطین و دولت وی روز دوشنبه به طور دسته جمعی استعفا دادند.

در همین حال حسام زوملوت، سفیر فلسطین در بریتانیا گفت: حماس هیچ عضوی در این دولت نخواهد داشت، اما این واقعیت که با این گروه مشورت خواهد شد، نشان می‌دهد که تلاش‌هایی برای بررسی امکان تحقق وحدت فلسطین بین حماس و فتح در جریان است. این دو جناح از زمان بیرون راندن جنبش فتح از غزه در سال ۲۰۰۷ توسط حماس، تقسیم شده اند.

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها