سوئیس: مردم فلسطین حق تعیین سرنوشت دارند

نماینده سوئیس در دیوان بین‌المللی دادگستری با اشاره به اینکه راه‌حل عادلانه و بلندمدت مساله فلسطین تنها با اجرای قوانین بین‌المللی ممکن است، تاکید کرد که ملت فلسطین از حق تعیین سرنوشت برخوردار است.

سوئیس: مردم فلسطین حق تعیین سرنوشت دارند

فرانز بیرز، رئیس دفتر قوانین بین‌المللی وزارت خارجه سوئیس در جلسه استماع روز جمعه دیوان بین‌المللی دادگستری در شهر لاهه هلند که به بررسی پیامدهای قانونی سیاست‌ها و اقدامات رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی اختصاص دارد، به چالش‌های حقوقی ناشی از اشغال طولانی مدت فلسطین توسط رژیم صهیونیستی از منظر قوانین بین‌المللی انسانی و قوانین حقوق بشر پرداخت و تاکید کرد که اسرائیل باید به قوانین بین‌المللی پایبند باشد.

این مسوول سوئیسی اظهار کرد: ملت فلسطین حق تعیین سرنوشت خود را دارد تا در صلح و آرامش زندگی کند.

همچنین نماینده سوئیس در دیوان بین‌المللی دادگستری گفت: راه‌حل عادلانه و بلندمدت مساله فلسطین تنها با اجرای قوانین بین‌المللی ممکن است.

او در ادامه نیز به شرایط کنونی کرانه باختری اشغالی پرداخت و تاکید کرد: اسرائیل به عنوان طرف اشغالگر باید از ساکنان غیرنظامی فلسطینی حفاظت کند.

جمعه پنجمین روز از جلسات استماع دیوان بین‌المللی دادگستری درباره پیامدهای حقوقی جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی بنا بر درخواست مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد.

در جلسه روز جمعه نمایندگان کشورهای نامبیا، نروژ، عمان، پاکستان، اندونزی، قطر، انگلیس، اسلوونی، سودان، سوئیس، سوریه و تونس به شرح مواضع خود در این زمینه پرداختند.

دیوان بین‌المللی دادگستری سال ۲۰۰۴ نیز حکم مشابهی را در خصوص قانونی نبودن دیوار حائل در کرانه باختری اشغالی صادر کرده و از رژیم صهیونیستی خواست آن را از تمامی مناطق فلسطینی از جمله قدس شرقی و اطراف آن برچیده و به خسارت‌دیدگان غرامت بپردازد اما این رژیم جنایتکار به درخواست دادگاه عمل نکرد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها