ترامپ وضعیت خود در دادگاه‌های آمریکا را با ماجرای ناوالنی مقایسه کرد!

رییس جمهور پیشین آمریکا که اخیرا در دادگاهی در نیویورک به پرداخت جریمه ۳۵۰ میلیون دلاری محکوم شده و با چند پرونده ناتمام جنایی علیه خود مواجه است، وضعیت خود را با «الکسی ناوالنی» مقایسه کرد!

ترامپ وضعیت خود در دادگاه‌های آمریکا را با ماجرای ناوالنی مقایسه کرد!

«دونالد ترامپ» کاندیدای احتمالی حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ که اخیرا، طی حکم یک دادگاه در پرونده فساد به پرداخت ۳۵۰ میلیون دلار و محرومیت از داشتن کسب‌وکار در ایالت نیویورک به مدت ۳ سال محکوم شد، پرداخت این جریمه را با رفتار دولت روسیه در قبال «الکسی ناوالنی» منتقد اصلی «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه مقایسه کرد که چند روز پیش درگذشت.

روزنامه نیویورک‌پست در این باره گزارش داد که ترامپ در گفت‌گویی با فاکس نیوز در این باره گفت: این به نوعی مانند ماجرای ناوالنی و نوعی کمونیسم یا فاشیسم است!

ترامپ در بخشی از این گفت‌وگو با اشاره به بازگشت ناوالنی به روسیه که در سال ۲۰۲۱ در آن بازداشت شد و تا زمان مرگش در زندان به سر برد، گفت: او مرد بسیار شجاعی بود، به این دلیل که برگشت. می‌توانست دور بماند. صراحتا بگویم که او احتمالا اگر دور می‌ماند و از خارج از کشور حرف می‌زد، به جای برگشتن به کشور، وضعیت بهتری می‌داشت. این اتفاقی بود که برخی فکر می‌کردند خواهد افتاد و همین طور هم شد. اتفاق هولناکی است.

او با تلاش برای مرتبط ساختن این موضوع با چهار پرونده جنایی علیه خود و پرونده‌های شخصی دیگر علیه او از زمان اتمام دوران ریاست‌جمهوری‌اش، گفت: در کشور ما هم این اتفاق می‌افتد. تمامش به این خاطر است که من در کار سیاست هستم. ما هم از بسیاری جهات، در حال تبدیل شدن به کشوری کمونیست هستیم.

ناوالنی در سال ۲۰۲۱ به دلیل حمایت مالی و تحریک افراط گرایی در روسیه به زندان افتاد و رسانه‌های این کشور روز جمعه از درگذشت این معترض ضد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه خبر دادند.

ترامپ در ادامه این گفت‌وگو با اشاره به  «آرتور انگوران» قاضی پرونده یادشده در دادگاهی در نیویورک گفت: او یک کله‌پوک است. مدت‌هاست که این را می‌دانم و آشکارا هم گفته‌ام.

رییس جمهور پیشین آمریکا گفت به این دلیل از سوی انگوران محکوم شد که سال پیش فاش کرده بود بیش از ۴۰۰ میلیون دلار پول نقد در اختیار دارد.

ترامپ گفت: این آدم قبل از آغاز دادرسی به این تصمیم رسیده بود که من محکومم. به گمانم، به پول من نگاه کرده و با خود گفته بود خب، تمام پولش را از او می‌گیریم!

این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا همچنین معتقد است که پرونده «لتیتیا جیمز» دادستان کل نیویورک علیه او، مدیران سازمان ترامپ و اعضای خانواده او، «به کلی نشات‌ گرفته از کاخ سفید است.»

او با ادعای مرتبط بودن اقدامات قضایی علیه او با سال انتخاباتی پیش روی آمریکا و تلاش‌ حزب دموکرات برای پیروزی در انتخابات، گفت: این به کل، مداخله انتخاباتی است. آن‌ها تلاش می‌کنند به من آسیب بزنند تا باز هم در انتخابات پیروز شوند.

جیمز که مانند انگورون یک دموکرات است، پرونده فساد علیه ترامپ را در ۲۰۲۲ علیه او و موسسه املاک و مستغلات او به اتهام دروغ‌گویی درباره ارزش خالص دارایی‌ها به منظور برخورداری از وام و مزایای مالیاتی مطلوب، ایجاد کرد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها