همسر رییس جمهور سابق هاییتی به توطئه برای قتل شوهرش متهم شد

یک قاضی در هاییتی، همسر رییس جمهور سابق را به توطئه برای قتل شوهرش متهم کرد.

همسر رییس جمهور سابق هاییتی به توطئه برای قتل شوهرش متهم شد

فرانس۲۴ نوشت: براساس یک سند ۱۲۲ صفحه‌ای، قاضی دادگاه «مارتین مویز» بیوه رئیس جمهور مقتول، با نخست وزیر سابق «کلود جوزف» توطئه کردند تا رئیس جمهور را بکشند تا این زن جایگزین او شود. دستور قاضی خواستار دستگیری و محاکمه متهمان است.

رییس جمهور هاییتی در شب ۷ ژوئیه ۲۰۲۱ هنگامی که مردان مسلح به اتاق خواب او در پورتو پرنس حمله کردند، به ضرب گلوله کشته شد، حمله ای که منجر به زخمی شدن بانوی اول سابق هم شد.

همسر رییس جمهور سابق هاییتی تاکنون پاسخی به این اتهام نداده اما بارها در شبکه‌های اجتماعی از آنچه دستگیری های ناعادلانه و آزار و شکنجه های سیاسی می خواند انتقاد کرده است. او نخست وزیر فعلی را نیز به تعقیب و آزار مخالفان متهم کرده است.

پرونده جداگانه ای در مورد قتل رییس جمهور آمریکا در میامی آمریکا در حال رسیدگی است، جایی که شش متهم از ۱۱ متهم به توطئه ای برای فرستادن مزدوران کلمبیایی برای ربودن مویز اعتراف کرده اند. بر اساس اتهامات ایالات متحده، توطئه گران به دنبال جایگزینی مویز با کشیش آمریکایی هائیتی-آمریکایی «کریستین امانوئل سانون» بودند.

گفتنی است وضعیت در هاییتی به شدت وخیم است به طوریکه عملاً باندهای جنایتکار بخش‌های زیادی از پایتخت و شهرهای بزرگ را اداره کرده و زندگی را برای مردم دشوار کرده‌اند.

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها