عربستان: تشکیل کشور فلسطین تنها راه برای امنیت منطقه است

وزیر خارجه عربستان تاکید کرد که تنها راه برای برقراری امنیت و ثبات در خاورمیانه تشکیل یک کشور فلسطینی است.

عربستان: تشکیل کشور فلسطین تنها راه برای امنیت منطقه است

به گزارش آرتی عربی، فیصل بن فرحان در پاسخ به سوالی درخصوص عادی سازی روابط با اسرائیل گفت: عربستان در حال حاضر بر روی دست یابی به آتش بس موقت در جنگ غزه متمرکز است.

وی در سخنانی در کنفرانس امنیتی مونیخ عنوان داشت: ما بر آتش بس و بر عقب نشینی اسرائیل از غزه و بر وارد کردن کمک‌های انسانی برای مردم غزه متمرکز هستیم.

پیشتر اکسیوس به نقل از دو مقام اسرائیلی گزارش داد: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، هفته گذشته به آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا گفت که به رسمیت شناختن مستقیم یا غیرمستقیم کشور فلسطین توسط آمریکا جایزه‌ای برای کسانی است که کشتار ۷ اکتبر را طراحی و سازماندهی کردند.

وزرای افراطی در کابینه نتانیاهو سعی می کنند با تصویب مصوبه‌ای در کابینه که رسماً مشخص کند که سیاست اسرائیل با یک کشور فلسطینی مخالف است، از اقدام آمریکا در این زمینه جلوگیری کنند.

آکسیوس ادامه داد: استراتژی واشنگتن پس از جنگ تاکنون بر عادی سازی احتمالی روایط بین اسرائیل و عربستان سعودی به شکلی غیرقابل برگشت و در مقابل تشکیل یک کشور فلسطین متمرکز بوده است.

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    تشکیل دو کشور فلسطینی و اسرائیلی ، چهل سال پیش توسط فهد پادشاه عربستان داده شد ، ولی جمهوری اسلامی و بعضی کشورها با آن مخالفت کردند و حالا پس از چهل و چند سال رنج مضاعفی که به مردم منطقه وارد شد و هزینه های بسیاری که به مردم ایران وارد شد ، همه به این نتیجه رسیده اند که باید طرح تشکیل دو کشور اسرائیلی و فلسطینی را قبول کنند . حتی خود حماس هم میگوید کشور فلسطینی با مرز های ۱۹۶۷ تشکیل شود .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها