یک دادگاه تجدیدنظر در آمریکا: ترامپ مصونیت قضایی ندارد

یک دادگاه تجدیدنظر در آمریکا رای بر عدم مصونیت قضایی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در پرونده «شورش به کنگره در ششم ژانویه ۲۰۲۰» داده است.

یک دادگاه تجدیدنظر در آمریکا: ترامپ مصونیت قضایی ندارد

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق برای یک کنفرانس مطبوعاتی در روز دوم محاکمه در نیویورک در ۱۷ ژانویه ۲۰۲۴ حاضر می‌شود.

یک دادگاه تجدیدنظر در آمریکا رای بر عدم مصونیت قضایی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در پرونده «شورش به کنگره در ششم ژانویه ۲۰۲۰» داده است. این پرونده احتمالا در دیوان عالی آمریکا مورد تجدیدنظر قرار می‌گیرد.

قضات دادگاه تجدیدنظر در واشنگتن با صدور رای عدم مصونیت قضایی ترامپ اعلام کردند که دونالد ترامپ، اکنون یک شهروند محسوب می‌شود و مصونیت‌های قضایی در دوره ریاست‌جمهوری او، نمی‌تواند مانع تعقیب قضایی این نامزد ریاست جمهوری شود.

بعد از صدور این حکم، کمپین انتخاباتی ترامپ با صدور بیانیه‌ای درباره عواقب این حکم هشدار داد و افزود: «اگر مصونیت برای رئیس‌جمهور اعطا نشود، هر رئیس‌جمهور آینده آمریکا بعد از ترک سمتش، بلافاصله توسط رئیس‌جمهور بعدی می‌تواند مورد اتهام قرار بگیرد. بدون مصونیت کامل، رئیس‌جمهور ایالات متحده نمی‌تواند به‌درستی عمل کند.»

کمپین انتخاباتی ترامپ اعلام کرد که این نامزد ریاست‌جمهوری درخواست تجدیدنظر خواهد کرد.

همچنین جان ساور، وکیل ترامپ از قضات دادگاه تجدیدنظر خواست تا به مفاد قانون اساسی درباره مصونیت رئیس جمهور توجه کنند.

به گفته او، براساس قانون اساسی ایالات متحده، کنگره مسئولیت محاکمه رئیس‌جمهور را برعهده دارد و می‌تواند بعد از استیضاح و محکومیت رئیس‌جمهور، دستور پیگرد کیفری را صادر کند.

در سپتامبر سال گذشته دادگاه عالی ایالات متحده از رد صلاحیت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در انتخابات ۲۰۲۴ در دادگاه تجدیدنظر خودداری کرد.

بعد از اعلام این تصمیم، دونالد ترامپ، در شبکه اجتماعی «تروث‌سوشال» نوشت که ادعاها درباره متمم چهاردهم قانون اساسی برای «مداخله در انتخابات» صورت می‌گیرد و «ترفند دیگری است که توسط کمونیست‌های چپ رادیکال، مارکسیست‌ها و فاشیست‌ها برای تقلب دوباره در انتخابات آمریکا استفاده می‌شود.»

منبع: اپک‌تایمز فارسی
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها