آمریکا: ۸۵ نقطه را در خاک عراق و سوریه هدف قرار دادیم/ بایدن: حملات در زمان‌ و مکانی که انتخاب می‌کنیم ادامه خواهد یافت/ کاخ سفید: ایالات متحده دنبال درگیری با ایران در سطح گسترده‌تر در خاورمیانه نیست

رسانه‌های آمریکایی مدعی آغاز حملات ارتش این کشور به مواضعی در شرق سوریه شده‌اند.

آمریکا: ۸۵ نقطه را در خاک عراق و سوریه هدف قرار دادیم/ بایدن: حملات در زمان‌ و مکانی که انتخاب می‌کنیم ادامه خواهد یافت/ کاخ سفید: ایالات متحده دنبال درگیری با ایران در سطح گسترده‌تر در خاورمیانه نیست

ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنت‌کام) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در واکنش به کشته شدن ۳ نظامی این کشور در حمله به پایگاه «برج-۲۲» در مرز سوریه و اردن حملاتی را به مواضع «گروه‌های تحت حمایت ایران» در عراق و سوریه انجام داده است. 

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد ساعت ۱۶ به وقت منطقه زمانی شرقی به بیش از ۸۵ نقطه در خاک عراق و سوریه حمله کرده است. 

ارتش آمریکا اعلام کرد در حمله به این مواضع از «هواپیماهای متعدد از جمله بمب‌افکن‌های دوربرد که از ایالات متحده پرواز کردند» استفاده شده است. 

به گزارش فارس، طبق این بیانیه، در این حملات ۱۲۵ «جنگ‌افزار دقیق» به کار گرفته شد. سنت‌کام مدعی شده «مراکز عملیات فرماندهی و کنترل، مراکز اطلاعاتی، راکت‌ها و موشک‌ها، انبارهای پهپاد و تأسیسات زنجیره‌ای تأمین لجستیک و مهمات» در این حملات مورد اصابت قرار گرفتند. 

ساعاتی قبل‌تر از بیانیه سنت‌کام، منابع رسانه‌ای از ساعات پایانی شامگاه پنجشنبه و بامداد جمعه گزارش‌های ضد و نقیضی درباره آغاز حملات آمریکا در شرق سوریه منتشر کردند. 

حوالی ساعت ۲۳:۲۰ شب جمعه به وقت تهران بسیاری از رسانه‌های عربی گزارش‌هایی از وقوع انفجارهایی در شرق سوریه مخابره کرده و مدعی شدند احتمالاْ جنگنده‌های آمریکا مواضع گروه‌های مقاومت را هدف قرار داده‌اند. 

این گمانه‌زنی از آنجا نشأت می‌گرفت که از ساعاتی قبل‌تر رسانه‌های آمریکا گزارش می‌دادند جو بایدن مجوز حملات به مناطقی در سوریه و عراق را صادر کرده است. 

با وجود این، اندکی بعدتر، مقامٰ‌های آمریکایی در گفت‌وگو با «رودا» گفتند که هنوز حملات آمریکا آغاز نشده‌اند. یک مقام آمریکایی، اما گفت که کمتر از یک ساعت تا آغاز حملات فاصله وجود دارد. 

برخی منابع رسانه‌ای در گزارش‌هایی تأییدنشده مدعی شدند که حملات اولیه‌ای که گزارش شده‌اند توسط جنگنده‌های اسرائیل انجام شده‌اند، اما مقام‌های اسرائیل به این گزارش‌ها واکنشی نشان ندادند.

شبکه ای‌بی‌سی اندکی بعدتر گزارش داد که آمریکا حملات تلافی‌جویانه خود برای پاسخ به کشته شدن سه سرباز این کشور در پایگاه «برج-۲۲» در مرز عراق و سوریه را آغاز کرده است.

بایدن: دنبال درگیری در خاورمیانه یا جای دیگر نیستیم

رئیس‌جمهور آمریکا بعد از حمله ارتش این کشور به ۸۵ نقطه در داخل عراق و سوریه مدعی شد دنبال درگیری در خاورمیانه نیست.

 جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد ارتش ایالات متحده به دستور او به مواضعی در عراق و سوریه حمله کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه این بیانیه مدعی شده پاسخ این کشور به کشته شدن سه سرباز آمریکایی در حمله پهپادی به پایگاه «برج-۲۲» در مرز اردن و سوریه آغاز شده است. او گفته است: «[پاسخ ما] در زمان‌ها و اماکنی که انتخاب می‌کنیم ادامه خواهد یافت.» 

بایدن در ادامه مدعی شده است: «ایالات متحده به دنبال درگیری در خاورمیانه یا هیچ جای دیگر دنیا نیست. اما اجازه بدهید همه کسانی که دنبال آسیب رساندن به ما هستند این را بدانند: اگر شما به یک آمریکایی صدمه بزنید ما پاسخ خواهیم داد.»

کاخ سفید: دنبال درگیری با ایران نیستیم

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید تصریح کرد ارتش آمریکا دنبال درگیری با ایران نیست.

به گزارش فارس،  جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید بعد از حملات آمریکا به نقاطی در داخل عراق و سوریه گفت واشنگتن دنبال درگیری با ایران نیست. 

کربی گفت: «ایالات متحده دنبال درگیری با ایران را در سطح گسترده‌تر در خاورمیانه نیست.  اما همان‌طور که رئیس‌جمهور تصریح کرد برای دفاع از مردم و پاسخگو کردن عاملان صدمه به آمریکایی‌ها در زمان و مکان مورد انتخاب خودمان، تردید نخواهیم کرد.»

اظهارات این مقام سفید اندکی بعد از آن مطرح شد که «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا نیز در بیانیه‌ای مدعی شد کشورش دنبال درگیری‌های گسترده‌تر در منطقه غرب آسیا نیست. 

کشف پیکر ۲ غیرنظامی قربانی بمباران آمریکا در استان الانبار عراق

شبکه «روداو» امروز شنبه گزارش داد: اجساد ۲ غیرنظامی که در اثر بمباران آمریکایی‌ها در منطقه القائم در استان الانبار عراق جان باختند، پیدا شد.

به گزارش ایسنا، این شبکه گزارش داد ۲ غیرنظامی بیرون آورده شده محمد شحاذه دکی الراوی و ستار الجغیفی هستند.

این شبکه گزارش داد تعدادی کشته و زخمی از منطقه السکک وجود دارد که هنوز به آنها دسترسی پیدا نشده در حالی که همزمان با انفجارهای مداوم در داخل الانبار آمبولانس‌ها به سرعت به منطقه حمله شتافتند.

در همین رابطه، منابع امنیتی عراق از کشته شدن سه سرباز و ۲ غیرنظامی در بمباران آمریکایی‌ها در الانبار و منطقه القائم در غرب عراق و زخمی شدن ۱۵ نفر خبر دادند.

از سوی دیگر، NBC به نقل از یک مقام امنیتی عراقی گزارش داد که حملات آمریکایی‌ها همچنین یک انبار اسلحه و سه خانه اعضای گردان‌های حزب‌الله عراق در الانبار را هدف قرار دادند.

آمریکا: هیچ حمله ای به داخل خاک ایران انجام نخواهیم داد

نیویورک - ایرنا- شبکه خبری سی ان ان آمریکا به نقل از یک مقام ارشد دولت جو بایدن همزمان با آغاز حملات ارتش این کشور به سوریه و عراق اعلام کرد: هیچ حمله ای به داخل خاک ایران انجام نخواهیم داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یک مقام ارشد دولت ایالات متحده آمریکا عصر جمعه به وقت محلی به شبکه خبری سی ان ان آمریکا نزدیک به دموکرات ها و دولت  بایدن گفت که ایالات متحده به داخل خاک ایران حمله نخواهد کرد و تنها بر اهدافی در خارج از این کشور متمرکز است.

این مقام آمریکایی افزود: چند روزی است که مقامات آمریکایی می‌دانند که اولین حملات امشب انجام خواهد شد.

فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام اعلام کرد: ایالات متحده آمریکا بیش از ۸۵ هدف را در حملات هوایی تلافی جویانه در عراق و سوریه و اهداف سپاه پاسداران و گروه های وابسته مورد هدف قرار داد.

نفیسه کوهنورد، خبرنگار بی‌بی‌سی:  بخش بزرگی از مقرهای مورد حمله آمریکا خالی بوده

رسانه‌های رسمی سوریه و عراق: اکثر مناطق بمباران شده به طور کامل تخلیه شده بودند

در حالی که ارتش آمریکا از حملاتی به مناطقی در سوریه و عراق خبر داد منابع رسمی در این دو کشور اعلام کردند اکثر مراکز بمباران شده به طور کامل تخلیه شده بودند.

به گزارش ایسنا، منابع رسمی سوریه اعلام کردند مناطقی که مورد حمله آمریکا قرار گرفتند اکثر به طور کامل تخلیه شده بودند.

به گزارش الجزیره، در همین حال منابع امنیتی عراقی نیز اعلام کردند اهداف بمباران شده توسط هواپیماهای آمریکایی در القائم قبلا تخلیه شده بود.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا هم در انتقاد از زمان حملات صورت گرفته گفت: «حملات امروز پس از تاخیری صورت گرفت که به دشمنان ما اجازه داد تا آماده شوند.»

در مقابل ژنرال داگلاس سیمز، از فرماندهان ارتش آمریکا در توجیهی در این باره گفت که «شرایط جوی و هوای ابری طی چند روز گذشته مانع از آغاز حملات شده بود.»

هم‌زمان ژنرال یحیی رسول عبدالله، سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق با محکوم کردن این حملات تایید کرد، شهرهای القائم و مناطق مرزی توسط هواپیماهای آمریکایی بمباران شد.

سخنگوی فرماندهی نیروهای مسلح عراق تصریح کرد: حملات آمریکا نقض حاکمیت و تضعیف تلاش‌های دولت عراق است و در زمانی انجام شده است که عراق به دنبال تضمین ثبات منطقه است و این حملات تاثیرات مخبری به دنبال خواهد داشت.

حمله مقاومت به ۳ پایگاه اشغالگران آمریکایی در عراق و سوریه

مقاومت اسلامی عراق صبح امروز-شنبه- اعلام کرد با پهپاد و موشک ۲ پایگاه التنف و روستای الخضراء محل استقرار نیروهای آمریکایی در سوریه را هدف قرار داد.

به گزارش ایسنا، مقاومت عراق همچنین در بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد پایگاه عین الاسد واقع در غرب عراق را که نیروهای آمریکایی در آن مستقر هستند، با شلیک‌های موشکی هدف قرار داد.

این حملات مقاومت پس از حملات متجاوزانه آمریکا در عراق و سوریه انجام می‌شود که مواضع نظامی حشد شعبی و اهداف غیرنظامی را هدف قرار داد.

فرماندهی عملیات حشد شعبی در الانبار گفت: حملات آمریکا مقر فرماندهی عملیات ما در الانبار و گردان زرهی ما در عکاشات را هدف قرار داد.

این فرماندهی عملیات حشد شعبی افزود: حملات آمریکا همچنین انبارهای سلاح و مقرهای ما در منطقه السکک در القائم را هدف قرار داد.

چهارمین دور از حملات آمریکایی‌ها به مواضعی در المیادین و البوکمال در شرق سوریه

این در حالی است که خبرنگار اسپوتنیک در سوریه نیمه شب از چهارمین دور حملات هوایی آمریکا با هدف قرار دادن پایگاه‌هایی در المیادین و البوکمال در شرق سوریه خبر داد.

به گفته او، بدون اطلاع از میزان خسارات وارده، هواپیماهای آمریکایی قلعه تاریخی الرحبه در کنار رودخانه فرات در منطقه المیادین در شرق سوریه را با چندین موشک بمباران کردند.

خبرنگار اسپوتنیک افزود که صدای انفجارهای بسیار شدیدی در نزدیکی فرودگاه نظامی دیرالزور و در منطقه «حویجه صکر» در شهر دیرالزور در حومه شرقی شهر شنیده شد.

اطلاعات اولیه حاکی از آن است که در نتیجه حملات هوایی آمریکا که محله «هرابش» در نزدیکی فرودگاه نظامی دیرالزور را هدف قرار داد، به نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه تلفاتی وارد شد.

پیشتر منابع محلی به شبکه خبری الجزیره گزارش کردند مناطق «حیدریه و الشبلی» در المیادین در حومه دیرالزور سوریه هدف قرار گرفتند.

این منابع گفتند هواپیماهای ناشناس مناطقی را در جنوب شهر المیادین واقع در شرق استان دیرالزور هدف قرار دادند.

منابع محلی گزارش کردند اطراف شهر البوکمال در شرق دیرالزور نزدیک مرز سوریه و عراق مورد حمله قرار گرفت.

هم‌زمان ای بی سی نیوز به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش کرد در واکنش به حمله به پایگاه نیروهای آمریکایی در اردن، حملات آمریکا در سوریه انجام شده‌است.

عراق تجاوز آمریکا به خاک این کشور را محکوم کرد

سخنگوی نیروهای مسلح عراق بامداد شنبه تجاوز آمریکا به نقاطی در خاک آن کشور را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش عراق بامداد شنبه تجاوز آمریکا به نقاطی در داخل خاک این کشور را محکوم کرده و آن را «نقض حاکمیت ملی» خود توصیف کرد. 

ساعاتی قبل‌تر ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنت‌کام) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در واکنش به کشته شدن ۳ نظامی این کشور در حمله به پایگاه «برج-۲۲» در مرز سوریه و اردن حملاتی را به مواضع «گروه‌های تحت حمایت ایران» در عراق و سوریه انجام داده است. 

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد ساعت ۱۶ به وقت منطقه زمانی شرقی به بیش از ۸۵ نقطه در خاک عراق و سوریه حمله کرده است. 

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در بیانیه‌ای گفته که حملات آمریکا «القائم» و نقاط مرزی این کشور را هدف قرار داده است. سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفته بود که آمریکا ۳ تأسیسات را در داخل عراق و ۴ تآسیسات را در داخل سوریه هدف قرار داده است. 

سخنگوی ارتش عراق تصریح کرد: «این حملات هوایی نقض حاکمیت عراق هستند و ضمن تضعیف تلاش‌های دولت، تهدیدی محسوب می‌شوند که می‌توانند به نتایجی نامطلوب با اثرات وخیم بر روی امنیت و ثبات عراق و منطقه ختم شوند.»

این خبر بروزرسانی شده است.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 60
  • ناشناس
    0

    همش سرکاریه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      زنده باد ترامپ

  • ناشناس
    5

    نیروهای مقاومت بانوان قوابه اسرائیل و پایگاه های آمریکا حمله کنید،سرجاشون میشینن،
    نصرمن الله و فتح قریب

  • علیرضا
    8

    خدا را شکر یه تکانی به خودشون دادند.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      خداوند تمام دشمنان ایران و مردم ایران زمین را تا آخرین مزدور نابود و نسلشان را از بین ببرد .

    • ناشناس
      42

      حالا که تکون خوردند مواظب باش توکه به اونا چسبیدی نیوفتی

    • مهدی مهدی
      57

      این از قدرت ایرانه که کلی دارند پیام میدند که به خاک ایران حمله نمیکنیم.
      آیا 50 سال پیش ایران رو آدم حساب میکردند؟ اگر تصمیم به ضربه زدند به ایران میگرفتند به راحتی نخست وزیرش رو عوض میکردند. به همین راحتتتتتتتی

    • بهلول
      0

      اگه راست ميگه مترسك سرجاليزش رابزندكه نميزندجوك بايدن

    • ناشناس
      3

      توکه نچسبیدی چیکاره ای خخخخخخخ

    • ناشناس
      2

      10:23 قدرتی که در تهیه مرغ مردم ش مثل...... تو باتلاق گیر کرده بهش می نازی قدرتی که 80 درصد محصولات ش وارداتی ه حتی مایحتاج اولیه ش هم (گندم و....)پس بخاطر 2 تا پای مرغ الکی زر نزن

    • ناشناس
      1

      مهدی یادت نره کره شمالی و پاکستان بمب اتم دارند اما کسی تو دنیا حسابشان نمی کنه...قدرت نظامی فقط یکی از مولفه های بی شمار قدرته...فقط یکی...چین بمب اتم و ناو هواپیمابر داره اما با اقتصادش کل دنیا رو تسخیر کرده نه با بمب اتمی...

    • ناشناس
      4

      به مهدی: دلیل مماشات با ایران محاسبات داخلی خود آمریکاست نه ترس از ایران...چرا باید صدها میلیون دلار رو صرف جنگ با کشوری کنند که نه اقتصاد مهمی داره و نه در سطح جهان تاثیر گذاره... فکر می کنی چین نمی تانه تایوان رو در عرض چند ساعت بگیره؟ حتمن می تانه اما فعلن ضررش براش از نفعش بیشتره...خدای نکرده نابود کردن ایران برای آمریکا کاری نداره...فرصتی هم پیدا می کنه انواع و اقسام تسلیحاتش رو امتحان کنه... کل هواپیماهای جنگی ایران یک سوم هواپیماهای روی یک ناو هواپیما بر نیست...مطالعه و فکر کن برادر

    • مهدی مهدی
      2

      بله متاسفانه ایران اقتصاد ضعیفی داره و بزرگترین ضعفش هم همین هست.
      اما اگر ایران هم نبود آمریکا سلاحهایش را با تجزیه کشورها و به جان هم انداختن آنها میفروخت. همین کاری که الان داره در آفریقا انجام میده و همین کاری که دوسداره با تجزیه قسمتهای عرب نشین، فارس نشین، ترک نشین، بلوچ نشین و ... انجام بده.
      علاوه بر اون اسرائیلی درست کرده تا در زمان مناسب جنگی بزرگ بین یهودیان و مسلمانان اتفاق بیافته و باز هم سلاحهایش .......
      اما متاسفانه یا خوشبختانه ایران موی دماغ اسرائیل شده و اوضاع اونطوری که باید برای اونها پیش میرفت نرفته.

  • ناشناس
    4

    خدا لعنتتون کنه تمام تجهیزات و انبارهای مهمات و پهیادها و راکت ها و موشکهایی که نابود کردین دلارهای مردم مظلوم ایران بود

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      دلار چنده؟
      ۴۶ تا موشک میان برد
      ۲۱ موشک از اون درازاش
      یه چندتا کامیون ترجیحا بنز خاور
      چندتا مقر حشد الشعبی بگیم اونم ده دلار
      جمعا ۱۵۵.۲۵ ضرب در ۶۰ تومن چیزی نمیشه خودتو ناراحت نکن یه چایی دبش که بریزم جبران شده

    • ناشناس
      46

      هیچ غلطی نمیتونند بکنند

    • ناشناس
      1

      غلطهای زیادی کردندومیکنند امثال توخودرا به..‌‌..زدید

  • نمازی
    0

    ثروت ملت ایران در سوریه و عراق چکار می کند

  • ناشناس
    5

    در ظاهر برای ترساندن مقاومت و ایران است ولی در باطن برای تقدیم سربازان آمریکایی برای کشتار آنهاست . تا راحتر وبا دلایل موجه تر منطقه را ترک کنند . آمریکای وحشی به خودش هم رحم نخواهد کرد .

  • دومان
    0

    هنوززز جاداره باید حملات بیشتر شه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      تمرین مسابقه مال ترامپه

  • ناشناس
    0

    بزنید میزنیم کجاست

  • ناشناس
    1

    آمریکا دوست داریم

  • ناشناس
    0

    انتقام سخت ایران از آمریکا عراق میزنن انتقام سخت امریکا از ایران عراق و سوریه میزنن ، عجب اگر آمریکا و ايران دشمنن چرا همدیگر را نمیزنن

  • مک دونالد
    0

    نخود،نخود ،هر که رود خانه خود😁

  • علی
    1

    این درگیری ها فقط و فقط به ضرر مردم ایران و اسلام خواهد بود! بخصوص ما شیعیان بیشتر از هر قوم دیگه ای آسیب میبینیم.!

  • 🐜
    0

    جنگ اعراب و غربی ها هیچگونه ربطی ب ماملت ایران زمین ندارد!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      ب 10:04:04دوست عزیز آی گفتی/چراغی که ب خانه رواست ب مسجد حرام است(این ضرب المثل مذهبیهاست)من فقط ایمانم و اعتقادم خداست/یه تخم مرغ 5000تومن/خودمم قربانی هیئتی ک قرص اکس میدادن شدم 11ساله هم نمیدونم کی هستم

    • 🐜
      0

      بله دوست عزیز بنده هم قربانی هشت سال جنگ با عراق هستم موج انفجار اعصاب و روان رو ازبین برده چهل سال است سردرگمی وجودم رو گرفته ب عقل همه خوبان قسم یک ریال هم از جمهوری اسلامی نگرفتم ناوی نیروی دریایی بودم در خونین شهر نه بسیجی این نیز بگذرد!!!

  • صد رحمت به جنگ سرد
    4

    وقتی که 4 روزه میخان تصمیم بگیرن که کجا رو بزنن
    معلومه که دارن از پیش اطلاع رسانی میگنن
    یعنی شما خالی کن برو
    خالی کن برو تا کشته نشی
    همه کامپیوترهات هم بردار برو
    بعد از 4 روز بمبران میکنه
    4تا دیوار و سقف رو خراب میکنن خخ خخخ خخخ خخخخ خخخ خ
    به این میگن تلافی ؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      در داستان عین الاسد هم همین کار شد.اما در زدن هواپیمای اکراینی ...!این زرگرها زبان رمز یکدیگررا خوب می فهمند.مردم باید کلاه خودشان محکم بچسبند!

    • مندل؟
      0

      الان با همین خالی کردن چند نفر از بین رفتن؟

  • ناشناس
    5

    به خدا مردم دیگه طاقت گرانی و تورم بیش از این رو ندارن. گناه دارن بخدا

  • ناشناس
    4

    مگه دیوانه شده جاهای خالی رو می زنه

  • بهرام
    0

    آمریکا در سوریه و عراق عملیات نظامی انجام داده ...جالب این است که نه در عراق نه در سوریه اقتصادشون تکان نخورده در خود آمریکا که خیلی از مردمشون متوجه نشدند کجا حمله شده کی حمله کرده کی خورده ..‌‌اما برو بازار ایران همین امروز بیست درصد رفت رو قیمت اجناس و دلار و یورو و هر کوفتی که دم عید مایحتاج مردم هست و انگار ما ملت وام دار تمام بدبختی های دنیا هستیم چقدر دلم واسه خودمون می سوزه که حسرت یک غذای بیرون خوردن رو دلمون مونده و شرمنده زن و بچه هستیم

  • ناشناس
    0

    آمریکا و ایران با رعایت تمام اینکه کسی رو از خودشون دلخور نکنند دارن وارد جنگ میشن. زدناشون درست مث آمپول زدن بچه های کوچیک هستش... بخواب عمو... بخواب بعد یهو تق....

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    تمام مقرهای تروریست ها در کشورهای منطقه باید نابود گردد....( عین رئیسی دستور دادم ... خخخخ)

  • سعید 1400
    0

    خخخ فقط واکنش دولت عراق جالبه. هر کشوری که به خاکش حمله میکنه مثل ایران و ترکیه و امریکا فقط محکوم میکنن. خخخ

  • ناشناس
    1

    اگر دوستان اصولگرا ناراحت نمی شن و اگر خبر فوری سانسور نمی کنه سوالی بپرسم...جمهوری اسلامی این همه گروه‌های مسلح رو برای چی در منطقه با هزینه ملت ایران تشکیل داده؟ عقلن و منطقن هدف گروه مسلح ایجاد جنگ و جنگیدن و به دست آوردن قدرت و ثروت است... خب...پس وقتی آمریکا برای جنگ با این گروه‌های مسلح یا ارباب آنها می آید دیگه نباید شکایت کنند...وقتی یک منطقه رو پر می کنی از اسلحه و گروه‌های نظامی دیر یا زود جنگ هم پشت سرش میاد چون طرفهای دیگه هم واکنش نشان می دن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      ایجادشون کرده چون دستور روسیه بوده
      سوال دیگری نداری؟

    • ناشناس
      7

      برای اینکه خاورمیانه بزرگ توسط آمریکا که کشورها از جمله ایران تجزیه نشود و فکر کردی تمام جنگ هایی که آمریکا راه انداخت برای چی بود؟ و چرا شکست خورد؟!

    • ناشناس
      9

      با همین منطق از خودت بپرس چرا آمریکا تو منطقه اینهمه پایگاه نظامی زده؟
      مگه آمریکا اونطرف کره زمین نیست؟

    • ناشناس
      0

      اتفاقن اقدامات جمهوری اسلامی شده مهمترین دلیل آمریکا برای حفظ حضورش در خاورمیانه

  • ناشناس
    0

    کاش دنیا روی آرامش رو ببینه وایران با امریکا به یک صلح ابدی برسند چرا ما باید پیشمرگ روسیه وچین باشیم آنها با اختلاف انداختن بین ایران وامریکا دارند کشور مارو چپاول میکنند وهنوز از ترس امریکا جرات معامله با ایران را هم ندارند چه برسه به دفاع

  • ناشناس
    0

    آره دیگه از یکطرف آتو دست آمریکا بدی مثل اسراییل که حماس با حمله مثلاً طوفان القسام بود چی بود که شروع کردن و اسراییل بااین بهانه دهن کلشون را گچ گرفته و الان هم آمریکا با خونخواهی سه سربازش دهن منطقه را فی کل گچ خواهد گرفت باید شعار نباشه الان وقت عمل هستش بخواب تا بچاپند .

  • ناشناس
    0

    اگر بیانیه های ایران در موضوع دخالت نداشتن در حملات نیروهای مقاومت به پایگاه امریکائی در اردن درست بوده باشد,این پاسخهای امریکا به ان نیروها عملا نوعی تنبیه نیابتی انها ست.یعنی ایران در توافقی اعلام نشده با امریکائیها به انها وکالت داده است که نیروهای مقاومت را به خاطر نا فرمانی از ایران گوشمالی دهد تا دیگر از فرمان ارباب سرپیچی نکننند.

  • همرزم هادی
    10

    بهای انتقام سردار سلیمانی از آمریکا چه میزان است نباید امریکاهرطوری که می‌خواهد عمل کند بهترین شکل انجام عملیات برعلیه آمریکا بصورت همزمان است به محض زدن تاسیسات وپایگاههای مقاومت درهمان ساعت ولحظه مواضع امریکائیها هدف قراربگیرد این استراتژیک همزمان کاربردی وانعکاس مظلوم نمایی برای آمریکا بوجود نمی اورد

  • محمود
    1

    مطمن باشید آمریکا عاقل تر از اینه که به ایران حمله کنه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      آمریکا عاقل و دنبال منافع کشور و مردم خود است ولی ما از مسئولین بی فکر خود شک داریم‌!!

  • وطن
    1

    جواب به مهدی مهدی
    هنوز نفهمیدی ج. ا گاوشیرده آمریکاست ؟؟دشمنی در کارنیست که بخواد بزنه

    نظرات شما -
    • مهدی مهدی
      5

      آمریکا از ایجاد درگیری در سراسر دنیا حمایت میکنه. چرا؟ چون میتونه سلاح بفروشه و به بهانه حمایت از متحدانش در کشور اونها پایگاه بزنه و یجورایی اونارو تحت کنترل خودش در بیاره.
      اما این سیاستش رو تا جایی ادامه میده که به منافع خودش و متحدان اصلیش(منجمله اسرائیل) آسیبی وارد نشه.
      اما ایران با زیرکی به منافع آمریکا و اسرائیل ضربه زده و خودش رو وارد درگیری نکرده.
      بخاطر همین اسرائیل داره همه تلاششو میکنه تا قبل از آتش بس، ایران رو هم از جنگ بی نصیب نذاره

    • ناشناس
      0

      آمریکا ، اروپا، چین و روسیه با بهانه خطر جمهوری اسلامی عربها رو با فروش سلاح می دوشند و پولی رو که می شود خرج رفا و شادی مردم منطقه بشه خرج جنگ و کشتار و بدبختی میشه

  • فقط میتونم بگم
    0

    هوا خیلی سرده چای دبش میچسبه یه نخوت شیره ناب افغانی باشه چی میشه اگه بشه اما پول وعده وعده سر خرمن وعده

  • ناشناس
    0

    که چی؟به ما چه!خخخخ

  • ناشناس
    0

    راستی چرا در مورد حمله دیشب آمریکا به خاک عراق دولت عراق حمله محکوم نکرد ونگفت به سازمان ملل شکایت میکنم ،ولی در مورد ایران که این همه خدمات در آن کشور انجام داده و می‌دهد آنطور برخورد کرد ،اگر همانند دولت ثروتمند کویت خسارت حمله عراق تا دینار آخرش گرفتن وخرج رفاه مردم وکشورشون کردن مسولین ما هم ۱۰۰۰میلیارد خسارت تجاوز عراق حاتم بخشی نمی‌کردن واقتصادمون تقویت میکردن وشان ومنزلت مردم ایران و قدرت خرید مردم و پاسپورت ایرانی وارزش پول ملی افزایش داده بودن تا مورد استهزاء مردم کشورهای همسایه نبودیم وضعیت به گونه دیگر بود،

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      ما غرامت که نگرفتیم به کنار با بازسازی شهرهای عراق در واقع غرامت پرداخت کردیم

  • ناشناس
    3

    آفرین آفرین بر ملت مقاوم و سرسخت ایران اجرکم عندالله

  • مردم
    0

    قبلا آمریکا در مذاکره گفته تخلیه کنید تا این محله ها را بزنم فقط برای نمایشی که مردم آمریکا را ساکت کنه وگرنه چاقو دسته خودش را نمی برد

  • نون
    1

    اسراعیل دونه درشتارو داره میزنه آب از آب تکون نمی خوره

  • حسن
    0

    تمرین برای مسابقه نهایی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها