در پی کشته شدن نیروهای آمریکایی در منطقه

وزیر دفاع آمریکا: تمامی اقدامات لازم برای حفاظت از نیروهای‌مان را انجام می‌دهیم

وزیر دفاع آمریکا در پی حمله پهپادی به نیروهای نظامی آمریکا وعده داد تا «تمامی اقدامات لازم» برای حفاظت از نیروهایش را اتخاذ کند.

وزیر دفاع آمریکا: تمامی اقدامات لازم برای حفاظت از نیروهای‌مان را انجام می‌دهیم

در پی حمله پهپادی روز گذشته به مقر نظامیان آمریکا در مرز سوریه و اردن که به کشته شدن سه نفر و زخمی شدن ۲۵ نفر دیگر منجر شد، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا امروز دوشنبه گفت: من خشم و ناراحتی خود را نسبت به مرگ سربازان دلیر آمریکایی که در اردن و کسانی که زخمی شده‌اند، ابراز می‌کنم.

وی ادامه داد: من و رئیس‌جمهور حمله به نیروهای آمریکایی را تحمل نخواهیم کرد و تمامی اقدامات لازم برای حفاظت از آمریکا و نیروهای‌مان را انجام خواهیم داد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای که روز یکشنبه منتشر کرده، مدعی شد این حمله پهپادی «بسیار دردناک و غمگین» که شب گذشته و به پایگاه نظامیان آمریکایی در شمال‌ شرق اردن و نزدیکی سوریه صورت گرفته، توسط نیروهای تحت حمایت ایران صورت گرفته است.

وی همچنین ادعا کرد مسئولان این حمله را «در زمان و به شیوه‌ای مناسب پاسخگو خواهد کرد».

از زمان آغاز جنگ جدید غزه، این نخستین مورد از کشته‌ شدن نظامیان آمریکایی در منطقه است.

به گزارش سی‌ان‌ان، مشخص نیست چرا سامانه‌های پدافند هوایی موفق به رهگیری پهپاد نشده‌اند، اما این اتفاق می‌تواند وضعیت پرتنش منطقه را ملتهب‌تر از قبل کند.

این درحالی است که مقامات آمریکایی به تکرار مدعی شده‌اند خواستار گسترش درگیری‌های غزه و بدل‌ شدن آن به یک جنگ منطقه‌ای بزرگ‌تر نیستند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها