مشاور امنیت ملی کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد

آمریکا انصارالله یمن را به فهرست «تروریستی» خود بازگرداند

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد جنبش انصارالله یمن را به فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» بازگردانده است.

آمریکا انصارالله یمن را به فهرست «تروریستی» خود بازگرداند

«جیک سالیوان» در بیانیه‌ای اعلام کرد  واشنگتن جنبش انصارالله یمن را به فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» این کشور بازگرداند. 

در این بیانیه آمده است: «امروز، در پاسخ به تداوم تهدیدها و حملات ایالات متحده قرار گرفتن نام انصارالله که به عنوان حوثی‌ها هم شناخته می‌شود در فهرست "تروریست‌های جهانی " اعلام می‌شود.»

جیک سالیوان گفته این اقدام «ابزاری مهم برای جلوگیری از حمایت‌های مالی تروریستی از حوثی‌ها و جلوگیری از دسترسی آنها به بازارهای مالی و پاسخگو کردن آنها بابت اقداماتشان است.»

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ادامه این بیانیه گفته چنانچه انصارالله‌ یمن حملاتش در دریای سرخ و خلیج عدن را متوقف کند ایالات متحده فوراً در این اقدام تجدید نظر خواهد کرد. 

دولت آمریکا در سال 1399 و در دوران ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا نام انصارالله را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده بود.

این اقدام در آن زمان در حالی انجام شد که منابع دیپلماتیک هشدار داده بودند ممکن است موجب اخلال در کمک‌رسانی‌های بین‌المللی به یمن شده و تلاش‌های سازمان ملل برای پایان دادن به جنگ در این کشور را متوقف کند. 

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا بعد از به قدرت رسیدن در ژانویه 2021 این تصمیم را به عقب برگرداند. «ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در آن زمان تصریح کرده بود که هدف دولت بایدن از این اقدام کاستن از تبعات انسانی تحریم «تروریستی» انصارالله است.

وی مدعی شده بود که آمریکا نمی‌خواهد به عنوان یک کشور کاری انجام دهد که به وخیم‌تر شدن رنج میلیون‌ها نفر از مردم یمن منجر شود. او همچنین تصریح کرد که ارزیابی قانونگذاران هر دو حزب کنگره، سازمان ملل و سازمان‌های امدادرسانی این بوده که اعمال فراگیر تحریم‌های تروریستی، باعث وخیم‌تر شدن وضعیت انسانی در یمن خواهد شد. 

جیک سالیوان در بیانیه امروز خود تصریح کرده که درج نام انصارالله در فهرست سازمان‌های تروریستی 30 روز دیگر اجرایی خواهد شد. وی مدعی شده هدف از این اقدام تضمین این است که تصمیم آمریکا بر انصارالله اثر می‌گذارد و نه مردم یمن. 

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • 🐜
    3

    تروریست؟؟؟ آمریکا ازاون سر دنیا اومده بیخ گوش یمن تروریست نیست؟؟؟ سازمان ملل متحد مترسک سرجالیز است!!؟

  • علیرضا
    0

    درود بر آمریکا.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها