در پی تحولات اخیر در دریای سرخ و عملیات‌ ضد صهیونیستی ارتش یمن انجام شد

مانور سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس در اقیانوس هند

در پی تحولات اخیر در دریای سرخ و عملیات‌های ضد صهیونیستی ارتش یمن، سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس (UKMTO) از آغاز مانوری یک ماهه از امروز (دوشنبه) در اقیانوس هند خبر داد.

مانور سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس در اقیانوس هند

سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس در اطلاعیه‌ای در این باره اعلام کرد، کشتی‌های جنگی مانوری را در اقیانوس هند برگزار می‌کنند.

در این اطلاعیه درباره جزئیات این مانور آمده است: کشتی‌های جنگی در فواصل زمانی مختلف از اول ژانویه تا پایان ماه تمرینات جنگی را از ساعت ۰۴:۰۰ تا ۱۷:۰۰ انجام خواهند داد.

به نقل از العربیه الجدید، سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس در ادامه اعلام کرد که این رزمایش یک ماهه طی پنج دوره؛ از «یکم تا پنجم»، «هشتم تا دوازدهم»، «پانزدهم تا نوزدهم»، «بیست و دوم تا بیست و ششم» و «بیست و نهم تا سی و یکم» ژانویه برگزار می‌شود.

این رزمایش درحالی قرار است امروز آغاز شود که منطقه دریای سرخ طی روزهای اخیر شاهد درگیری‌هایی میان آمریکایی‌ها و ارتش یمن بوده است.

ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از ملت فلسطین و پشتیبانی از مقاومت در نوار غزه، چند کشتی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است. در پی توقیف یک کشتی رژیم صهیونیستی توسط ارتش یمن و هدف قرار گرفتن چند کشتی دیگر این رژیم، رسانه‌های عبری زبان، یمن را یک تهدید راهبردی برای رژیم اشغالگر ارزیابی کرده‌اند.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن پیشتر تاکید کرده بود: تا پایان تجاوز به نوار غزه و جنایت علیه برادران فلسطینی، به عملیات نظامی علیه دشمن ادامه می‌دهیم.

عملیات ارتش یمن علیه کشتی‌هایی که در منطقه دریای سرخ به سمت بنادر رژیم صهیونیستی حرکت می‌کنند، باعث شد تعدادی از شرکت‌های حمل و نقل دریایی بین‌المللی مسیر خود را تغییر دهند یا سفر به سرزمین‌های اشغالی را متوقف کنند.

منابع رسانه‌ای اخیرا از ۱۵ شرکت کشتیرانی بین‌المللی نام برده‌اند که تاکنون برای منتقل شدن به بنادر رژیم صهیونیستی تغییر مسیر داده یا روند انتقال کالا به سرزمین‌های اشغالی را متوقف کرده‌اند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها