شهادت یکی از نیروهای الحشد الشعبی در حمله آمریکا به مقر نیروهای عراقی/ 18 نظامی دیگر مجروح شدند

جنگنده‌های آمریکایی بامداد امروز سه‌شنبه با نقض حریم هوایی عراق به مقر نیروهای این کشور حمله کردند که طی آن 12 نیروی وزارت کشور و 6 نیروی سازمان الحشد الشعبی مجروح شدند.

 شهادت یکی از نیروهای الحشد الشعبی در حمله آمریکا به مقر نیروهای عراقی/ 18 نظامی دیگر مجروح شدند

بامداد امروز (سه‌شنبه، ۲۶ دسامبر) جنگنده‌های آمریکایی با نقض حاکمیت عراق به چند مقر نیروهای عراقی واقع در مرکز استان «بابل» عراق حمله کردند و موجب شهادت یکی از نیروهای سازمان الحشد الشعبی و مجروحیت ۱۸ نظامی دیگر شدند. 

به اعلام رسانه‌های عراقی، در جریان حمله بامداد امروز جنگنده‌های آمریکایی به منطقه الجزائر در شهر «الحله» در مرکز بابل، ۱۲ نیروی نظامی وابسته به وزارت کشور و ۶ نیروی الحشد الشعبی مجروح شدند. سازمان الحشد الشعبی عراق یک نهاد رسمی تحت نظارت دولت این کشور است. 

این در حالی است که به نوشته رویترز، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) صبح امروز  ادعا کرد که سه مقر کتائب حزب‌الله را در پاسخ به حملات علیه «کارمندان آمریکایی» در عراق و سوریه هدف قرار داده است.

وزیر دفاع آمریکا لوید آستین نیز شبکه اجتماعی ایکس از حمله به سه مقر متعلق به کتائب حزب‌الله و نیروهای وابسته به آن در عراق خبر داد و تاکید کرد که این اقدام دستور جو بایدن صورت گرفته است.

وی مدعی شد: «این حملات در واکنش به مجموعه‌ای از حملات صورت گرفته علیه نظامیان آمریکایی در عراق و سوریه به وسیله شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران از جمله حمله کتائب حزب‌الله وابسته به ایران و دیگر گروه‌های وابسته به پایگاه هوایی اربیل  که به زخمی شدن ۳ آمریکایی منجر شد و حال یکی از آنها وخیم است، صورت گرفته است».

اوایل آذرماه، در پی حمله آمریکا به مقر نیروهای الحشد الشعبی در منطقه جرف‌النصر، نخست‌وزیر عراق محمد شیاع السودانیدر تماس تلفنی با وزیر خارجه آمریکا،  این حمله را محکوم و «تعرض به حاکمیت عراق» توصیف کرد.

از ابتدای حملات اسرائیل در غزه، گروه‌های مقاومت عراق به همراه حزب‌الله لبنان و مقاومت یمن و سوریه، در اعلام همبستگی با مقاومت فلسطین، ده‌ها مقر نیروهای آمریکایی در سوریه و عراق را هدف قرار دادند و اعلام کردند که تا زمانی که آمریکاییها مجبور شوند از سوریه و عراق خارج شوند و دست از حمایت از تداوم جنگ غزه بردارند، به این حملات ادامه می‌دهند.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ناشناس
    1

    زمان بزن در رو تمام شد حشد الشعبی می زنی میخوری بی چون و چرا ، آمریکا همانطور که ایران و سوریه و حزب الله لبنان آدم کرد و عاقل و بی طرف تو هم بشین آدم شو دخالت نکن

    نظرات شما -
    • شهروند ثروتمند شهروند فقیر
      2

      عمر مقاومت روبه پایان است

  • 🐜
    0

    حمله گاز انبری آمریکا و اسرائیل شروع شد!!! مردم ایران زمین طلا خریداری کنید! من که ندارم نان بخرم

    نظرات شما -
    • 🐜
      0

      فقط طلا خریداری کنید مردم ایران زمین!

  • رابی
    0

    بزن بزن شروع شد.پس بچرخ تا بچرخیم.

  • ناشناس
    2

    درود بر آمریکا.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها