گزارشی از روزنامه نیویورک پست؛

تقابل شدید میان دیدگاه جوانان و سالخوردگان آمریکایی نسبت به حماس و فلسطین

نیویورک پست نوشت: یک افکارسنجی شوک آور نشان می دهد که اکثریت جوانان آمریکایی بر این باورند که اسراییل "باید پایان یابد و به حماس و فلسطینی ها واگذار شود."

تقابل شدید میان دیدگاه جوانان و سالخوردگان آمریکایی نسبت به حماس و فلسطین

 به گزارش روزنامه (چپ میانه) نیویورک پست، این نظرسنجی که هفته گذشته توسط موسسه نظرسنجی هاروارد- هریس انجام شد، نشان می دهد که 51% آمریکایی های 18 تا 24 سال، بر این باورند که راه چاره درازمدت منازعه اسراییلی- فلسطینی، این است که "اسراییل پایان یابد و به حماس و فلسطینی ها داده شود."

 تنها 32درصد به یک راه حل دو کشوری باور دارند و 17درصد هم می گویند که باید از دیگر کشورهای عربی خواست که جمعیت فلسطینی را در خود هضم کنند.

 این نتایج، در تقابل کامل با دیدگاه دیگر گروه های سنی جامعه آمریکا قرار دارد که قاطعانه یک راه حل دو کشوری را ترجیح می دهند. تنها 4درصد آمریکایی های 65 سال به بالا می گویند که به نظرشان اسراییل باید پایان یابد.

 سناتور راجر مارشال، یک جمهوریخواه از کانزاس، به نیویورک پست گفت: "سوگیری این افراد با نیروی شر در برابر دمکراسی، یک زنگ بیدار باش است. پوسیدگی ایدئولوژیک میان جوانان آمریکایی، که از ارزش های بیدارباشی woke values و فرهنگ قربانی Victim Valuesسرچشمه می گیرد، چنان وخیم شده که آنها خود را متقاعد می کنند تا از تروریست هایی واقعی حمایت کنند که از آمریکا بیزارند."

 60% این گروه جمعیتی می گویند که حملات تروریستی هفتم اکتبرِ حماس را می توان "با توجه به آلام فلسطینیان توجیه کرد"، موضعی که در کل جامعه آمریکا، 27% طرفدار دارد.

 همزمان، 58% جوانان 18 تا 24 سال موافقند که حماس دوست دارد علیه یهودیان در اسراییل دست به نسل کشی بزند.

 در پاسخ به این سوال که "آیا اسراییل علیه ساکنان غزه دست به نسل کشی زده یا صرفا تلاش می کند که از خودش دفاع کرده و حماس را نابود کند؟"، 60 درصد این نسل گفته اند که اسراییل مرتکب نسل کشی می شود- دیدگاهی که 37درصد از کل جامعه آمریکا آن را باور دارند. در این میان، 53درصد جوانان آمریکایی می گویند که دانشجویان باید در درخواست برای "نسل کشی یهودیان" آزاد باشند بی آنکه برایشان پیامدی داشته باشد. 

67درصد جوانان 18 تا 24 سال بر این باورند که "با یهودیان باید بعنوان سرکوبگر رفتار شود"- موضعی که 73درصد آمریکایی ها با آن مخالفند و آن را یک "ایدئولوژی نادرست" می خوانند.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • علی
    3

    چقدر جالب همه چی برعکس ایران این نظرسنجی را تو ایران انجام دهند دقیقا بر عکس

  • ملت
    2

    اگه راست باشه.دقیقا مثل ایران شده.پیرها در نماز جمعه و مسجد و جوانان انقلابی و آزادیخواه. میخوان جوان های اینجا رو بفرستن اونجا و از اونجا جوان وارد کنن.ما که راضی هستیم.حکومت هم راضیه به خدا

  • چرتی نجومی
    0

    دقیقا مثل تقابل پیران و جوانان زیر ساخت که چون پیران دوام آورده بعد از ۳۵ سال سابقه پشتشان به جاهای خوب و محکم وصل است همیشه پیروز دریافت حقوق و مزایا هستند

  • ابوالفضل
    0

    باز هم خبرگزاری های داخلی ، خبر های خارجی را وارونه و برعکس نمایش میدهند

  • ابوالفضل
    1

    خودمونیم خبر فوری، هر جوری تونستی زور زدی اعداد و ارقام رو به نفع حماس دستکاری کنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها