رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین: آماده تحویل گرفتن مدیریت غزه هستیم

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (جمعه) در نوزدهمین سالروز مرگ یاسر عرفات، گفت که این تشکیلات آماده بر عهده گرفتن مدیریت غزه است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین: آماده تحویل گرفتن مدیریت غزه هستیم

به نوشته خبرگزاری وفا، «محمود عباس» در ابتدای سخنان خود با «نسل کشی» خواندن حملات رژیم اشغالگر قدس در غزه، گفت که هیچ کلمه‌ای برای توصیف اتفاقاتی که در غزه می‌افتد، ندارد.

محمود عباس افزود: «چگونه می‌توان در قبال کشته و زخمی شدن بیش از ۴۰ هزار فلسطینی در غزه که اکثر آن‌ها زن و کودک هستند و همچنین نابودی دهها هزار واحد مسکونی و زیرساخت‌ها و بیمارستان‌ها و مراکز امدادی سکوت کرد».

او سپس با هشدار به کوچاندن اجباری مردم غزه و کرانه باختری و قدس اشغالی گفت: «هرگز تکرار نکبت ۱۹۴۸ یا آوارگی ۱۹۶۷ را نخواهیم پذیرفت».

محمود عباس سپس با چراغ سبز نشان دادن به آمریکا در خصوص تحویل گرفتن مدیریت غزه، گفت که غزه بخش جداناپذیر کشور فلسطینی است و تشکیلات خودگردان در چارچوب یک راه‌حل فراگیر سیاسی آماده انجام مسئولیت خود در کرانه باختری، قدس و غزه است.

رئیس تشکیلات خودگردان در ادامه مسئولیت کامل آن‌چه در غزه می‌گذرد را متوجه رژیم اسرائیل دانست و گفت که راه‌حل نظامی و امنیتی موجب صلح و امنیت برای اسرائیل نمی‌شود.

محمود عباس تأکید کرد: «هزگز با اشغال غزه یا اشغال بخش‌های از آن تحت هر عنوانی موافقت نخواهیم کرد».

سخن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در خصوص مدیریت غزه، پس از آن است که روزنامه نیویورک تایمز آمریکا نیز امروز نوشت که محمود عباس به دولت آمریکا برای مدیریت نوار غزه پس از اتمام جنگ چراغ سبز نشان داده است.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • عباس
    1

    خود فلسطینی ها هم به دو کشوری بودن راضی هستند چرا ایران شده کاسه داغ تر از اش

  • ناشناس
    1

    محمود عباس اگر مدیریت غزه را داشت الان این فجایع اتفاق نمی افتاد ، وقتی انسانهای بی مسئولیتی مثل هنیه و حسن نصراله امورات کار دستشان بیوفتد ، نتیجه اش میشود ویرانی و بدبختی برای مردم فلسطین .

  • ناشناس
    10

    مرده خور

  • ناشناس
    0

    از ابتدا تا انتهای متن فقط شعار است.
    چگونه می توان سکوت کرد ؟ این را باید خود شما که ساکت بودید ، جواب بدهید.

  • شهرام.ر
    1

    یکی از اهداف مهم دیپلماسی خارجی ج.ا ، به رسمیت نشناختن اسراییل به عنوان یک کشور است .اگه محمود عباس به عنوان رییس جمهور کشور فلسطین شناخته بشه و تمام گروههای نظامی ، خلع سلاح بشوند، عملیات نظامی اسراییل بی معنا شده و محکومیت جهانی را دربر خواهد داشت. این تنها راه دستیابی به صلح پایدار است ولی کاملا در تضاد با دیپلماسی خارجی کشورمان.تغییر در این دیپلماسی بسیار ضروری است (دستکم برای کسانی که واقعا خواهان توقف کشتار زنان و کودکان هستند!!!!).

  • afshar124
    0

    جناب محمود عباس : ایا بهتر نیست در این شرایط پیچیده سیاسی و جنگی شما دنبال همان
    پیمان ننگین کمپ دیوید آمریکائی خودتان باشید و دوره نقاهت خویش را سپری نمائید ؟1
    مقاومت حماس زنده و پاینده است و اوست که در مورد شما و مملکت خویش کارسازی
    خواهد نمود به حول و قوت الهی ./ افشار




  • ناشناس
    0

    چه بخواهید و چه نخواهید حماس قطعا پیروز این جنگ خواهد بود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها