استفاده نتانیاهو از روش زلنسکی برای جلب حمایت غرب/ اگر جلوی ایران گرفته نشود بعدا نوبت شماست

نخست وزیر اسراییل جنگ جاری در غزه را جنگی جهانی توصیف کرد و گفت اسراییل باید در این جنگ بر ایران و محور مقاومت منطقه ای ضداسراییلی غلبه کند و مدعی شد اگر شکست بخورد اقدام بعدی محور مقاومت، تهدید اروپاست.

استفاده نتانیاهو از روش زلنسکی برای جلب حمایت غرب/ اگر جلوی ایران گرفته نشود بعدا نوبت شماست

بنیامین نتانیاهو  روز دوشنبه (دیروز) در جریان نشستی با 80 سفیر و نماینده خارجی مقیم اسراییل مدعی شد اگر جلوی ایران و نیروهای نیابتی این کشور الان گرفته نشود، پس از اسراییل اروپا قربانی بعدی خواهد بود.

به گزارش جروزالم پست، نتانیاهو در نشست با دیپلمات های خارجی مقیم اسراییل مدعی شد اگر خاورمیانه به دست ایران و نیروهای نیابتی آن بیفتد، پس از اسراییل نوبت بعدی اروپا خواهد بود.

نتانیاهو در سخنان خود تلاش کرد به جنگ جاری در غزه ماهیتی تمدنی ببخشد و در این راستا به دیپلمات های غربی حاضر در نشست هشدار داد که اگر اسراییل در جنگ علیه ایران و گروه‌های نیابتی‌اش از جمله حماس شکست بخورد، قاره اروپا در خطر است.

او بدون اشاره به حملات بی وقفه و بی امان ارتش اسراییل علیه غیرنظامیان غزه و کشتار بیش از 10 هزار نفر از مردم غزه که بیش از 7 هزار نفر از آنها زنان و کودکان هستند، مدعی شد:" آنچه می بینیم نبردی گسترده تر بین تمدن و بربریت است." 

نتانیاهو طی روزهای گذشته تحت فشار بین المللی قرار گرفته است تا اجازه دهد تا نوعی توقف بشردوستانه در جنگ ایجاد شود تا کمک های بیشتری از طریق گذرگاه رفح به مردم غزه برسد. اما او تاکنون لجاجت به خرج داده و گفته است بدون آزادی اسرای اسراییلی در اختیار حماس، وقفه و آتش بسی در کار نخواهد بود.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل در نشستی خبری در جمع خبرنگاران گفته است: " ما باید اکنون برای یافتن راهی برای خروج از این بن‌بست ویرانی بی‌رحمانه، وحشتناک و دردناک اقدام کنیم. غزه در حال تبدیل شدن به قبرستان کودکان است و طبق گزارش‌ها هر روز صدها دختر و پسر کشته یا زخمی می‌شوند."

وزیر خارجه اسراییل از اظهارات گوترش به شدت انتقاد کرده و آن را مایه تاسف خوانده است.

نتانیاهو در اظهارات دیروز خود در جمع دیپلمات های خارجی مدعی شد: حمله حماس علیه اسراییل توسط یک محور ترور تحت هدایت ایران انجام شده است. این محور شامل حزب الله، حماس، حوثی ها و دیگر عوامل آنها می شود.

او در ادامه مدعی شد: آنها به دنبال بازگرداندن خاورمیانه و جهان به عصر تاریک هستند و هر گونه پیشرفت به سوی صلح را از مسیر خود خارج می کنند.

استفاده نتانیاهو از روش زلنسکی برای جلب حمایت غرب: اگر جلوی ایران گرفته نشود بعدا نوبت شماست

نتانیاهو در حالی از صلح سخن گفته که حتی بسیاری از کشورهای اروپایی و غربی خود او و سیاست های دولت ائتلافی راستگرای او را در از بین بردن کورسوی صلح بین اسراییل و فلسطینی ها مقصر اصلی می دانند؛ با سیاست هایی چون شهرک سازی های غیرقانونی در اراضی اشغالی و نیز تشدید سیاست سرکوب و آزار و نظام آپارتاید علیه فلسطینی ها. 

او افزود: اگر آنها قوی پیش بروند، اگر شکست نخورند، این روند را از مسیر خود خارج خواهند کرد، کل خاورمیانه را به خطر خواهند انداخت و اگر خاورمیانه به دست محور ترور بیفتد، اروپا در جایگاه بعدی قرار خواهد گرفت و هیچ کس در امان نخواهد بود."

او جنگ جاری در غزه را چنین توصیف کرد:" این یک نبرد محلی نیست. این یک نبرد جهانی است و تاکید کرد لازمه اصلی شکست این محور است.

نتانیاهو افزود: اسراییل در حال جنگ برای بیرون راندن حماس از غزه است و افزود: ما معتقدیم که همه قدرت‌های متمدن باید از ما در این تلاش حمایت کنند زیرا این نبرد نبرد شما و پیروزی ما پیروزی شماست.

اظهارات نتانیاهو یادآور اظهارات 2 سال اخیر ولودمیر زلنسکی رییس جمهوری اوکراین درباره ماهیت جنگ اوکراین است که مدام به اروپایی ها و غربی ها هشدار داده اگر اوکراین از روسیه شکست بخورد نوبت بعدی به تک تک کشورهای اروپایی خواهد رسید. زلنسکی این قبیل اظهارات را برای دریافت بیشتر کمک از کشورهای غربی انجام می دهد.

منبع: عصر ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    3

    بزودی گورتو میکنی انشاءالله

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها