میدل ایست نیوز مطرح کرد

جزئیات طرح آمریکا و اسرائیل برای انتقال یک میلیون ساکن نوار غزه به کشورهای عربی

یک منبع آگاه در گفت‌وگوی اختصاصی با «میدل ایست نیوز» از جزئیات طرح امریکا و اسرائیل برای انتقال یک میلیون ساکن نوار غزه به کشورهای عربی برای «با خاک یکسان کردن غزه» خبر داد.

جزئیات طرح آمریکا و اسرائیل برای انتقال یک میلیون ساکن نوار غزه به کشورهای عربی

به گفته این منبع که نخواسته نامش فاش شود، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه امریکا، در چند ساعت اخیر تماس‌های گسترده و مذاکرات فشرده‌ای با مقامات امنیتی و سیاسی منطقه داشته تا آنان را به پذیرش انتقال ساکنین غزه کند. ساکنان نوار غزه متقاعد شده‌اند چون ارتش اسرائیل در بیرون مرزهای غزه آماده «با خاک یکسان کردن غزه» است.

این منبع با تأکید بر اینکه تعبیر «با خاک یکسان کردن» تعبیری است که بلینکن عینا به کار برده افزوده که طرح امریکا شامل انتقال یک میلیون شهروند ساکن نوار غزه به مصر و پس از آن توزیع آنها میان عربستان و اردن و قطر و امارات است.

به گفته این مقام آگاه، نیم میلیون از ساکنان غزه به عربستان منتقل می‌شوند و مابقی میان دیگر کشورها توزیع می‌شوند، این در حالی ست که همه این کشورها تا کنون با این طرح مخالفت کرده‌اند و این حتی شامل قطر که برای میزبانی 500 فلسطینی ابراز آمادگی کرده هم می‌شود.

این مقام افزوده که بلینکن تهدید کرده که در صورت مخالفت کشورهای عربی با این طرح، مسئولیت خسارت‌های انسانی گسترده در نتیجه حمله گسترده اسرائیل و «تخریب خانه‌های غزه بر سر ساکنانش» را متوجه آنها می‌داند.

کشورهای عربی تا شنبه فرصت تصمیم‌گیری دارند

بر اساس اظهارات این مقام مطلع که به صورت اختصاصی با «میدل ایست نیوز» گفت‌وگو کرده، اسرائیل حاضر به بررسی هیچ طرحی جز تخلیه کامل غزه نیست و منتظر است که یا بلینکن سران عرب را به این طرح متقاعد کند یا بدون توجه به حجم خسارت‌های انسانی کاملا غزه را با خاک یکسان کند.

به گفته این مقام، خبرهای جاری در دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل نشان می‌دهد که به کشورهای عربی تا روز شنبه (14 اکتبر) فرصت داده شده که به این پیشنهاد پاسخ دهند و در صورت ادامه مخالفت‌ها عملیات زمینی اسرائیل از روز یکشنبه آغاز می‌شود.

همچنین میدل ایست نیوز نوشت: در راهروهای دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل این خبر به گوش می‌رسد که اسرائیل در نظر دارد اسرای خود را که به دست حماس افتاده‌اند از هم‌اکنون کشته به حساب آورد.

منبع: دیده بان ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • ناشناس
    0

    مهم این است که غیر نظامیان قربانی نشوند و تمام کشور ها باید کمک کنند تا انها را نجات دهند

  • ناشناس
    6

    حالا هر جا رفتن ایران حقیقتا دیگه ظرفیتش از اطباع افغان پر شده دیگه جایی برا فلسطینی جماعت نداریم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      نترس نه اسرائیلی نه فلسطینی نه هیچ ملت دیگری در دنیا حتی تف هم خرج مملکت داغونت نمیکنه. تو با همون "اطباع" برادرای افغانیت خوش باش که خوب به همدیگه میایید. لیاقتتون همین افغانیا و اخوندا هستند ملت خراب

    • ناشناس
      1

      ما مهمان نوازیم و خودمان به پشت بام برویم میگذاریم مهمان اتباع ویژه در خانه بمانند.

    • ناشناس
      0

      کو تا 200 میلیون

  • ناشناس
    5

    وقتی روسیه به اوکراین حمله کرد،تمام کشورهای اروپایی،مرزهای خود را به روی مردم اوکراین باز کردند،ولی الان کشورهای مسلمان را ببین،حتی کشورهای عربی هم حاضر به قبول یک نفر فلسطینی نیستند،آن وقت همی دم از امت امت و امت اسلامی بزنید،اینها املت هم نیستند تا چه رسد به امت واحده،چرا حکومت جمهوری اسلامی ،بخشی از آوارگان فلسطینی را قبول نمی کند،؟؟؟؟

    نظرات شما -
    • رابی
      0

      انکلامرکل گفت در جنگ سوریه قاتل می گوید الله اکبر و مقتول هم می گوید الله اکبر.خدا و پیامبرشان یکی است و همدیگر را قتل و عام می کنند.در زمانی که ما مرزهایمان را بر روی پناهندگان سوری باز کردیم حتی یک کشور عربی حاضر نشد مرزهایش را بر روی هم کیشان و هم زبانان خود باز کند.
      عزیز من حدود پنج میلیون سوری و عراقی در این چند سال به اروپا پناهنده شدند.ظرفیت اونها هم پر شده.در آلمان آنقدر پناهنده مسلمان سوریه ای ریخته که برای خود آلمانی ها خانه اجاره ای دست نمیفته.

    • 0

      اخه زشته تو مردمیش خوب نیست .فرض کن قبول کند اونوقت میشه براشو خرج مجانی حقوق یامفت مدرسه رایگان بهداشت مفتکی منزل لاکچری بی هیچ هزینه ووووو درست کرد .تو رو ملت خوبیت نداره .

  • ناشناس
    5

    شما هر سه تا بویی از انسانيت نبرده اید
    بجای دفاع از مردم مظلوم غزه فکر صهیونیستی رو برای انتقال اونها به کشور ثالث هستید
    اونجا وطن و ناموسشان است
    می‌فهمید چی میگید؟!!!

  • رابی
    0

    حتی کشورهای مسلمان عربی حاضر به پذیرش هموطنان خودشان نیستند😆😅🤣
    عرب‌های فلسطینی در گذشته از کشورهای عربی به اسرائیل مهاجرت کردند و الان همون کشورها حاضر به پذیرش آنها نیستند.

  • رسولدین بهرام نیشابوری
    0

    خیلی جالب شده! بایدن پول میده به ایران، ایران پول و سلاح میده حماس و لبنان و روسیه، حماس حمله میکنه اسرائیل،روسیه حمله میکنه اوکراین، اسرائیل در مدت یک هفته میگه غزه را میگیرم، مردم غزه آواره میشن به سمت کشورهای عربی!مردم اوکراین دربدر میشن تو اروپا! یه حس عجیبی میگه سید و بایدن و ننانیاهو و پوتین دستشون تو هم رفته بد رقم ضد مردم ایران و مردم اوکراین و مردم فلسطین و حتی مردم اسرائیل

  • ناشناس
    4

    بلوف ، بلوف ، بلوف
    اسرائیل وارد غزه شود؟؟؟؟؟ زمینی؟؟؟؟
    بهتر است نتانیاهو برای مرگ آماده شود

  • 3

    به این میگن یه دستی!!!
    امیدوارم دوباره گول آمریکا رو نخورند

  • ناشناس
    1

    بیاریدشون ایران افغانستانیا که میان اینام روش .هم رای دهنده زیاد میشه هم به هدف 200 میلیون نفوس میرسیم .فقط یک میلیون داشته باشند تا بتونند کسب وکار راه بیندازند .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها