اسلواکی روسیه را به دخالت در انتخابات متهم کرد

اسلواکی یک روز پس از انتخابات پارلمانی و پیروزی نامزدی که با ارسال کمک نظامی به اوکراین مخالف بود، مسکو را به دخالت در این انتخابات متهم کرد و سفیر روسیه را احضار نمود.

اسلواکی روسیه را به دخالت در انتخابات متهم کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پس از پیروزی حزب چپگرای ملی به رهبری رابرت فیتسو در انتخابات پارلمانی روز گذشته در اسلواکی که خواهان پایان کمک نظامی به اوکراین است، اسلواکی مسکو را به دخالت در این انتخابات متهم و سفیر روسیه را احضار کرد.

در مقابل،‌ سفارت روسیه در اسلواکی در بیانیه‌ای اعلام کرد، «قویاً ادعاهای دروغین درباره دخالت در  انتخابات اسلواکی را رد می‌کنیم».

 پنج‌شنبه هفته گذشته، فیتسو در یکی از کارزارهای انتخاباتی خود قول داد که حزبش در صورت پیروزی در انتخابات، «حتی یک گلوله هم به اوکراین ارسال نکند.» روز یکشنبه، این سیاستمدار که نخست‌وزیر سابق است، درگیری جاری را یک تراژدی بزرگ توصیف کرد و افزود که طولانی شدن این بن‌بست فقط اوضاع را بدتر می‌کند.

او با اشاره به جنگ میان روسیه و اوکراین افزود: ما هر کاری که بتوانیم انجام خواهیم داد تا مذاکرات صلح هر چه سریعتر آغاز شود. کشتار بیشتر به نفع هیچکس نیست.

زوزانا کاپوتووا، رئیس‌جمهوری اسلواکی روز یکشنبه گفت که به طور رسمی از فیتسو می‌خواهد تا روز دوشنبه دولت جدید را تشکیل دهد.

در شرایطی که هیچ حزبی نتوانسته اکثریت را به دست آورد، اسلواکی باید یک دولت ائتلافی تشکیل دهد. حزب طرفدار اروپا موسوم به HLAS (صدا) که با ۱۴.۷ درصد در جایگاه سوم قرار گرفت، اتحاد احتمالی با حزب سوسیال دموکراسی اسلواکی (SMER-SD) را رد نکرد. پیروزی فیتسو و حزبش موجب نگرانی آمریکا شده است. به گفته اطلاعات خارجی روسیه، واشنگتن برای نگه داشتن دولت قبلی اسلواکی تلاش کرد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها