طالبان: پاکستان از تأمین امنیت کشورش ناتوان است

وزارت کشور طالبان درباره اتهامات پاکستان مبنی بر استفاده خاک افغانستان علیه این کشور گفت، اسلام‌آباد در تأمین امنیت خود ناتوان است و مشکلاتش را به دوش افغان‌ها می‌اندازد.

طالبان: پاکستان از تأمین امنیت کشورش ناتوان است

 «عبدالمتین قانع»، سخنگوی وزارت کشور افغانستان با اشاره به ادامه مسئله مسدود ماندن گذرگاه مرزی «تورخم» توسط پاکستان به بهانه تهدیدات امنیتی اظهار داشت: «پاکستان نتوانسته است امنیت خود را تأمین کند و مشکلات خود را به دوش افغان‌ها می‌اندازد».

گفته می‌شود مسدود ماندن گذرگاه تورخم به عنوان یکی از مرزهای کلیدی و مهم این دو کشور بیش از یک میلیون دلار به تجار زیان وارد کرده است. این گذرگاه مرزی در تاریخ 15 شهریور/ سنبله در پی درگیری میان نیروهای مرزی کابل و اسلام آباد مسدود شد.

پاکستان، نیروهای مرزی افغانستان را متهم به تیراندازی به نیروهای مرزی‌اش می‌داند، اما طالبان این ادعا را رد کرده است.

عبدالمتین قانع در واکنش به این اظهارات تصریح کرد: «در این مورد ما حمله نکردیم. وقتی به ما حمله شد، ما از خود دفاع کردیم و این حق ما است».

وی افزود: «مسئولیت ما تضمین امنیت در کشورمان و دفع تهدیدات امنیتی است».

وزارت خارجه حکومت موقت افغانستان به تازگی مسدود کردن گذرگاه تورخم توسط مقامات پاکستان را خلاف حسن همجواری دانست، از سوی دیگر، رسانه‌های پاکستانی نیز گزارش دادند که گفتگوی نمایندگان کابل واسلام آباد درباره بازگشایی گذرگاه تورخم بی‌نتیجه پایان یافته است.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها