آمار معلولیت در اوکراین از جنگ جهانی اول بی‌سابقه است

تعداد افراد اوکراینی که در حمله روسیه به این کشور معلول شده‌اند آنقدر افزایش یافته که از زمان جنگ جهانی اول در اروپا تا امروز بی‌سابقه بوده است. این در حالی است که اوکراین از کمبود متخصصان اندام‌های مصنوعی رنج می‌برد.

آمار معلولیت در اوکراین از جنگ جهانی اول بی‌سابقه است

به گزارش شبکه خبری ای‌بی‌سی، اوکراین با ۲۰ هزار معلول جنگی مواجه است که بسیاری از آن‌ها از نظر روانی هم آسیب دیده‌اند.

برخی از این معلولان خاطره انفجار مین‌های ضدتانک، بمب‌های هوایی، موشک‌ها و گلوله‌های توپخانه را هنوز در برابر چشم می‌بینند.

این حجم از معلولان جنگی در اروپا از زمان جنگ جهانی اول بی‌سابقه است.

اوکراین از کمبود متخصصان اندام‌های مصنوعی رنج می‌برد و متخصصان حاضر در این کشور به‌هیچ‌وجه پاسخگوی نیاز معلولان این جنگ نیستند. به گفته مدیر یک مرکز بازپروری برای معلولان جنگی اوکراین، پیش از آغاز جنگ تنها پنج متخصص در اوکراین مرکز بازپروری رسمی برای معلولیت‌های دست و بازو داشتند.

مدیر این مرکز تخمین زد که ۲۰ هزار اوکراینی از آغاز جنگ تا امروز به‌نوعی دچار معلولیت شده‌اند. دولت این کشور اعلام نکرده که چند تن از این ۲۰ هزار تن سرباز هستند، اما در جنگ‌هایی که خطوط مقدم آن‌ها طولانی است، صدمات ناشی از انفجار بسیار شایع است.

دکتر امیلی میهو، مورخ پزشکی در کالج امپریال که متخصص جراحات ناشی از انفجار است، گفت که سخت‌ترین بخش ماجرا برای بسیاری از معلولان کنارآمدن با درد است، درد ناشی از اندام مصنوعی، درد جراحت‌ها و درد تأثیر ماندگار امواج انفجار. ظاهر بسیاری از این معلولان تغییر کرده و آن‌ها به جراحی زیبایی نیاز دارند.

برای برخی از افرادی که معلولیت شدیدی دارند، بازپروری دوباره ممکن است تا بعد از پایان جنگ همچنان ادامه داشته باشد.

همچنین جراحی زیبایی هم برای اینکه سربازان در آینده در جامعه احساس راحتی داشته باشند، ضروری است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها