طبق نظرسنجی یک روزنامه

بیش از نیمی از مردم استرالیا با احقاق حقوق بومیان مخالف هستند/ زنگ خطری برای همه پرسی

به نظر می‌رسد زنگ خطر برای همه پرسی استرالیا به منظور احقاق حقوق بومیان این کشور به صدا درآمده است.

بیش از نیمی از مردم استرالیا با احقاق حقوق بومیان مخالف هستند/  زنگ خطری برای همه پرسی

به گزارش رویترز، نظرسنجی یک روزنامه امروز دوشنبه نشان داد که بیش از نیمی از استرالیایی ها گنجاندن یک هیئت مشاور بومی در قانون اساسی را رد می کنند.

دولت استرالیا قصد دارد موضوع تشکیل کمیته ای بومی برای مشاوره در مورد مسائل مربوط به بومیان و همچنین حقوق آنان را در قانون اساسی به همه پرسی عمومی بگذارد. آخرین نظرسنجی نشان می‌دهد که موافقان و مخالفان دادن این حق به بومیان تقریباً برابر بود اما نظرسنجی جدید نشان داد که 53 درصد از مردم استرالیا با تشکیل این هیات مخالف هستند.

استرالیا با یک نبرد حقوقی شش هفته ای قبل از رای گیری در همه پرسی در 14 اکتبر مواجه است، زمانی که از مردم این کشور پرسیده می شود که آیا از تغییر قانون اساسی برای ایجاد یک کمیته بومی برای مشاوره به پارلمان فدرال حمایت می کنند یا خیر.

همه پرسی به اکثریت آراء ملی و همچنین اکثریت آرا در حداقل چهار ایالت از شش ایالت برای تغییر قانون اساسی نیاز دارد. از زمان استقلال استرالیا در سال 1901، تنها هشت مورد از 44 پیشنهاد برای تغییر قانون اساسی تصویب شده است.

باوجود هشدار دولت مبنی بر اینکه رای منفی به احقاق حقوق بومیان برای وجهه بین المللی استرالیا بد است اما احتمال دارد در صورت رای منفی مردم، همه پرسی دومی هم برای این موضوع در استرالیا شکل بگیرد.

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها