پایانی بر زیارتگاه نئونازی‌ ها/ دولت اتریش تغییر کاربری خانه محل تولد آدولف هیتلر را کلید زد

دولت اتریش اعلام کرد، اجرای پروژه تغییر کاربری خانه محل تولد آدولف هیتلر به یک پاسگاه پلیس در ماه اکتبر قطعی است.

پایانی بر زیارتگاه نئونازی‌ ها/ دولت اتریش تغییر کاربری خانه محل تولد آدولف هیتلر را کلید زد

مقام‌های اتریشی در بیانیه‌ای اعلام کردند پس از بازسازی و تغییر معماری این بنا «یک پاسگاه پلیس و یک مرکز آموزشی برای نیروهای فعال در زمینه حقوق بشر» در این ساختمان مستقر خواهد شد.

هزینه این تغییر کاربری ۲۰ میلیون یورو تخمین زده می‌شود که توسط دولت تامین اعتبار شده است.

بنا به گفته وزارت کشور اتریش علیرغم انتقادات «این پروژه انجام خواهد شد» و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۶ ساکنان جدید به این ساختمان نقل مکان کنند.

گونتر شوایگر، مستندساز از مقامات خواسته است که از کار دست بکشند. او در کنفرانس مطبوعاتی روز دوشنبه در وین گفت که این به منزله «تحقق خواسته خود هیتلر» برای استفاده اداری از محل تولدش است، درست همان‌طور که در روزنامه‌ای محلی در ماه مه ۱۹۳۹ منتشر شده بود.

به گفته سخنگوی وزارت کشور اتریش شروع این پروژه برای ۲ اکتبر برنامه‌ریزی شده است.

مقامات اتریشی پیش از این اعلام کرده بود برای جلوگیری از تبدیل شدن این ساختمان به زیارتگاه نئونازی‌ها کاربری این بنا را تغییر می‌دهد.

دولت پس از دعوای حقوقی با خانواده پومر در سال ۲۰۱۶ در نهایت توانست این خانه نیمه ویران را تصاحب کند.

دیوان‌عالی این کشور در سال ۲۰۱۹ قبول کرد ۸۱۰ هزار یورو غرامت به مالکان این ساختمان ۸۰۰ متری بپردازد.

آدولف هیتلر، دیکتاتور و پیشوای رایش سوم آلمان در ۲۰ آوریل ۱۸۸۹ در این خانه متولد شد و سال‌های اولیه زندگی‌ خود را در آن سپری کرد. گرچه او زمان کمی را در این خانه زندگی کرد اما نئونازی‌ها هر سال هم‌زمان با روز تولد این دیکتاتور در این مکان جمع می‌شدند.

دولت برای تضمین مالکیت خود بر این خانه که در شهر «برانائو ام این» در شمال اتریش و ۶۰ کیلومتری مرز با آلمان قرار دارد، نبرد حقوقی طولانی‌ای را انجام داد.

اتریش که در سال ۱۹۳۸ به آلمان ملحق شد و در پایان جنگ جهانی دوم دوباره استقلال خود را به دست گرفت و به عنوان «اولین قربانی نازیسم» شناخته شد.

منبع: یورو نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    حیف شد- حداقل موزه تاریخی میکردند انجا را-

  • ناشناس
    0

    هیتلر روحت شاد

  • ناشناس
    1

    سلام خدمت کارشناس بیمه محترم. اینجانب با ۳۱ سال سابقه بازنشسته شده ام. ولی یک فکری اعصاب مرا خرد کرده و چون ادم کمالگرایی هستم میخواهم که ۳۵ سال سابقه را بدست بیاورم و طبق قانون بیمه حداکثر سابقه ۳۵ روز حقوق در ماه است و شخصیکه بیمه خویش فرما میدهد تقریبا ماهی ۱ میلیون تومان میدهد ولی من برای اینکه حداکثر سابقه بیمه یعنی ۳۵روز حقوق را بدست بیاورم حاضرم ۱۲ برابر کسی که بیمه در ماه میپردازد بدهم انهم بصورت نقدی تا ۳۵ روز حقوق در ماه را بدست بیاورم یعنی ماهی ۱۲ میلیون تومان و در سال میشود ۱۴۴ میلیون تومان و چون ۳۱ سال سابقه دارم برای رسیدن به سابقه ۳۵ سال ۱۴۴ میلیون تومان ضربدر ۴ شود مساوی ۵۷۶ میلیون تومان میشود و حاضرم از زمان پرداخت این مبلغ ۴ سال هم انتظار بکشم و بعد از ۴ سال سابقه ام ۳۵ سال شود و برای هر شخص بازنشسته این امکان بوجود بیاید که حداکثر ۵ سال سابقه را بعد از بازنشستگی به مبلغی که عرض کردم بصورت نقدی یا ماهیانه و بعد از طی شدن مدت خریداری شده و برای فقط یک مرتبه برای هر فرد بازنشسته بصورت اختیاری فراهم شود چون خیلی از بازنشسته ها مثل اینجانب میباشند و شخصیت کمالگرا دارند همچنین وقتی شخص بازنشسته میشود دیگر واقعا امکان کار مجدد که بتواند بیمه رد کند وجود ندارد چون اگر شخص بخواهد در جایی کار کند توانایی و روحیه قبل را ندارد ایا شما میتوانید این پیشنهاد را به تامین اجتماعی بدهید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها