نتایج یک نظرسنجی؛

بیش از نیمی از جوانان عرب به دنبال مهاجرت هستند

نظرسنجی شرکت «أصداء پی سی دیلیو» نشان داد که بیش از نیمی از جوانان عرب در خاورمیانه و شمال آفریقا برای مهاجرت از کشورهایشان تلاش می کنند و یا به طور جدی به آن فکر می کنند.

بیش از نیمی از جوانان عرب به دنبال مهاجرت هستند

به گزارش الجزیره، براساس نتایج این نظرسنجی که  چند روز پیش منتشر شد، 53 درصد از پاسخ دهندگان در کشورهای شرق مدیرانه و 48 درصد در کشورهای شمال آفریقا خواهان ترک کشورشان برای جستجوی فرصت های بهتر بویژه فرصت های شغلی بهتر هستند.

براساس این نتایج، 34 درصد از پاسخ دهندگان کانادا، 30 درصد آمریکا، 20 درصد آلمان و انگلیس، 20 و 17 درصد فرانسه را برای مهاجرت ترجیح می دهند.

این موضوع در حالی صورت می گیرد که بسیاری از کشورهای عربی از وضعیت اقتصادی بغرنجی می نالند و 72 درصد از جوانان در خاورمیانه اعم از عراق، اردن، فلسطین، لبنان و سوریه و 62 درصد در شمال /آفریقا شامل الجزایر، لیبی، مغرب، سودان، جنوب سودان، و تونس در این نظرسنجی گفته اند که اقتصاد کشورهایشان به سمت اشتباه حرکت می کند.

اگرچه عوامل اقتصادی، دلیل اصلی تمایل برای مهاجرت بین جوانان عرب است اما این نظرسنجی دلایل دیگری را نیز در این خصوص افشا کرده است که دارای ویژگی های امنیتی و سیاسی هستند.

«سونیل جان» رئیس شرکت پی سی دبلیو در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا و بنیانگذار «أصداء پی سی دبلیو»در بیانیه ای اعلام کرد: تمایل روزافزون جوانان عرب برای مهاجرت در جستجوی زندگی بهتر به دو ویژگی مهم اشاره دارد: یکی ناامیدی از دسترسی به آموزش خوب و زندگی حرفه ای و موفق در کشورهایشان و دوم، اشتیاق آنها برای ساختن آینده.»

علی رغم نگرانی های اقتصادی و نگرانی درباره آینده، خوش بینی جوانان عرب در نظرسنجی امسال نسبت به چند سال گذشته به اوج خود رسیده است به طوری که 57 درصد از شرکت کنندگان گفته اند که از زندگی بهتری نسبت به والدینشان بهره مند خواهند شد در حالی که این عدد در سال 2019، 45 درصد بود.

پانزدهمین نظرسنجی شرکت مذکور بیست و هفتم مارس تا دوازدهم آوریل 2023 برگزار شد و شامل 3600 مصاحبه شخصی با جوانان مرد و زن عرب بین سنین 18 تا 24 سال بود.

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • ناشناس
    0

    53 درصد؟هنوز تا 80 درصد ایران خیلی فاصله دارند!ظاهرا شرایط کشورهای مسلمان طوری شده که مردمشان علاقه به کوچ به کشوری غیر مسلمان دارند!

  • ناشناس
    0

    خخخ.ایرانی ها نه عرب.

  • ناشناس
    0

    ایران 100 درصد از جوانان بدنبال مهاجرت هستند

  • ناشناس
    0

    ایران نود درصد به فکر مهاجرت هستن ولی امکانش نیست

  • رابی
    0

    چرا به فکر مهاجرت به بلاد کفر هستند!
    مگر خودشان بهترین نوع حکومت اسلامی را ندارند!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها