نیروهای اوکراینی شهر دونتسک را با 2 بمب خوشه‌ای هدف قرار دادند

دفتر نمایندگی جمهوری خلق دونتسک در مرکز مشترک نظارت و هماهنگی پرونده‌های مربوط به جنایات جنگی اوکراین امروز دوشنبه اعلام کرد که نیروهای اوکراینی شهر دونتسک را با دو گلوله ۱۵۵ میلی متری خوشه‌ای هدف قرار دادند.

نیروهای اوکراینی شهر دونتسک را با 2 بمب خوشه‌ای هدف قرار دادند

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه این دفتر که در کانال تلگرام آن منتشر شده، آمده است: یک گلوله باران توسط تشکیلات مسلح اوکراین در ساعت ۵.۵۰ دقیقه بامداد در منطقه مسکونی نتیلوو - شهر دونتسک (مناطق کویبیشفسکی و کیفسکی) رخ داد که طی آن دو گلوله ۱۵۵ میلی متری (خوشه‌ای) شلیک شد.

آمریکا و کشورهای غربی گلوله‌های ۱۵۵ میلی متری را در اختیار کی‌یف قرار دادند. نیروهای اوکراینی به طور گسترده از آن در بمباران شهرها و شهرهای جمهوری خلق دونتسک و لوهانسک استفاده می‌کنند.

همچنین روزنامه «سوسپلینی» گزارش داد که صدای انفجارهایی در استان اودسا در اوکراین شنیده شده و آژیر خطر درباره هشدار حمله هوایی روسیه به صدا درآمده است.

داده‌های نقشه آنلاین که توسط وزارت تحول دیجیتال اوکراین منتشر شده است، هشدار هوایی و به صدا درآمدن آژیرها در چندین استان اوکراین را نشان می‌دهند.

این وزارتخانه توضیح داد که این استان‌ها عبارتند از: چرکاسی، پولتاوا، دنیپروپتروفسک، خارکف، سومی، کیرووگراد، نیکولایف و اودسا و همچنین شامل بخش‌هایی از استان خرسون است که تحت کنترل مقامات کی‌یف قرار دارد.

ارتش روسیه حملات موشکی و هوایی خود را به زیرساخت‌ها و اماکن حیاتی اوکراین از دهم اکتبر گذشته، دو روز پس از حمله به پل کریمه آغاز کرد؛ حمله‌ای که مقامات روسیه اطلاعات اوکراین را مسؤول آن می‌دانند.

بر اساس اطلاعات موجود، آژیرهای خطر در مناطق مذکور از ساعت ۲۱:۲۳ تا ۲۳:۲۱ به وقت مسکو رصد شده است.

در همین زمینه، داده‌ها از اعلام وضعیت هشدار حمله هوایی و تمدید به صدا درآمدن آژیرها در استان اودسا اوکراین در ساعت ۰۰:۵۵ به وقت مسکو حکایت داشتند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها