رادیو بین‌المللی فرانسه:

کشورهای آفریقایی می‌خواهند با ۲۵ هزار سرباز به نیجر حمله کنند

رادیو بین‌المللی فرانسه مدعی شد چند کشور آفریقایی که همگی از اعضای «اکوواس» هستند، قصد دارند با ۲۵ هزار سرباز به نیجر حمله کنند.

کشورهای آفریقایی می‌خواهند با ۲۵ هزار سرباز به نیجر حمله کنند

رادیو فرانسه مدعی شده کشورهای آفریقایی قصد دارند برای مقابله با کودتاچیان در نیجر ۲۵ هزار تن از نیروهای نظامی خود را راهی این کشور آفریقایی کنند.

به گفته این کشورها، نیجریه می‌تواند نیمی از این سربازان را فراهم کند. سنگال، بنین و ساحل عاج هم می‌توانند سربازانشان را اعزام کنند.

این کشورها همگی از اعضای اکوواس (جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا) هستند؛ نهادی که پیش‌تر ضرب‌الاجلی را برای حاکمان نظامی جدید نیجر تعیین کرده و خواستار آزادی محمد بازوم، رئیس‌جمهوری برکنارشده این کشور تا نیمه‌شب یکشنبه شد. این بلوک آفریقایی تهدید کرد که در صورت برآورده‌نشدن خواسته‌هایش، حاکمان نظامی نیجر باید آماده مداخله نظامی اکوواس باشند. اما با وجود منقضی شدن ضرب‌الاجل تعیین‌شده، اکوواس واکنشی به برآورده‌نشدن درخواست‌هایش نشان نداد.

در ۲۶ ژوئیه گارد ریاست‌جمهوری نیجر محمد بازوم، رئیس‌جمهوری منتخب این کشور را طی یک کودتا سرنگون کردند و رئیس این گارد خود را به عنوان رهبر جدید این کشور معرفی کرد.

منبع: انتخاب
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها