حمله به محافظان تیم واکسیناسیون فلج اطفال در بلوچستان پاکستان

افراد مسلح در حمله به پلیس محافظ یک تیم مجری واکسیناسیون فلج اطفال در نزدیکی شهر کویته پاکستان دو مامور را کشتند.

حمله به محافظان تیم واکسیناسیون فلج اطفال در بلوچستان پاکستان

دو مرد مسلح سوار بر موتورسیکلت روز سه شنبه به نیروهای پلیس محافظ تیم واکسیناسیون سیار فلج اطفال در جنوب غربی پاکستان حمله کرده و پس از کشتن دو مامور پلیس متواری شدند.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، آصف مروات، یک مقام ارشد پلیس محلی پاکستان گفت،‌ کارکنان تیم واکسیناسیون فلج اطفال در این حمله که در حومه کویته ، مرکز استان بلوچستان اتفاق افتاد آسیبی ندیدند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را نپذیرفته اما گروه های مخالف با واکسیناسیون فلج اطفال در پاکستان اغلب، علیه اعضای تیمهای سیار واکسیناسیون فلج اطفال و نیروهای پلیس محافظ آنها به خشونت متوسل می‌شوند. 

برخی گروه ‌های شبه نظامی افراطی از روی این ادعا که هدف کارزارهای واکسیناسیون در پاکستان اجرای دسیسه غرب برای عقیم سازی کودکان است اعضای تیم های سیار واکسیناسیون فلج اطفال و نیروهای امنیتی محافظ آنها را در این کشور هدف حمله قرار می‌دهند که تا کنون به کشته شدن ده ها تن از نیروهای بهداشت و درمان و ماموران محافظ منجر شده است.

تبلیغات این گروه‌ها علیه واکسن فلج اطفال و حملات مرگبار شبه نظامیان افراطگر به این تیمها، به تلاشهای پاکستان برای ریشه کن کردن این بیماری فلج کننده، لطمه زده است.

پاکستان از ماه ژانویه گذشته تنها یک مورد ابتلای  به فلج اطفال را در این کشور گزارش کرد که این موضوع،‌ امیدها برای ریشه کن شدن این بیماری در این کشور را تقویت کرد.

پاکستان و افغانستان تنها کشورهای جهان هستند که هنوز فلج اطفال در آنها ریشه کن نشده است.

به گفته آصف مروات، دو مرد مسلح سوار بر موتورسیکلت زمانی که کارمندان بهداشت و درمان پاکستانی در منطقه «نوا کیل» در شهر کویته به اجرای واکسیناسیون سیار مشغول بودند به روی آنها آتش گشوده و سپس صحنه را ترک کردند.

او همچنین بیان کرد، که کارزار اجرای واکسیناسیون فلج اطفال در این منطقه بعد از این حمله به حال تعلیق در آمد.

پاکستان برنامه اخیر واکسیناسیون فلج اطفال در این کشور را از روز سه شنبه با هدف ریشه کنی این ویروس مسری اجرا کرد.

یک سخنگوی این برنامه گفت، این کارزار یک هفته‌ای هدفش واکسینه کردن حدود هشت میلیون کودک زیر پنج سال در 61 منطقه پاکستان از جمله در استان بلوچستان این کشور است. او بیان داشت، دولت پاکستان حدود 65000 «کارمند خط مقدم» بهداشت و درمان را به خدمت گرفته تا قطره های فلج اطفال را به جمعیت هدف بدهند.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها