بایدن نتانیاهو را به آمریکا دعوت کرد

رسانه‌های صهیونیستی گزارش داده‌اند رئیس‌جمهور آمریکا، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به ایالات متحده دعوت کرده است.

بایدن نتانیاهو را به آمریکا دعوت کرد

رسانه‌های صهیونیستی مدعی شده‌اند «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به آمریکا دعوت کرده است. 

خبرنگار شبکه صهیونیستی «کان» با استناد به بیانیه‌ای از طرف صهیونیستی نوشته است: «دو طرف، برای نشستی که به زودی برگزار می‌شود وقت تعیین خواهند کرد.»

پیش از این برخی از رسانه‌های غربی مدعی شده بودند بایدن به دلیل اختلاف با نتانیاهو بر سر طرح اصلاحات قضائی از او به کاخ سفید دعوت نکرده است. 

رئیس‌جمهور آمریکا چند هفته قبل‌تر در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان مدعی شده بود که «دولت فعلی اسرائیل»، افراطی‌ترین کابینه‌ای است که او طی ۵۰ سال گذشته دیده است. 

روزنامه تایمز اسرائیل نوشته در بیانیه دفتر نخست‌وزیر اسرائیل اشاره‌ای به اینکه دیدار دو طرف در کاخ سفید انجام خواهد شد نشده است. در هفته‌های گذشته گمانه‌زنی‌هایی انجام شده مبنی بر اینکه نتانیاهو و بایدن ممکن است در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل که در ماه سپتامبر در نیویورک برگزار می‌شود دیدار کنند.  

در بیانیه دفتر نتانیاهو آمده است دعوت از او در جریان یک مکالمه تلفنی «طولانی و گرم» انجام شده است. نتانیاهو این دعوت را پذیرفته و آنها توافق کرده‌اند که کارکنانشان تاریخ این دیدار را مشخص کنند.

نتانیاهو همچنین بایدن را در جریان آخرین تحولات مربوط به طرح اصلاحات قضائی قرار داده و گفته کابینه او قصد دارد هفته آینده این طرح را به تصویب برساند. 

 پارلمان رژیم صهیونیستی، دوشنبه هفته گذشته با وجود اعتراضات گسترده در نخستین قرائت لایحه موسوم به «اصلاحات قضایی» و بند اصلی این لایحه بحث برانگیز که به موجب آن، اختیارات دادگاه عالی محدود می‌شود را تصویب کرد. قرار است این لایحه برای بار دوم و سوم نیز در پارلمان ارائه شود و در صورت تصویب در دو نوبت دیگر، اجرایی و نهایی خواهد شد.

معترضان به لایحه جنجالی کابینه نتانیاهو آن را کودتا علیه دموکراسی می‌دانند. در پی این تحولات سرزمین‌های اشغالی در روزهای گذشته صحنه تظاهرات بوده است. 

در روزهای گذشته و شمار زیادی از تظاهرات‌کنندگان با آمدن به خیابان‌ها اقدام به بستن جاده‌های اصلی و آتش‌زدن لاستیک خودروها کردند وخواستار توقف روند تصویب لایحه اصلاحات قضایی شدند. 

پلیس رژیم صهیونیستی نیز با استفاده از خودروهای آب‌پاش و گاز اشک‌آور تلاش کرده اعتراضات را مهار کند و نیروهای بیشتری را برای کنترل این اعتراضات فراخوانده است.

نتانیاهو از همان ابتدای ارائه پیشنهاد اصلاحات قضایی با هدف کاستن قدرت قوه قضاییه در فلسطین اشغالی با اعتراضات شدید جامعه صهیونیستی مواجه شد. صدها نفر از معترضان به این طرح، هر شنبه به مدت ۲۶ هفته به خیابان آمدند و  خواستار ابطال این پیشنهاد شدند. اما نتانیاهو و حامیان این طرح ادعا می‌کنند که قوه قضائیه قدرت زیادی دارد و در عملکرد قوه مجریه دخالت می‌کند.

نتانیاهو خواستار برخورد خشن با معترضان شده. اصرار او بر این موضوع تا جایی پیش رفت که روز ۱۵ تیر «آمی اشد» رئیس پلیس تل‌آویو با اشاره به مداخلات کابینه رژیم صهیونیستی و درخواست سرکوب بیشتر معترضان علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی استعفای خود را اعلام کرد.

«ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و عضو جنجالی و تندروی کابینه نیز بارها خواستار برخورد شدید با معترضانی شده است که علیه کابینه بنیامین نتانیاهو تظاهرات کرده و خیابان‌ها و جاده‌ها را مسدود می‌کنند.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها