هشدار مسکو نسبت به طرح تحریک‌آمیز اوکراین در نیروگاه زاپروژیا

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نسبت به حمله قریب الوقوع اوکراین به نیروگاه اتمی زاپروژیا هشدار داد که گفته می شود با هدف کشاندن پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به جنگ با روسیه انجام می‌شود.

هشدار مسکو نسبت به طرح تحریک‌آمیز اوکراین در نیروگاه زاپروژیا

به گزارش خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا در گفت و گویی رادیویی نسبت به حمله قریب الوقوع اوکراین به نیروگاه اتمی زاپروژیا هشدار داد و گفت: چنانچه اتفاقی بیفتد همه چیز از آب و هوا و غذا تحت الشعاع این فاجعه قرار می گیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه سپس اضافه کرد که اوکراین در حال برنامه ریزی برای یک حمله تروریستی به نیروگاه هسته ای زاپروژیا است که پیامدهای بالقوه آن بر کل جهان تاثیر می گذارد.

به گفته زاخارووا، آمریکا و انگلیس متوجه این خطر نیستند و این در حالی است که در صورت حمله به زاپروژیا تمام زمین متاثر خواهد شد.

روز گذشته نیز رنات کارشا مشاور مدیر عامل شرکت انرژی هسته‌ای روسیه هشدار داد که اوکراین سعی دارد در شب پنجم ژوئیه (۱۴ تیر) به نیروگاه اتمی زاپروژیا حمله کند.

هشدار مقامات روس نسبت به حمله تروریستی کی‌یف به زاپروژیا در حالی است که ولودمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین پیش از این مدعی شده بود روسیه در حال طراحی حمله تروریستی به تاسیسات هسته ای است.

وی به آمریکا، برزیل، هند و چین و همچنین کشورهای اروپایی، خاورمیانه و آفریقایی در مورد این توطئه ادعایی اطلاع داد اما هیچ مدرکی برای اثبات آن ارائه نکرد.

اما دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین این ادعاها را کذب دانست و کارشا نیز در واکنش به اظهارات زلنسکی گفت که احتمالا کی‌یف در حال برنامه ریزی برای انجام یک حمله تروریستی به زاپروژیا با هدف کشاندن ناتو به جنگ با روسیه است.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها