دستگیری اعضای یک شبکه جاسوسی بین‌المللی متعلق به موساد در ترکیه

سازمان اطلاعات ترکیه از دستگیری عناصر یک شبکه بین‌المللی جاسوسی در این کشور که متعلق به موساد بوده، خبر داد.

دستگیری اعضای یک شبکه جاسوسی بین‌المللی متعلق به موساد در ترکیه

رسانه های ترکیه اعلام کردند که سازمان اطلاعات این کشور (میت)، شبکه جاسوسی متعلق به موساد رژیم صهیونیستی را در این کشور متلاشی کرده است.

شعبه استانبول میت در این خصوص اعلام کرد که یک شبکه جاسوسی متعلق به موساد را طی ماههای گذشته به صورت گام به گام تعقیب کرده است. 

موساد افراد خود در این شبکه را انتخاب و در خارج از ترکیه آموزش می داده است. 7 نفر در این خصوص دستگیر شده اند که در اعترافاتشان مشخص شده، 56 نفر در قالب 9 گروه به امر جاسوسی و جمع آوری اطلاعات برای موساد مشغول بوده اند.

یکی از راههای کسب اطلاعات از سوی این گروه، ساخت سایتهای خبری تقلبی بوده که به این روش، در سطح وسیع اقدام به نفوذ به تلفن های افراد و شکستن رمز تلفن و جمع آوری اطلاعات از آنها به صورت آنلاین می کردند. عمدتاً زبان این سایتها به زبان عربی بوده است.

ارتباط با اعضای این شبکه از سوی عناصر موساد از طریق خطوط ارتباطی یکبار مصرف از کشورهای اسپانیا، انگلیس، فرانسه، سوئد، مالزی، اندونزی و بلژیک انجام می گرفته است.

برخی سایتهای تقلبی که از سوی آنها مورد استفاده قرار می گرفته عبارتند از: "najarland.com, almeshar.com, nasrin-news.com hresource.co.uk" که از طریق این سایتها هدف خود را شکار می کردند. با استفاده از کلیک کردن افراد روی این سایتها، ویروس به تلفن همراه فرد منتقل شده و فرایند جاسوسی آغاز می شد.

این شبکه از طریق مدیر یک شرکت جاسوسی اینترنتی به نام "پریانشی پاتل کولهاری" (Priyanshi Patel Kulhari ) متولد 1999 تغذیه و هدایت می شده است.

اعضای این شبکه عمدتاً عرب تبار و فلسطینی، لبنانی و سوری بودند و این شبکه از تل آویو هدایت می شد.

این شبکه علاوه بر ترکیه در کشورهای دیگر هم فعالیت داشته که یکی از این کشورها لبنان بوده و به جاسوسی از کادرهای رده بالای حزب الله مشغول بوده اند.

یکی دیگر از گروههای این شبکه جاسوسی در اردن مشغول به کار بوده است.

عناصر این شبکه بزرگ جاسوسی که شهروندان ترک نیز در آن حضور داشتند، ابتدا در صربستان آموزش دیده اند، سپس به دوبی رفته اند و در آنجا دوره دیگری دیده اند و در مرحله سوم نیز به تایلند رفته و در بانکوک آموزش دیده اند.

جاسوسی از اتباع مصری مخالف عبدالفتاح سیسی در ترکیه از دیگر اقدامات این شبکه جاسوسی ذکر شده است.

مدتی پیش نیز یک شبکه جاسوسی متعلق به رژیم صهیونیستی در ترکیه کشف شده بود که از شهروندان و شرکتهای ایرانی فعال در ترکیه جاسوسی می کرد.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها