اولین سخنان رئیس واگنرها پس از ماجرا‌های روز‌های گذشته در روسیه

رئیس گروه واگنر روز دوشنبه گفت که نیروهای ما با وجود آنکه هیچ اقدام خصمانه‌ای انجام نداده بودند،هدف موشک و شلیک بالگرد قرار گرفتند.

اولین سخنان رئیس واگنرها پس از ماجرا‌های روز‌های گذشته در روسیه

«یوگنی پریگوژین» که برای نخستین بار پس از پایان شورش دو روز پیش گروه واگنر، صحبت می‌کرد، در پیام صوتی 11 دقیقه‌ای که در کانال تلگرامی خود منتشر کرده، گفت: «هدف از اقدام ما جلوگیری از انحلال گروه واگنر و جلب توجه‌ها به موضوع بود».

پریگوژین اضافه کرد: «زمانی که فهمیدیم خون روس‌ها ریخته خواهد شد، تصمیم گرفتیم که به عقب بازگردیم».

رئیس گروه واگنر گفت: «هدف ما جلب توجه‌ها به تلاش‌ها برای انحلال گروه واگنر بوده و قصدی برای سرنگونی قدرت سیاسی کشور نداشتیم».

وی ادامه داد: «از آسیب رساندن به بالگردهای روسی که به ما حمله کردند متاسف هستیم و هدف ما سرنگونی قدرت سیاسی که به صورت قانونی انتخاب شده نبوده است».

پریگوژین اضافه کرد: «رئیس بلاروس دست یاری به سوی ما دراز کرد تا تمامی مشکلات در چارچوب قانونی حل شود».

وی افزود: «فقط می‌خواستیم افرادی که در جریان عملیات ویژه در اوکراین مرتکب اشتباه شدند، بازخواست شوند».

رئیس گروه واگنر گفت که تمامی نیروهای این گروه از امضای قرارداد با وزارت دفاع روسیه خودداری کرده‌اند و شورش دو روز پیش آنها به دلیل ظلمی بوده که علیه آنها انجام شده است. 

پریگوژین در بخش دیگری از سخنان خود گفت که تمامی فعالیت‌های گروه واگنر از روز نخست جولای (10 تیرماه) متوقف خواهد شد.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • محمد
    0

    واگنرها اگر می ماندند با توجه به نقش پررنگشان در جنگ به قهرمان ملی تبدیل می شدند، لذا پوتین و دارو دسته اش برای رهایی از ورود آنها به هیئت حاکمه ،این سناریو را پیاده کردند.

    نظرات شما -
    • بهنام
      1

      آنوقت این تفسیر و مزخرفات را بر چه اساس و منطقی سر هم کردی ؟؟؟ یعنی جنگ با این جبهه طولانی را یک گروه بیست و پنج هزار نفری به پیش می‌برد ؟؟؟ یعنی سیصد و پنجاه هزار نفر ارتش روسیه که درگیر جنگ هستند کدو چمبر هستند ؟؟ خزعبلات نویسی هم حدی دارد . آرزوهایتان را که به باد رفت را در قالب تفاسیر مزخرف ننویسید .

  • ناشناس
    0

    التماس نکن

  • ناشناس
    1

    بزدل

  • ناشناس
    6

    درس خوبی به پوتین دادی

  • هیچکس
    2

    یک دوپینگ بود برای روسیه و یک عملیات فریب و شناسایی برای مخالفین

  • ناشناس
    0

    احمق اگه ادامه میداد شانسی بود زنده بمونه الان فک کن یک درصد پوتین که حتی رقیب های انتخاباتیشم سرشونو میکنه زیر اب بزاره اینکه اینکارو کرده زنده بمونه امکان نداره حالا ببینید چطوری اینو میکشه طرف دیکتاتوره از صدام بدتر بعد این احمق اومده براش قرار مدار گزاشته فک کرده اونم پاش وا میسه هاهاها!

  • ناشناس
    2

    گنده گ... نیمه شمالی کره زمین هم مشخص شد: روسیه!

  • سلام
    0

    در اینکه پوتین یه دیکتاور و قاتل بی رحم هست شکی نیست و این گروه واگنر هم مزدوران سیرک پوتین بودند

  • ناشناس
    0

    بدبخت ترسو پوتین دیگه تموم شده

  • سلام
    0

    نگاه و تمایل به شرق باعث منزوی کشورمان شده مسئولان یا باید سر در وزارت خارجه را بردارند یا در عمل بالانس ایجاد کرده و با حسن نیت با دنیا مراودات داشته باشند شاید وضعیت اقتصادی فلج شده را جان ببخشند البته به شرطی که کشور را لوس وجود اختلاسگران پاک کرده و مدیران دلسوز را به کار گمارند

  • ناشناس
    0

    تبل طوخالی بی عرضه مخل جهان وکارگرفتی بعد زر مفت میزنی

  • ایرانی
    0

    ذات او تجارت است ولی ازنوع جنگی. ویک تاجر هیچگاه روی کالای پرریسک سرمایه گذاری نمی‌کند. او دراصل از جنگ دست کشید تا از پشت سر کشته نشود. به هر شکل او می‌داند درجنگی که راه تجارت‌ درآن مانند آفریقا وسوریه نیست ومنفعتی ندارد بهتراست کنار بکشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها