اعلام جرم دادستانی سوئیس علیه 2 فرد مهاجم به سفارت ایران

دادستانی فدرال سوئیس علیه دو فرد مهاجم به سفارت ایران در این کشور که قصد پایین کشیدن پرچم جمهوری اسلامی ایران را داشتند، اعلام جرم کرد.

اعلام جرم دادستانی سوئیس علیه 2 فرد مهاجم به سفارت ایران

 روزنامه بلیک سوئیس گزارش داد که دادستانی فدرال این کشور علیه دو ایرانی به دلیل پایین کشیدن پرچم جمهوری اسلامی در محوطه روبروی سفارت ایران در برن اعلام جرم کرده است.

به گزارش خبرگزاری دویچه وله، این مردان ۱۹ و ۴۷ ساله ساکن کانتون واله سوئیس، اول اکتبر با سفر به برن در تظاهرات مرتبط با امور داخلی ایران شرکت داشتند. آن‌ها از نرده‌های سفارت بالا رفتند و پرچم جمهوری اسلامی ایران را پایین کشیدند.

این افراد اکنون به جریمه نقدی مشروط محکوم و به دلیل نقض نظم اجتماعی و توهین به حریم ملی یک کشور خارجی مجرم شناخته شده‌اند. طبق ماده ۲۹۸ قانون کیفری سوئیس، هر کس «با سوء‌نیت، نشان‌های ملی یک دولت خارجی را که توسط نماینده رسمی آن کشور به اهتزاز درآمده، بردارد، به آن آسیب برساند یا نسبت به آن مرتکب اعمال توهین‌آمیز شود، مجازات می‌شود.»

طبق کیفرخواست، دولت ایران اقدام این دو مرد ساکن واله را «عملی توهین‌آمیز» تلقی کرده است. دفتر دادستانی فدرال سوئیس در این رابطه از دولت برن درخواست مجوز لازم برای رسیدگی کیفری کرده و چراغ سبز گرفته است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • رابی
    0

    کشور سوئیس یک کشور مافیایی و فاسد است که اکثر ثروت و درآمدش از راه بانکداری کثیف است.همین چند وقت پیش بود که اسناد نگهداری پول‌های مافیا و جنایتکاران بزرگ در کردیت بانک سوئیس افشا شد.سوئیس کشوری امن برای نگهداری پول‌های آغشته به خون دیکتاتور هایی است که این پولها را با ظلم و قتل و عام مردم کشورشان به دست آورده اند.
    حساب بانکی افراد در سوئیس محرمانه است و هر کارمند بانکی آن را افشا کند به جرایم سنگین و زندان بلند مدت محکوم می شود.
    گفته می شود که معمر قذافی حدود ۱۵۰ ميليارد دلار در بانک های سوئیس سرمایه داشته است که بعد از مرگش سوئیسی ها آن را هاپولی کردند.
    شاه مخلوع نیز ميليارد ها دلار در بانک های سوئیس پول داشت که از سرنوشت آن اطلاعی در دست نیست.
    هاشمی رفسنجانی نیز مقدار زیادی پول در بانک های سوئیس داشته است که بعد از مرگ ایشان نیز احتمالا سوئیس آن را هاپولی کرده است.
    با این اوصاف و شرایط انتظار دارید سوئیسی ها دسته گل به معترضان ایرانی که هیچ سودی برایشان ندارند بدهند!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها