حضور فرمانده جنگ ارتش یمن در مکه مکرمه برای ادای مناسک حج

حضور یکی از فرماندهان ارشد ارتش یمن در عربستان سعودی برای ادای مناسک حج توجه رسانه‌های منطقه‌ و جهان را به خود جلب کرد.

حضور فرمانده جنگ ارتش یمن در مکه مکرمه برای ادای مناسک حج

در شرایط برقرای آتش‌بس موقت میان ارتش یمن و ائتلاف سعودی، در رویدادی بی‌سابقه از سال ۲۰۱۵ تاکنون هیأتی از اعضای وزارت ارشاد و حج و عمره دولت نجات ملی یمن، روز دوشنبه، برای ادای مناسک حج عازم عربستان سعودی شد.

به دنبال انتشار این خبر در رسانه‌های یمنی، سفر این هیأت به عربستان سعودی از یک سو و حضور سرلشکر «یحیی عبدالله الرزامی» در این هیأت توجه رسانه‌های منطقه و جهان را به خود جلب کرد.

خبرگزاری رسمی یمن (سبأ)، شامگاه دوشنبه، خبر داد در این هیأت «فؤاد ناجی» معاون زیر ارشاد و امور حج و عمره یمن، «عبدالرحمن النعمی» سرپرست حوزه حج و عمره در وزارت ارشاد، سرلشکر «یحیی عبدالله الرزامی»، «علی علی جعیل» مدیرکل حج و عمره و همچنین شماری از علمای یمنی و شیوخ قبایل در این هیأت حضور داشته‌اند.

حضور الرازمی در این هیأت یکی از مهم‌ترین نکات سفر این هیأت بود که توجه روزنامه اماراتی «العرب» را نیز به خود جلب کرد. این روزنامه اماراتی چاپ لندن، صبح امروز، در گزارشی نوشت: «الرزامی فرمانده شاخص حوثی‌هاست که یکی از محورهای جنگ در مرز یمن و عربستان سعودی را فرماندهی می‌کند و بسیاری از جبهه‌های صعده یمن و نجران سعودی تحت فرماندهی او قرار دارند. او در بسیاری از رایزنی‌های گروه [انصارالله] و سعودی‌‌ها حضور داشته است.»

 بیش از یک سال است که در کشور یمن آتش‌بس برقرار است. عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

 ائتلاف سعودی هنوز تمام شروط دولت نجات ملی یمن را محقق نکرده، از‌این‌رو آتش‌بس با وساطت سازمان ملل و عمان به صورت موقت در یمن تمدید می‌شود.

«محمد عبدالسلام» رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن پیشتر اعلام کرده بود که توقف تجاوز، لغو کامل محاصره یمن، پرداخت حقوق همه کارمندان، خروج نیروهای خارجی، پرداخت غرامت و بازسازی یمن مهم‌ترین مطالبات این کشور برای تمدید آتش‌بس با ائتلاف سعودی است.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها