رییس آژانس پناهندگان:

۱۱۰ میلیون نفر در جهان به اجبار آواره‌ شده اند

جنگ روسیه در اوکراین، آوارگان افغان و جنگ در سودان باعث شده است شمار پناهجویانی که مجبور به اقامت در خارج از کشور‌ها شده اند و همچنین آوارگان داخل خود کشور‌ها به رقم بی سابقه‌ای برسد.

۱۱۰ میلیون نفر در جهان به اجبار آواره‌ شده اند

به گزارش تلویزیون‌ای پی تی ان، آژانس پناهندگان سازمان ملل در گزارش سالانه خود اعلام کرد: در پایان سال گذشته صد و هشت میلیون و چهارصد هزار نفر آواره شدند.

 این رقم نوزده میلیون و یکصد هزار نفر از سال ۲۰۲۱ بیشتر است و بیشترین افزایش از سال ۱۹۷۵ (وقتی ثبت آمار در این خصوص شروع شد) محسوب می‌شود. جنگ در سودان بیشترین آوارگی را در بر داشته و باعث شده است رقم به یکصد و ده میلیون تا ماه مه برسد.

فیلیپو گراندای، رییس آژانس پناهندگان در یک کنفرانس خبری در ژنو سوییس گفت: در حال حاضر یکصد و ده میلیون نفر آواره وجود دارد که به علت جنگ، شکنجه، تبعیض و خشونت و دیگر عوامل به ویژه مسائل آب و هوایی از کشور خود فرار کرده اند. از رقم کل سال ۲۰۲۲ سی و پنج میلیون و سیصد هزار نفر به خارج فرار کرده اند و شصت و دو میلیون و پانصد هزار نفر داخل مرز‌ها آواره هستند.

وی افزود: برنامه انگلیس برای فرستادن پناهجویان به روآندا ایده خوبی نیست. در مورد کشورآمریکا این امر پیچیده‌تر است و ما نگرانیم. طبق قوانین سخت جدید در آمریکا، پناهجویان باید از طریق یک تلفن هوشمند یا مراکزی در کلمبیا، گواتمالا و دیگر کشور‌ها وقت مصاحبه بگیرند.

رییس آژانس آوارگان از اقدامات اتحادیه اروپا برای رسیدگی به وضعیت مهاجران و مهاجرت استقبال کرد و آن را یک تلاش برای بالانس کردن تنش‌های در این حوزه خواند. دولت‌های اروپایی تحت فشار‌ها هفته گذشته با اقداماتی برای بازگرداندن سریع مهاجران به کشور‌های مبدا یا یک کشور امن موافقت کردند. پناهجویان نباید زندانی شوند. پناهجویی جرم نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    ایران اول است در فرار و سکته و مرض

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها