پایگاه خبری اکسیوس مدعی شد:

سفر مخفیانه مشاور بایدن به عمان برای بررسی امکان توافق با ایران/ این دیدار پیش از سفر سلطان عمان به ایران انجام شد

پایگاه خبری اکسیوس به نقل از منابع خود از سفر مخفیانه مشاور بایدن به عمان برای بررسی احتمال توافق با ایران خبر داد.

سفر مخفیانه مشاور بایدن به عمان برای بررسی امکان توافق با ایران/ این دیدار پیش از سفر سلطان عمان به ایران انجام شد

پنج مقام آمریکایی، صهیونیستی و اروپایی به پایگاه خبری اکسیوس اطلاع دادند که برت مک‌گورک، مشاور ارشد امور خاورمیانه جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در اوایل ماه جاری میلادی سفری مخفیانه به عمان داشته تا با مقامات این کشور درخصوص توافق احتمالی با ایران بر سر برنامه هسته‌ای گفت‌وگویی داشته باشد.

به گفته مقامات آمریکایی و صهیونیستی مک‌گورک در تاریخ ۸ مه از مسقط بازدید کرده و همچنین سفری به اسرائیل داشته است تا گفت‌وگویی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونسیتی داشته باشد.

به گفته مقامات، محور اصلی گفت‌وگوهای مک‌گورک طی سفرهای خود تلاش دیپلماتیک جدید برای رسیدن به توافق هسته‌ای با ایران با میانجیگری عمان بوده است.

بیشتر بخوانید: 

آمریکا: ترجیح ما گزینه دیپلماتیک است و آماده‌ایم در این مسیر با ایران حرکت کنیم

امیرعبداللهیان خبر داد: تبادل پیام میان ایران و آمریکا

ظریف: قرآن می فرماید اگر گروه پیمان شکن خواستند با تو صلح کنند با آنها صلح کن

سفر سلطان عمان آخرین فرصت احیای برجام برای ایران است

جزئیات بیشتری از گزارش آکسیوس، 30 می 2023

1. رابرت مک‌گورک، مشاور ارشد ‌خاورمیانه رئیس‌جمهور بایدن، اوایل ماه می، یک سفر بی سر و صدا به مسقط داشت تا با مقام های عمانی درباره امکان تماس دیپلماتیک با ایران در زمینه برنامه هسته‌ای این کشور گفتگو کند. به گفته پنج مقام آمریکایی، اسرائیلی و اروپایی، مک‌گورک در ۸ می و پس از همراهی مشاور امنیت ملی آمریکا، جیک سالیوان در سفر عربستان، به مسقط رفت.

2. سفر به مسقط، توسط آمریکا و یا عمان اعلام نشد. این مقام ها گفتند که موضوع اصلی بحث، تلاش دیپلماتیک تازه درباره برنامه هسته‌ای ایران با دخالت عمان بود. سه مقام سرشناس اسرائیلی ادعا کردند که کاخ سفید از طریق دولت عمان بررسی می‌کند که آیا ایرانیان مایل به اتخاذ تدابیری هستند که محدودیت‌هایی را بر روی برنامه هسته‌ای خود اعمال و تنش در منطقه را کاهش دهند و اینکه در مقابل چه خواسته هایی دارند.

3. یکی از مقام های ارشد اسرائیلی به آکسیوس گفت که "آمریکایی‌ها نیازمند یک وقفه هستند." در این حال، یک سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در کاخ سفید هم به ادعاهای مقامات اسرائیلی واکنش نشان داده گفت: "آمریکا هیچ بحثی درباره توافق موقت یا گشایش های تحریمی یا بسته شدن پرونده های ایمنی هسته ای نداشته است." یک دیپلمات سرشناس اروپایی هم تایید کرد که "آمریکا درباره ایران با عمانی‌ها کار می‌کند."

4. سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید همچنین گفت که قصد ندارد درباره دیپلماسی منطقه‌ای "که ایران هم یک جنبه از آن است" مطلبی بگوید. سه مقام اسرائیلی به آکسیوس گفتند که دولت اسرائیل نگران یک تلاش ممکن از سوی دولت بایدن برای دستیابی به یک توافق موقت "فریز در برابر فریز" با ایران است.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • ناشناس
    0

    همیشه پست پرده نرمش های بسیاری در جریان هست.تلویزیون و روزنامه ها نگاه نکنند که شب و روز هارت و پورت میکنن و شاخ و شونه میکشن.همشون الکی هست و برای مصارف داخلی هست برای ساکت کردن یک عده عرزشی لرزشی.
    اینها ترسوتر از اون چیزی هستن که میبینید!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      درسته‌‌اینها‌پشت‌پرده‌با‌.‌امریکا‌دوست‌و‌صمیمی‌هستند
      که‌در‌حقیقت‌مردم‌را‌‌‌سرکار‌گذاشته‌اند‌تمام‌

  • ناشناس
    3

    مردم ایران احمق نیستند . ایران اگه می خواست توافق کنه همان اول کرده بود نه الآن که بایدن در حال رفتنه و انتخابات آمریکا سال آینده است .
    ملت را یابو فرض کرده اند .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      مطمئن هستید احمق نیستند!

  • ناشناس
    0

    بزک نمیر بهار میاد بازی دادن مردم
    با هماهنگی اخوندها

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      بازی نیست امریکا و انگلیس و ... وقتی مردم اعتراض می کنن میان کنارشون و بعد رقم باج را افزایش میدن تا زمانی که باج به دستشون نرسیده کنار مردم هستن و بعدش گور بابای مردم ایران کاش روزی بیاد مردم بفهمن دل هیچ اجنبی برای ما نسوخته و نمیسوزه

  • ناشناس
    0

    باز شروع شد بازی 20 سال ودوباره ساده لوحی و دوباره تحریم بیشتر؟

  • ناشناس
    1

    الکی میگه

  • ناشناس
    3

    به طرزف جان بگویید آن صلحی که شما می کنید صلح نیست واگذاری نوامیس کشور هست کاری که لیبی و عراق و اوکراین کردن و الان بدبخت شدن

  • ناشناس
    1

    از اول روحانی گفته بود باید کدخدا رو دید

  • ناشناس
    1

    همش الکیه واسه کنترل بازاره

  • آگاه
    1

    وقتی مرزهای شرقی کشور توسط طالبان تهدید می شود با شلوغ کردن و حواس پرت کردن مردم ،اول با سفر سلطان عمان بعد با دست دادن یک خانم به آن ،بعد رو کردن سفر مشاور بایدن و به میان آوردن برجام مانند همیشه و بعد به خود می آییم که طالبان سیستان و بلوچستان را در نوردیده ،شایدم توافقی برای نسل کشی آنها به همکاری ایران و افغانستان قرار است شروع شود.سلطان عمان هم در مورد اجرای نقشه که توسط آمریکا به سیاستمداران دیکته می شود آمده است.وقتی فرماندهان نظامی طالبان هر کدام شاخ و شونه می کشند آیا نباید فرماندهان نظامی ایران پاسخ قاطع دهند؟مقاماتی که از به قدرت رسیدن طالبان خوشحال بودند باید هر کدام یک فرزندش را برای روبرو شدن با طالبان گسیل کند.

  • ناشناس
    0

    دروغ درمانی فایده ای ندارد

  • ناشناس
    0

    همش فیلمه ، برای اینکه در این چند ماه آینده دلار به ۱۰۰ هزار تومان نرسه همه کار میکنند ، آمریکا و اروپا قبلاً تمام خواسته هاشونو به ایران گفتند،، ایران باید تمامی خواسته های اونارو مو به مو اجرا کنه و تا کمر هم خم بشه اون موقس که کمی از تحریمها برداشته خواهد شد ....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها